Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt Vikar247 site.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Lars

Det er sku lang tid siden jeg har set dig...du må kigge forbi en dag du er i området..

Ja høre fra ch at du er glad for de folk han har skaffet dig...super

håber også du og din familie har det godtSmile

ja vi har meget at snakke om ang hvad vi har oplevet siden sidst*G* så du burde kigge forbi til en kop kaffe en dag....

Venligst Kenneth 

Tilmeldt 1. Mar 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:47

Vikar247,

Jeg har selv et vikarbureau indenfor sundhedsektoren, men har haft et par enkelte udlændinge indenfor andre brancher pga forespørgsler, og enten er det fordi du ikke ved bedre, eller også tolker du tingene så det lyder bedst økonomisk muligt i dit eget hoved. 

Det er simpelthen noget vrøvl, og lugter langt væk af fusk og uvidenhed. Hvadenten du er medlem af en arbejdsgiverforening, eller har tiltrådt en overenskomst med en større fagforening, eller udlejer dine udlændinge til en brugervirksomhed som er underlagt Dank Byggeri eller Dansk Industri, så har du også tiltrådt et vikarprotokollat der indebærer at dine vikarer skal have præcis samme løn som en mand i brugervirkomheden i en lignende funktion.

Det at de "tjener 6 gange mere", er ingen undskyldning for at underbetale dine vikarer, og også noget vrøvl, da kvalificeret arbejdkraft fra østlandene ikke er så undebetalt i hjemlandet som du beskriver. Er lønnen 6 gange mere end derhjemme er det fordi du rekrutterer godtroende og ukvalificeret polakker, langt uden for storbyerne i Polen, de baltiske lande eller Rumænien. Og tysk arbejdskraft tjener ikke 6 gange mindre end dansk arbejdskraft. Tysk arbejdere tjener mere i DK end hjemme, men er her primært pga arbejdsløhed i Tyskland, ikke fordi du er så "behjælpsom" at hjælpe dem med at tjene "formuer" i DK.

Er du IKKE medlem af en arbejdsgiverforening, så er det brugervirksomheden, dvs dine kunder, der hænger på regningen den dag du bliver knaldet.

Jeg har intet imod konkurrence på arbejdsmarkedet, men Danmark er nu engang opbygget således at ingen kan leve eller dø af en minimumsløn, og den "besparelse" du fortæller om, og som senere bliver meget dyr for dine kunder, er kun med til at lave et lønpres i et land som kræver en vis indkomst for at have et anstændigt liv. At dine udlændinge er tilfredse med at tjene mere end i hjemlandet, er ingen undskyldning for at underbetale dem og sige at du følger gældende overenskomster..

Hvis du kan "sælge" faglært arbejdskraft og overholde overenskomsten, til 180,- ex moms, så er det fordi du bryder enhver overenskomst og protokollat, eller ingen har,  og lade dine kunder hænge på regningen. Der helt sikkert og forhåbentligt kommer tilbage til dig.

En faglært smed-maler-murer-elektriker i dagens Danmark tjener ikke under 140,-. i timen i et overenskomstdækket virksomhed, og lægger du dertil minimum 30 procent i sociale omkostninger, så vil en sådan mand uden sygedage eller forsikring koste dig 182,- i timen. Hvis du da følger overenskomsten. Så hvis du var fuldt lovlig, så ville du hurtigt "brænde røven", som du siger.

Lige til sidst vil jeg lige sige, og det er ikke for at nedgøre dig, hvis nu du er ordblind, men din stavning og sprog giver ikke indtrykket af et prof bureau der ved hvad de snakker om.

Men går den, så går den, men der er ingen undskyldninger for godtroenhed og uvidenhed.

Glæder mig til at se dig i operation X :)

Tilmeldt 16. Apr 07
Skrevet kl. 01:20

Hej ACS

Tak for din respons...

Du virker presset......mon det har noget med at gøre at folk vælger os frem for dig......  

Mvh Kenneth

Ham med vikarer der dur til en time pris på 180 kr i timen*S*

www.vikar247.dk 

Tilmeldt 1. Mar 08
Skrevet kl. 14:15

Hej Kenneth,

Nu er det ikke samme marked vi opererer indenfor, og jeg vil nu aldrig føle mig presset af firmaer som dit, da mine kunder aldrig ville handle med dig.

Det er nu hellere ikke mig du skal forsvare dig overfor, men dine kunder, og de respektive organisationer.

Jeg vil blot advare folk herinde mod at lade sig narre af en mand der åbenlyst ikke kender lovgivningen, og som i sin naivitet tror han har fundet de vise sten.

Men siden du nu er så sikker i din sag, så gør dig vel hellere ikke noget at dine indlæg er videresendt til de respektive organisationer og fagforeninger? Så må de jo forklare dig reglerne og lovgivningen.

Og så kunne det da være spændende at se en af dine lønsedler til dine folk, så vi kan se om du betaler de lovpligtige bidrag, og se hvor meget du kræver i husleje af dine "taknemmelige" folk? Eller hvad?

Seriøst, så er jeg ligeglad med hvordan du fusker eller ej, men du skal ikke narre godtroende folk herinde til at leje folk, uden at de kender lovgivningen og konsekvenserne af at leje folk i et firma som betaler minimumsløn, samt påstår at de følger gældende overenskomster.

Et hurtigt blik på fx 3F hjemmeside, under illegal arbejde, vil give de fleste herinde et lille indblik i reglerne og hvad de som brugervirksomhed skal være opmærksom på når de lejer vikarer til en pris der ligger under udgifter til egne ansatte i samme funktion. Og lige præcis vrøvl som at de tjener 6 gnage mere her, at det er lovligt og at du føler overenskomsterne er noget de skal tage sig i agt for. Lille Tømrer Jensen kan nok godt undgå søgelyset med et par underbetalte polakker i stalden, men den går ikke ved større firmaer som er skrækslagne for mediernes søgelys.

Som firmaer som dit på et eller andet tidspunkt vil sætte dem i.

Mvh

ACS

Manden som ikke kunne drømme om at leje en billig polak, uden at se lønsedler samt få en skriftlig garanti på at vikarbureauet hæfter for evt krav, således at brugervirksomheden er garanteret at der ingen problemer bliver........

Tilmeldt 16. Apr 07
Skrevet kl. 14:02

Hej ACS

Start lige med at læs det her...... 

Hvis du sku være int så kan jeg fortælle dig at en maler/arbejdsmand ville koste dig 180 kr i timen inc alt så hvis du regner lidt på det har jeg lige lavet dit overskud i maler butikken en del større *S* da jeg gør ud fra at dine faktiske udgifter på dine folk er omkring  240 pr time inc alt.

det vil gi dig en besparelse på ca 60 kr i timen.

og fortæl mig så lige hvor der står at en maler arbejdsmand skal ha over mindste lønnen som pt er 106 kr i timen....

Det er helt klart at du føler dig presset over at vi kan levere folk som vil arbejde og endda til små penge. 

Lige for at opsummere så er vi medlem af dansk byggeri og vi er godkendt af udlændingestyrelsen......Tjek www.vikar247.dk

kan til dels godt følge dig at du føler dig presset fordi vi kan levere billigere og bedre folk end du kan.....men sådan er det...

Mvh Kenneth 

Tilmeldt 1. Mar 08
Skrevet kl. 16:20

For det første har over 3000 firmaer en forhåndsgodkendelse, skulle det være et kvalitetsstempel? Ta dig nu sammen. Enhver der har tiltrådt en overenskomst kan få en forhåndsgodkendelse ved udlændingeservice. Det er ikke ensbetydende med at man følger en overenskomst, blot at man har tiltrådt en. Det tager en uge at få, og en hvilkensomhelst firma med en overenskomst med en hvilken som helst forening kan få det "kvalitetsstempel" du vrøvler om.

Dansk Byggeri? De siger at lønnen skal modsvare brugervirksomhedens løn til ansatte i samme funktion. Plus pension fra dag 1 som jeg gerne vil se et eksempel på at du betaler.

Jeg ved godt du er så naiv at du tror du har fundet de vise sten ved at melde dig ind i DB, og undgå deciderede forhandlinger med fagforeninger, som aldrig i livet ville lade dig slippe afsted med minimumsløn til en faglært i dagens Danmark, hvor arbejdsløsheden er lavere end aldrig før. men reglerne er ikke anderledes ved DB, du er bare ikke blevet fanget endnu.

Bortset fra det, så står der i paragraf 69 i mureroverenskomsten, Dansk Byggeri:

Medlem af Dansk Byggeri:

1.        Dansk Byggeri optager som medlemmer virksomheder, der er vikarbureauer.

Ansættelse af vikarer på Dansk Byggeri’s overenskomstområder er omfattet af gældende overenskomster mellem parterne. Det omfatter også de for arbejdsfunktionen bestående lokalaftaler og kutymer.

Hvis du forstår den anderledes end jeg, så synes jeg du skal spørge Dansk Byggeri.

Dvs at du godt kan give minimumsløn i en ikke overenskomstdækket virksomhed, men er det en virksomhed med overenskomst, tillidsmand og lokalaftale, så falder hammeren, når du underbetaler dine polakker. Og der er sgu ikke en maler i dagens Danmark som går for 106,- og slet íkke på Sjælland.

Men her er så den gode ting ved medlemskab af Dansk Byggeri: Hvis du bliver opdaget, og det bliver du, så er det ikke brugervirksomheden hammeren falder tilbage på, men DIG. Det er jo trods alt godt. For dine kunder.

Dine begrundelser og dit vrøvl med at "min far er større end din", viser bare hvor uvidende du er, men mener du at du føler overenskomsten, så kan du da lukke ned for diskussionen, blot ved at postere en lønseddel på en af dine malere eller murere, hvor det viser at du betaler pension fra første dag( Som medlem af DB skal du betale fra dag 1, ingen anciennitetskrav), sh-betaling, udepenge, kørepenge, feriepenge osv. Og den rette løn.

Men du kommer jo ikke med nogle fakts, bare vrøvl, så istedet for at spilde mere tid, så vil jeg ønske dig held og lykke med dine polakker. Vidste du forøvrigt at skatterådet i løbet af marts tager stilling til om det kæmpefradrag, der gør at dine folk overhovedet vil arbejde for de penge, skal afskaffes, da man nu vil til at skelne mellem om det er permanente eller ikke permanente arbejdspladser? Dvs at på byggepladser osv kan de beholde fradraget på knap 700 kr om dagen, men i industrivirksomheder, kan de ikke. Til gengæld skal du til at betale kørselspenge, kost og logi tillæg osv.

Så er det slut med de 106 i timen, hvis dine folk skal betale fuld skat, selv på en tidsbegrænset kontrakt.

Men det ved du vel? Eller er der også andre regler for dig, end for alle andre, på det område......

Held og lykke.

Mvh

ACS

Tilmeldt 16. Apr 07
Skrevet kl. 23:53

Hej Acs

Ja jeg kan se at du godt er klar over at det er fuld ud lovligt at gi en maler arbejdsmand 106 kr i timen..... Så er den vel ikke længere....Wink

Vi levere folk der gidder tage lorte tjansen med et smil på læben.....og folk der sætter pris på at gi den en skalle på jobbet...fordi de er glade for 106 kr i timen.....

og tilbage står vi med tilfredse medarbejdere og Kunder....

Og Det kan vi gøre for 180 kr i timen........fra dag til dag.

Tjek www.vikar247.dk 

Tilmeldt 1. Mar 08
Skrevet kl. 18:49

Nå ,er det gået fra faglært til ufaglært?

Fordi du finder en polak ude på landet i Polen, der ikke ved at han bliver snydt, gør det ikke mere lovligt, men se nu bare at postere den lønseddel, så er diskussionen jo lukket.

Men den kommer jo ikke, for du ved jo udemærket godt at du begår overenskomsbrud, men går den så går den.

Det er helt okay, men lade være at spille den store frelser, for vi ved begge at det er en branche fyldt med lykkeriddere og brådne kar. Ved at postere et par lønsedler, et par måneder gamle, kan du jo vise eller bevise hvilken del du hører til. Det ville da være go reklame for dig, og bevise at du er "ren".

Du vrøvler og snakker udenom, det fortæller vist alt.

Jeg vil ikke spilde mere tid på dig, dine svar fortæller alt, og jeg vil lade amino medlemmerne herinde danne deres egne meninger.

Held og lykke

Tilmeldt 16. Apr 07
Skrevet kl. 22:38

Hej Acs

Du virker virklig sur man sku tror at du følte dig presset af vores priser ....

Vi har en plan med vores firma......små priser om mange kunder..... 

Der har hele tiden været snak om en maler arbejdsmand.....så det er ikke noget med at jeg er gået fra det ene til det andet....det er sku dig der ikke har pudset brillen*S*.

Og igen.....det er fuldt ud lovligt at gi en arbejdsmand  106 kr i timen.....er det ikke rigtigt?

Derfor kan vi levere en mand til 180 kr i timen med alt incl. Du skal bare ringe fra dag til dag levere vi super personale. 

Og det bedste af det hele er at det fandme er folk som sætter pris på at arbejde....(måske fordi de har et fradrag så de næsten har hele deres løn udbetalt) ca.16000-17000 pr mdr.

Hvad tager du for en vikar i dit firma??? og hvad hedder dit firma?

Tjek www.vikar247.dk

Mvh Kenneth 

Fra Bagsværd
Tilmeldt 30. Nov 05
Indlæg ialt: 121
Fra  GULDNUMRE Skrevet kl. 01:28

Hej Kenneth,

I mangler et godt mobilnummer som jeres potentielle kunder kan huske :-) Det har ikke direkte noget med layoutet af hjemmesiden at gøre, men det telefonnummer / mobilnummer som står på hjemmesiden er også med til at signalere seriøsitet, hvis det er enkelt og nemt at huske.

I den forbindelse kan jeg ikke dy mig for at gøre opmærksom på www.mobilnumre.dk (som jeg har designet) som sælger og formidler unikke mobilnumre -såkaldte guldnumre - som er som skabt til at stå på firmabilen eller jeres visitkort.

Hvad med fx. 30 77 77 77 eller 20 70 70 70 eller en god lille fortløbende nummerserie, som alle jeres medarbejdere får et nummer fra.

Mvh. Martin

www.Guldnumre.dk - Få dig et unikt mobilnummer. Et guldnummer huskes af alle!

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)