Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gebyrer ved udenlandske kontooverførsler

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er jævnt trætte af at betale 30 kroner for at modtage udenlandske kontooverførsler og 50 kroner for selv at overføre til udlandet.

At de så tilmed tager en middellang krig at gennemføre, er en anden (men næsten lige så irriterende) sag.

Hvad gør I andre - betaler I gebyrerne, eller har I fundet en løsning?

Mvh.

Thomas

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12931
Skrevet kl. 21:15

Hej Thomas

Du kan reducere dine omkostninger ved at bruge en såkaldt EU betaling, denne skal dog foregår i Euro. EU har fastsat lovkrav om hvad en sådan overførsel må koste. EU betalingen kan også bruges i en del lande der ikke er medlem af EU.

Jeg betaler 15 kr for sådan en overførsel. Værd iøvrigt opmærksom på at du typiskvis kan forhandle med din bank om hvad gebyret skal være.

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 22. Dec 06
Skrevet kl. 18:02

Hej Ravn

Mange tak for svar - jeg vender problematikken med vores bank.

Mvh.

Thomas

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 18:19

Det med at have en euro konto kan være en rigtig god ide.

så spare du også veksle gebyr frem og tilbage.

Tilmeldt 22. Dec 06
Skrevet kl. 13:59

Tak for input.

Blev kontaktet af en Nykredit-banksælger her til eftermiddag. Han kunne ikke justere på gebyret, for de havde jo udgifter til bankoverførslen (hmm...). Adspurgt om regler og gebyrer ved EU-overførsler sagde han, at det kendte han ikke noget til.

Må tilstå at jeg efter min opstart som selvstændig aldrig har møde så himmelråbende inkompetence blandt visse af de (som regel større) "sam-"arbejdspartnere.

Vi arbejder videre på sagen :-)

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 14:16

albelli:

Tak for input.

Blev kontaktet af en Nykredit-banksælger her til eftermiddag. Han kunne ikke justere på gebyret, for de havde jo udgifter til bankoverførslen (hmm...). Adspurgt om regler og gebyrer ved EU-overførsler sagde han, at det kendte han ikke noget til.

Må tilstå at jeg efter min opstart som selvstændig aldrig har møde så himmelråbende inkompetence blandt visse af de (som regel større) "sam-"arbejdspartnere.

Vi arbejder videre på sagen :-)

Jeg har desværre også oplevet Nykredit bank som en meget inkompetent erhvervspartner, Confused

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12931
Skrevet kl. 12:28

Hej igen

Skræmmende at banken ikke en gang kender til EU lovgivningen. Er det ikke ved at være på tide du finder en anden bank der har de fornødne konpetancer og som er til at forhandle med? ;) For en god ordens skyld kan jeg oplyse at jeg selv betaler 15 kr. for en EU overførsel i Sydbank (beløbet har endnu ikke været forhandlet)

Du skal referere til Europa-Parlementets og Rådets forordning Nr. 2560/2001  af 19. dec. om grænseoverskridende betaling i Euro.

Ønsker du flerer oplysninger om EU betalinger kan de fås hos Folketingets EU oplysninger som er super kompetente og meget hjælpsomme. Ellers kan du kontakte Finansrådet som også kan give dig mere information.

www.eu-oplysningen.dk

www.finansraadet.dk

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:02

Hej Thomas

Nu ved jeg ikke hvor mange betalinger fra dig og til dig du har om året. Den billigste løsning vi har fundet indtil videre er.

1. Vi har en euro-konto i Sydbank i Flensborg og en DK-konto i Sydbank i Padborg (det er den bank vores lokale pengeinstitut samarbejder med)

2. Jeg førte så selv betalinger frem og tilbage (som homebanking herhjemme)

3. Debitorerne indbetalte til kontoen i Flensborg og der betalte(bankoverførsel) jeg evt. kreditorer fra. For vores vedkommende gav det en ekstra bogføring, når jeg have overført penge fra Flensborg til Padborg. Jeg skulle have have pengene videre fra Padborg til kassekreditten i vores lokale pengeinstitut. Trods denne ekstra bogføring gik det hurtigere og var billigere end hvis jeg havde bedt banken om at gøre det. De brugte vist Den Danske Bank, gebyret var meget højt og var "længere undervejs i systemet" inden de blev indsat på vore kontoer.

Der er for vores vedkommende omkostninger forbundet med at have de to kontier, men det er alligevel den billigste og nemmeste og hurtigste løsning -for osSmile

Onsdagshilsener

Sanne

Tilmeldt 22. Dec 06
Skrevet kl. 14:26

Hej Sanne og Ravn

Tusind tak for information og input - har lige fået bekræftet min kærlighed til Amino :-)

Venlige hilsener

Thomas

Tilmeldt 23. May 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 16:27

Jeg betaler 20 kr. i danske bank for alle typer transaktioner så længe der er en SWIFT kode... ellers 60 kr. Hmm

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)