Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomheder der tilbyder dropshipping

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Techmaster,

Jeg beklager hvis mine intentioner ikke har været 100% klare. Jeg kunne aldrig finde på at handle med el- eller vvs-artikler, for det har jeg ikke en hujende fis forstand på. Jeg havde dog inden jeg oprettede denne tråd med lys og lygte ledt efter virksomheder, der tilbyder dropshipping, og jeg har faktisk kun fundet en kaffeforhandler. Da jeg oprettede indlægget var jeg derfor rimelig desperat for bare at finde et par stykker mere, men det har imidlertid vist sig, at en af mine kære med-aminoer var meget frisk på et samarbejde, endda inden for en branche, hvor jeg før har været beskæftiget i kort tid. Det er i øvrigt også lykkedes mig at belyse et emne, som der tilsyneladende er mange der har haft glæde af at læse om og som mange forhåbentlig vil finde i søgemaskinen fremover, når de, som jeg, leder efter virksomheder, der tilbyder dropshipping. Måske har de forstand på el og vvs - og så kan det jo være, at vi har hjulpet endnu en dansker til at springe ud som iværksætter Smile

I øvrigt er du velkommen til at styre uden om mine webbutikker - jeg skal nok skrive navn i bunden, så du kan være sikker.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 08:09

Hej Mattias

Tag dig ikke af Techmaster, han har vist fået det forkerte ben ud af sengen.

En af fordelene ved dropshipping er at en forretningsplan ikke er vanvittigt vigtigt, det er jo ikke fordi man skal ud og låne 100.000 vis af kroner for at starte op. På nær forbrugerelektronik hænger dropshippere ikke på træerne og de store mærkevarer er rigtigt svære at få gang i. Herudover tror jeg derer meget tys tys om hvem der handler med hvem som blandt andet ses af tavsheden i denne tråd. Har man fundet en god dropshipper kan det koste direkte på bundlinien hvis alle lige pludselig har adgang til den samme leverandør. Herudover er det ikke sikkert leverandøren ønsker det offentligt kendt.

Derfor er det nok hårdt arbejde med at kontakte og opbygge tillid til potentielle leverandører. Fagmesser er et sted hvor du nemt kan komme i tale med de rette personer. Og så er små virksomheder mere sultne efter omsætning.

Og så er der selvfølgelig altid support som trechmaster er inde på, så overvej produkter der ikke er alt for komplicerede og hav aftalerne i orden om hvorvidt du kan returnere varer ved fortrydelse etc.

Mvh Jesper

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 08:42

Mattias Skovhøj:
I øvrigt er du velkommen til at styre uden om mine webbutikker - jeg skal nok skrive navn i bunden, så du kan være sikker.

Jeg skrev at jeg vil styre uden om "den slags butikker" omhandlende butikker uden den fjerneste forstand på eller interesse i de produkter de handler med udover profit. Der er intet personligt i det så hvis du driver en ordentlig forretning vil jeg da ikke have det fjerneste imod at handle hos dig.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Fra  Techmaster Skrevet kl. 09:12

Jesper Jørgensen:
En af fordelene ved dropshipping er at en forretningsplan ikke er vanvittigt vigtigt, det er jo ikke fordi man skal ud og låne 100.000 vis af kroner for at starte op

Det er da sikkert rigtigt men skulle det have noget med mit indlæg at gøre? Jeg skriver at det er en tynd forretningsidé.

Jesper Jørgensen:
Derfor er det nok hårdt arbejde med at kontakte og opbygge tillid til potentielle leverandører.

Ja jeg er sikker på det er hårdt arbejde at opbygge tillid til leverandørerne hvis man ikke har nogen som helst forstand på eller viden om de ting man vil handle med. Det er jo også i leverandørens interesse at hans produkt bliver solgt via ordentlige forretninger og at der ydes support overfor slutkunden, specielt når du taler mærkevarer.

Jesper Jørgensen:
overvej produkter der ikke er alt for komplicerede og hav aftalerne i orden om hvorvidt du kan returnere varer ved fortrydelse etc.

Du har fuldstændig ret og du kommer med en meget vigtig ting som jeg ikke tænkte på nemlig returret. Hvis Martin ikke lige skulle vide det er det sådan at forbrugeren ifølge lovgivningen her i Danmark har 14 dages fuld returret ved internet køb. Det har givet mange selv større virksomheder problemer. Det er jo ikke så sjovt når man har solgt en fladskærm til kr. 10000,- tjent kr. 500,- og kunden så returnerer skærmen efter 14 dage! Det er slet ikke sjovt hvis man er en studerende med en lille fritids webshop og den pågældende skærm ikke lige er den der sælges flest af.

Man skal huske at forbrugerens returret IKKE gælder firmaer imellem, så man kan ikke regne med at kunne returnere videre til ens egen leverandør, og hvis man endelig kan vil det typisk være med et prisafslag sådan at man kun får en procentdel af pengene retur.

Og til sidst. Nej jeg har ikke fået det forkerte ben ud af sengen. Jeg synes bare man skal tænke sig om når man gerne vil tjene "nemme penge". Vi vil alle sammen gerne tjene penge og i princippet gør det da overhovedet heller ikke noget de er nemt tjente, men jeg er bare tilhænger af at gøre det med høj moral, på en måde hvor jeg kan se mine kunder i øjnene med god samvittighed, og hvor jeg har evner og overskud til at være der for de kunder hvor handlen af den ene eller anden årsag går skævt. Det modvirker dårlig omtale og giver en god fornemmelse i maven.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 11:15

Sikke en kritik af andres måde at prøve at komme igang på. Jeg forstår godt du siger alle nemt kan komme igang, når man ser din webshop techmaster; uden at skulle ende i noget mundhuggeri med det, så vil jeg anbefale dig at købe E-pusher.

Jimmy

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Fra  Techmaster Skrevet kl. 15:31

Jeg forstår slet ikke din kommentar.

Siger jeg at alle nemt kan komme igang? Hvorfor skal jeg købe E-pusher? jeg har en velfungerende forretning med mange glade kunder og lever selv fint af den så hvad er det lige du vil frem til?

Det jeg siger er at det er nemt at oprette og komme igang med en netbutik. Men derfra og så til at opbygge en ordentlig forretning er der et stykke vej, det har mange erfaret. Du kan bare gå ind på et hvilket som helst forum vedrørende netbutikker og du vil finde massevis af mennesker som har oprettet netbutikker og som ikke kan forstå at de ikke tjener penge. Lad være med at undervurdere jeres potentielle kunder, det er som regel ikke umuligt at gennemskue de forretninger der er useriøse. På nettet er det let at sammenligne og der er altid en anden butik der står klar til at overtage din handel.

Hvis du eller andre har lyst til at kritisere min webshop er i da hjertens velkommen, Hvis nogen gider bruge tid på at besøge min shop og komme med kritik lytter jeg meget gerne. Det er da super positivt og jeg kunne aldrig finde på at mundhugges omkring det. Til gengæld kunne jeg godt finde på at tage relevante kritikpunkter til mig og ændre webshoppen i forhold hertil. Men at du bare anbefaler mig at købe den samme bog som stort set alle webshop iværksættere vel efterhånden har købt, det kan jeg ikke bruge til så meget.

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 15:59

Techmaster:
 Men at du bare anbefaler mig at købe den samme bog som stort set alle webshop iværksættere vel efterhånden har købt, det kan jeg ikke bruge til så meget.

Så tror jeg, at du undervurderer E-pusher.....

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Fra  Techmaster Skrevet kl. 16:32

Nej, jeg er sikker på E-pusher er en god bog, ellers skulle mange mennesker tage fejl, og lyve om deres erfaringer med den.

Jeg synes bare det er lidt tyndt fordi en eller anden ikke er tilfreds med min argumentation i en helt anden sammenhæng og så åbenbart får lyst til at genere min butik, så kan jeg lige få smidt i hovedet at jeg skulle tage og købe E-pusher, uden nogen argumentation i øvrigt.

Jeg synes ærlig talt at debatten i denne tråd i lighed med mange andre jeg har læst men ikke selv deltaget i, lynhurtigt har udviklet sig til at man smider totalt indholdsløse negative kommentarer i hovedet på hinanden. Jeg kender ikke årsagen til at det sker men synes egentlig det er lidt mærkeligt netop på et forum for iværksættere hvor man må formode at deltagerne har en hvis interesse i at kunne komunikere med andre mennesker uden at ryge op i en spids, her tænker jeg på jeres kunder og andre forretningsforbindelser.

Mange kan åbenbart ikke kan tåle velunderbygget kritik og jeg må bare sige at jeg forstår det ikke. Hvis i har læst E-pusher med samme skepsis som i modtager kritik her på Amino tvivler jeg på i har haft meget glæde af læsningen, ærlig talt.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 18:29

Techmaster:
Jeg synes ærlig talt at debatten i denne tråd i lighed med mange andre jeg har læst men ikke selv deltaget i, lynhurtigt har udviklet sig til at man smider totalt indholdsløse negative kommentarer i hovedet på hinanden. Jeg kender ikke årsagen til at det sker men synes egentlig det er lidt mærkeligt netop på et forum for iværksættere hvor man må formode at deltagerne har en hvis interesse i at kunne komunikere med andre mennesker uden at ryge op i en spids, her tænker jeg på jeres kunder og andre forretningsforbindelser.

Mange kan åbenbart ikke kan tåle velunderbygget kritik og jeg må bare sige at jeg forstår det ikke. Hvis i har læst E-pusher med samme skepsis som i modtager kritik her på Amino tvivler jeg på i har haft meget glæde af læsningen, ærlig talt.

Hej Techmaster

Med al respekt så synes jeg det var dig der startede den negative Karma i denen tråd. Der blev ærligt og redeligt spurgt til hvem der dropshipper, og så gav du ellers en større opsang af gud ved hvilken grund. For mig så det hverken konstruktivt eller velunderbygget ud. Ingen siger det er nemt at starte en webbuttik, men det betyder vel ikke at man skal afholde sig fra at prøve.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Fra  Techmaster Skrevet kl. 21:30

Ja det var mig der startede med en kritisk kommentar til en uskyldig forespørgsel, det erkender jeg. Jeg mener dog at min kritik er velbegrundet og jeg mener også den blev fremført sobert med relevant argumentation for min holdning.

Jeg vil ikke gentage mit første indlæg i tråden, det står der stadig hvis du vil læse det, men jeg skriver altså absolut ikke at man skal afholde sig fra at starte en netbutik uanset om det er let eller svært, nej bare kom igang. Jeg kritiserer ene og alene den idé der går på at starte en forretning hvor det eneste kriterie for forretningen er at man kan få varer uanset hvilke leveret som dropshipment.

I øvrigt havde jeg vist misforstået intentionerne da vedkommende jo skriver i et senere indlæg at han eksempelvis aldrig kunne finde på at sælge VVS varer da det ikke er et fagområde han har forstand på, så set i bakspejlet er min kritik fejlplaceret i forhold til ham som det startede med. 

Jeg synes da også der er kommet en lille smule brugbart ud af debatten. F.eks. var det da vist dig selv der bragte den med returretten på banen, som jeg mener er ekstremt relevant at have i tankerne for en ny iværksætter der overvejer at satse rent på salg via dropshipping, og i det hele taget en vigtig detalje, især ved netsalg af dyre varer.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)