Come to think of it, kan jeg forestille mig, at dit overhead på slik er så lavt at det er svært at tilbyde en sovset lead. Det er jo ikke designerlamper hvor du har avance på +100 % og derfor godt kan rasle 15% af til gode folk. Så skal du føre luksus-slik for at kunne hæve avancerne. Her får du (og andre) et indblik i tankegangen bag affiliatearbejdet. Måske shipper en slikbutik som din i ny og næ en virksomhedsordre afsted til +500 eller måske +1000, men det tør jeg ikke regne med. Det næste leadprisen står i relation til er mine netværk/websites. Hvad har jeg på mine hylder. Hvilke typer mennesker/surfere/købere. Min bekendte har eftersøgt slik fordi han har brugbart netværk der kan sælges slik til. Jeg tror nok snildt han kan konvertere omtrent fem promille på en hurtig rulning i et netværk af lad os sige 3000 relevante modtagere/besøgende/brugere/emailadresser. Det er femten salg á 250 kr = kr. 3.750 i omsætning til slik-annoncøren. Dernæst skal leadprisen sættes i relation til tre ret så vigtige faktorer i affiliatearbejdet. Mæthedsbegrebet forklares bedst ved at nævne at det modsatte er at netværket er "sultent". Eksemplificeret ved "man kan have et netværk af 3.000 der er sultne efter slikkampagne, men de er mætte i forhold til mobilkampagner"... fordi man lige har knaldet tilbud på mobiler i hovedet på dem. Et nætværk af fitness-entusiaster er til alle tider mætte i forhold til en slikkampagne.. de køber simpelthen ikke pga manglende interesse. Dermed sagt at mæthed ikke kun relaterer til hvad man for nyligt har sendt ud, men i bund og grund bare er slang om den forventede konvertering. (konverting = hvor stor procentdel kan regnes med at købe) Med kendskab til min bekendtes metoder er der tale om en hurtig rulning der ikke kræver tid, og som så vidt vides ikke optager plads for andet der kunne rulles.. og netværket er som indledningsvist sultent, og bliver ikke nødvendig´vis mætte af rulningen. Der er måske tale om at de bliver sultne efter mere -> dvs lille indflydelse på mæthed. I en case som denne er der tale om small scale business - som der sædvanligvis er i Danmark :-( - En fornuftig leadpris er 10% til din affiliate = 375,-. Det tvivler jeg så på du kan tjene synderligt meget på selv, men her skal du som e-shop pusher huske at samle på kundernes email-adresser.. og senere bruge dem. Dvs det du måske går i nul på ved partnerprogrammet skaber faste kunder i det lange løb. Hvis du kryber den nedunder 7% så er det tæt på ligegyldigt for din affiliate. Når alt det så er sagt om arbejdet som affiliate så skal jeg være ærlig - for det bør jeg være - så er sliknet.dk i mine øjne en uchecket butik. Du bør løfte din shop til et mere professionelt design - før du bruger penge på at få folk til at besøge den.. webshoppens design sænker konverteringen væsentligt, og så falder affiliatens konverteringsrate også.. samtidig kan det mætte netværket unødigt. Mange modtagere af nyhedsbreve bliver nemlig fornærmede over at modtage usaglige/amatøragtige/fesne/gentagne reklamer.. Indtrykket fra din shop kan koste en affiliate medlemmer af et nyhedsbrev - worst case. Så er netværket i værre forfatning end mæt.. de er simpelthen skredet. Shit det blev en lang smøre... Jeg skulle nok have gjort det til et indlæg på bloggen :-) men copy paste er jo opfundet.
|
Du skriver at ved en klikpris på 50 øre, så vil folk kaste sig over den. Så vil jeg gerne købe nogle klik! Hvor mange kan du levere og er det reel trafik?