Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Ad Sense + diverse

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Come to think of it, kan jeg forestille mig, at dit overhead på slik er så lavt at det er svært at tilbyde en sovset lead. Det er jo ikke designerlamper hvor du har avance på +100 % og derfor godt kan rasle 15% af til gode folk. Så skal du føre luksus-slik for at kunne hæve avancerne.

Her får du (og andre) et indblik i tankegangen bag affiliatearbejdet.
Det står lidt i relation til hvor store dine gennemsnitsordrer er. Lad os nu antage, at jeg ikke har muligheden for at spørge dig, så vil jeg gætte på, at dødelige mennesker med sukkertrang lægger et sted mellem kroner 150 og 350. Fragtprisen er sgu hård ved dit koncept, men det ved du vel - og der er ikke meget at gøre ved det.

Måske shipper en slikbutik som din i ny og næ en virksomhedsordre afsted til +500 eller måske +1000, men det tør jeg ikke regne med.

Det næste leadprisen står i relation til er mine netværk/websites. Hvad har jeg på mine hylder. Hvilke typer mennesker/surfere/købere. Min bekendte har eftersøgt slik fordi han har brugbart netværk der kan sælges slik til. Jeg tror nok snildt han kan konvertere omtrent fem promille på en hurtig rulning i et netværk af lad os sige 3000 relevante modtagere/besøgende/brugere/emailadresser. Det er femten salg á 250 kr = kr. 3.750 i omsætning til slik-annoncøren.

Dernæst skal leadprisen sættes i relation til tre ret så vigtige faktorer i affiliatearbejdet.
Hvor meget tid tager det at føre reklame for dig,
Er der noget andet indtjening man går glip af ved at reservere bannerplads/plads i nyhedsbreve etc.
Hvor stor indflydelse har kampagnen på det jeg personligt omtaler som netværkets "mæthed".

Mæthedsbegrebet forklares bedst ved at nævne at det modsatte er at netværket er "sultent". Eksemplificeret ved "man kan have et netværk af 3.000 der er sultne efter slikkampagne, men de er mætte i forhold til mobilkampagner"... fordi man lige har knaldet tilbud på mobiler i hovedet på dem. Et nætværk af fitness-entusiaster er til alle tider mætte i forhold til en slikkampagne.. de køber simpelthen ikke pga manglende interesse. Dermed sagt at mæthed ikke kun relaterer til hvad man for nyligt har sendt ud, men i bund og grund bare er slang om den forventede konvertering. (konverting = hvor stor procentdel kan regnes med at købe)

Med kendskab til min bekendtes metoder er der tale om en hurtig rulning der ikke kræver tid, og som så vidt vides ikke optager plads for andet der kunne rulles.. og netværket er som indledningsvist sultent, og bliver ikke nødvendig´vis mætte af rulningen. Der er måske tale om at de bliver sultne efter mere -> dvs lille indflydelse på mæthed.
Mætheden rykker væsentligt hvis man allerede dagen efter ruller kampagnen igen.. bum, så er der dømt gentagelser/gene og spam... -> man har ydet skade på sit netværk.
(her taler jeg om direct marketing gennem nyhedsbreve/mails og lignende.. bannere er en anden snak)

I en case som denne er der tale om small scale business - som der sædvanligvis er i Danmark :-(  - En fornuftig leadpris er 10% til din affiliate = 375,-. Det tvivler jeg så på du kan tjene synderligt meget på selv, men her skal du som e-shop pusher huske at samle på kundernes email-adresser.. og senere bruge dem. Dvs det du måske går i nul på ved partnerprogrammet skaber faste kunder i det lange løb. Hvis du kryber den nedunder 7% så er det tæt på ligegyldigt for din affiliate.

Klikpris er måske sagen for dig.. en kortvarig kampagne, og du kan efterrationalisere. Du taber med statsgaranti penge, men kan skabe omsætning, og håbe på faste kunder. 0.50 øres klikpris til en affiliate og folk vil kaste sig over den. 0.25 er comme si comme sa... herunder falder de mest seriøse affiliates måske fra, og dine klik betales i retninger der kan have meget ringe værdi.

Når alt det så er sagt om arbejdet som affiliate så skal jeg være ærlig - for det bør jeg være - så er sliknet.dk i mine øjne en uchecket butik. Du bør løfte din shop til et mere professionelt design - før du bruger penge på at få folk til at besøge den.. webshoppens design sænker konverteringen væsentligt, og så falder affiliatens konverteringsrate også.. samtidig kan det mætte netværket unødigt. Mange modtagere af nyhedsbreve bliver nemlig fornærmede over at modtage usaglige/amatøragtige/fesne/gentagne reklamer.. Indtrykket fra din shop kan koste en affiliate medlemmer af et nyhedsbrev - worst case. Så er netværket i værre forfatning end mæt.. de er simpelthen skredet.

Shit det blev en lang smøre... Jeg skulle nok have gjort det til et indlæg på bloggen :-) men copy paste er jo opfundet.
held og lykke med det

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:34

Du skriver at ved en klikpris på 50 øre, så vil folk kaste sig over den. Så vil jeg gerne købe nogle klik! Hvor mange kan du levere og er det reel trafik?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 00:11

@gevinst
Plz hæft dig ved jeg jotler rundt over en live-case, hvor jeg gør en masse antagelser for eksemplets skyld. Dertil må jeg lige gentage, at jeg personligt intet har på hylderne til slik-kampagner i Danmark.

Jeg står ved at 50 øre pr. klik til en affiliate på en slik-kampagne hurtigt får ben at gå på. Prisen er høj nok til at man liiige akkurat kan hedge, dvs selv købe reklame andet steds, og så samle differencen op som indtjening. Som annoncør er det lidt nederen at tænke på, men her skal man bare tænke på, at kreative affiliates kan gøre arbejdet lynsnapt -  i flere retninger end man selv kunne drømme om.

Som altid ved klikbetaling skal der døjes med den store grå masse af ubrugelig trafik. Som seriøs affiliate bør man kunne stå inde for de kliks man genererer. Dvs spille fair play.. "her er en slikbutik - kig indenfor eller lad være. PS check lige tilbuddet på Daim.. yum yum"´.

Det med at have kliknetværk der skaber falske klik har jeg personligt aldrig dyrket - dog snuset til fuskerier ved en enkelt lejlighed som beskrevet i dette blogindlæg om partnerprogrammer/affiliate. I mine øjne kan man aldrig kalde sig selv topspiller i gamet, hvis man drøner rundt og omgår den indbyggede gentleman agreement annoncør og affiliate i mellem.

Der er de affiliates der tjener på leads, og så er der københavnere i biler på svenske plader, hørte jeg engang en kollega sige - and i love quoting him for it.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:40

Beklager, det var også dumt spurgt, da jeg udemærket er klar over at du ikke sælger trafik. Men pointen er at du får ikke meget reel trafik for 50 øre og selv om det er muligt, så er volumen ikke ret stor. Jeg holder en klik pris på ca. 10 kr. på mine mobil og taletids annoncer og derfor ville det være en helt igennem dårlig forretning at placere en klik kampagne til 50 øre på mine sider.

Jeg har brugt partner-ads som annoncør og betalt både 50 øre og 1 kr. uden at det har givet ret mange daglige klik. Det var endda til en konkurrence side og ikke en mobil side.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:06

Du har ret. Det blev et langt indlæg, men med mange gode iagttagelser, og mht. design/opsæt skal man måske mest sammenligne Sliknet med Fakta eller anden lavprisbutik ifht. Irma eller mærkevarebutik, hvor hele konceptet netop går på prisen. Mht. til privatkunder ligger gennemsnitssalg dog noget højere ( 600-1200), sikkert fordi folk hurtigt ser at ved denne mængde udgør fragten en mere rimelig del, og samlet pris incl. levering havner under hvad du kan købe til i supermarkeder.

Bortset fra det, så er min primære målgruppe jo hoteller, golfklubber, sportshaller, biografer, mao butikker der skal bruge varerne til vidersalg, eller virksomheds aftaler, og her er det selvfølgelig nogle andre mængder vi taler om. Så det er måske nærmere her man bør målrette evt. kampagne.

Adsense som spg. gik på fra start, har jeg fået et godt indblik i via dine svar - tak for det, og var egentlig heller ikke specielt myntet på Sliknet, men mere princippet i sig selv.

Mvh

Jesper

www.sliknet.dk   www.thai-invest.dk

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)