Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bachelorprojekt - Forretningsudvikling

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Vi er to ambitiøse studerende fra Aarhus Universitet, som læser Business Development Engineer, og står overfor at skulle skrive bachelorprojekt fra februar 2015 - juni 2015. I den sammenhæng søger vi nogle spændende virksomheder, som ønsker at blive omdrejningspunktet for vores opgave. Vores ambitionsniveau er højt, hvorfor vi søger en virksomhed, der vil tage projektet seriøst og have tid og lyst til et tæt holdt samarbejde, for derved at opnå størst muligt udbytte af opgaven.

Det vi kan tilbyde, kan mere eller mindre ses her: http://www.smalllinks.com/4CEM

Vi drømmer om at arbejde med en form for produktudvikling - dette bør ikke nødvendigvis være i form af et fysisk produkt, men kan også sagtens være en serviceydelse el. lign. Vores spidskompetencer ligger især indenfor følgende områder:

- Marketing/Økonomi/Strategi
- Internetbaseret forretning / Web teknologi / Konceptudvikling
- Innovation og projektstyring

I forbindelse med indgåelse af et samarbejde, udarbejdes der en hemmeligholdsaftale mellem os og den pågældende virksomhed.

Hvis du finder ovenstående interessant, er du hjertelig velkommen til at tage kontakt. Så tager vi den derfra :-)

Mvh
Henrik og Simon 

The only place where success comes before work is in the dictionary.

Fra Odense
Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik & Simon.

Det kan jeg måske være interesseret i.

Send mig en mail i privat så tager vi den derra.

På forhånd tak

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Henrik,

Godt initiativ at komme herind og lede efter virksomheder. Da jeg læste bruge jeg "Uge 47" (vækstugen) til at finde små spændende virksomheder.

Du/I Kan helt sikkert stadig nå at hoppe med på nogle workshops og foredrag, hvis det er helt små virksomheder i interesserer jer for.

Selv fandt jeg 3 virksomheder ved en workshop hvor jeg stille kunne få indsigt i virksomhedernes problemstillinger og samtidig forklare dem hvad de burde gøre for at komme videre. Ofte ved de små virksomheder ikke hvad de skal/kan bruge studerende til.

Kig programmet igennem, også selvom tilmeldingsfristen er udløbet, så prøv og ring og fortæl om det i gerne vil opnå ved at deltage :)

Bare et råd!

Held og lykke med projektet

-Michael

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Tak for dit svar. Det er helt sikkert ikke en dum idé at give sig ud på nogle workshops/foredrag. Det er mindre virksomheder vi interesserer os for, men der skal samtidig være tilstrækkeligt med kød på. Derfor må der gerne være en god håndfuld ansatte, vækst, mv. Men ingen skal holde sig tilbage, for måske kan projektet alligevel drejes hen på noget interessant. Lige nu søger vi meget bredt.

Jeg tror du har ret i, at mange af disse små virksomheder ikke ved hvad de skal/kan bruge os til. Men de store virksomheder tager ligefrem fat i os. Vi har arbejdet for flere større virksomheder igennem uddannelsen, med gode brugbare resultater, som virksomheden har kunne bruge og implementere. Men vi vil gerne arbejde rigtig tæt med en mindre virksomhed, da vi mener det kunne være utrolig spændende, og give mulighed for at gøre en reel stor forskel for virksomheden.

Henrik 

The only place where success comes before work is in the dictionary.

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare et bud på et par typer af virksomheder jeg mødte på en workshop:

1. Børnetøjsproducent med eget brand som ikke vidste hvor på markedet de var, hvordan de skulle finde ud af det og så ville de gerne vide hvordan de skulle gribe fremtidig vækst an. Virksomheden bestod af 2 personer + 1 investor.

2. Produktudvikler med outsourcet produktion af rengøringsmidler. Enkeltmands virksomhed bestående af en kemi ingeniør. Altså manglede der bred forretningsforståelse og markeds- og virksomhedsstrategi.

Generelt er det virksomheder af denne størrelse som er at finde ved væksthusene. De har som regel et produkt, og mangler i høj grad forretningsdelen.

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder spændende.

Hvor finder du disse workshops - bare for at vide, hvor det er godt at søge hen.

Vi sætter pris på din hjælp :-)

The only place where success comes before work is in the dictionary.

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

http://uge47.dk/forside/0/2#menu-anchor

Bare husk at det er i denne uge, så se at få jer tilmeldt. Alt efter hvor langt i ønsker at bevæge jer, kan i kigge på andre regioner. De store byer gør selvfølgelig mest ud af det. Det er væksthusene der kører denne uge.

Som sagt havde jeg mest succes med workshops hvor man kommer tæt på virksomhedernes problemstillinger. Personligt er jeg for introvert til at have succes med at opsøge virksomheder i åbne fora eller ved foredrag, men måske i også kan bruge disse steder til at netværke.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)