By the way; så gjorde jeg mig jo selv den bitre erfaring i dette indlæg: |
I dette tilfælde hvor du stiller 6 spørgsmål og får svaret "Det er fine sager", så vil jeg nok sige at det lyder meget mærkeligt for mig. Det er i hvert fald ikke en verdensmester i kommunikation du har fat i hos den leverandør.
Jeg vil dog også sige at jeg synes det er forkert at kopiere den administrerende direktør på mail nummer 2. Når han nu ikke svarede på dine spørgsmål, hvorfor skrev du så ikke blot tilbage og sagde "Tak, hvad er dine svar til mine spørgsmål?". Havde han så ikke svaret på det, så ville jeg ringe til ham og spurgt til det.
Med mail korrespondance forventer man idag at mange at få svar umiddelbart efter at de har trykket "send". Man misforstår let kommunikation på mail hvis ikke man er utrolig god til at udtrykke sig. Send aldrig en sur email hvis det er en person du nogensinde skal tale med igen. Ring hellere og fortæl vedkommende hvad du er utilfreds med. Hvis ikke du kan sige det til vedkommende hvis han sad overfor dig, så er det dig der er gal på den.
Hvis der havde været behov for at inddrage en overordnet, så ring og bed om at tale med hans overordnede. Som administrerende direktør er det jo ikke sikkert at det er ham der har ledelsesansvaret for den medarbejder, og så er du virkelig en irriterende kunde når du kopierer ham på den mail. Den leder som skulle tage sig af det ved til gengæld ikke hvad der er foregået før direktøren siger det.
Kort sagt er dette en opfordring til kun at sende en sur mail til nogen hvis du selv får det bedre af det og har det fint med at afslutte kontakten med vedkommende sådan. Hvis du vil opnå noget og det ikke fungerer på ordentlig vis via mail, så ring - så har du også svar med det samme.
/JJ