Hej Alle Jeg har lige haft en negativ oplevelse med en leverandør jeg ville bestille nogle varer hos, og sidder undrende tilbage over hvorvidt den ”service” jeg modtog mon er standard i Danmark eller om jeg bare har været uheldig. Her er min historie: Jeg ønsker at bestille nogle tryksager – og i samme forbindelse købe lidt hjælp til layout. Jeg kontakter repræsentant X og vi aftaler at jeg sender det materiale jeg har samt en beskrivelse af opgaven så de kan bedømme om det er tilstrækkeligt for dem til at udføre opgaven. I opgavebeskrivelsen stiller jeg 6 spørgsmål. Lidt senere modtager jeg svaret ”det er fine sager” fra repræsentant Y. Repræsentant Y mener altså at svaret på alle 6 spørgsmål kan klares med sætningen ”Det er fine sager” – dog er jeg af den modsatte opfattelse, så jeg sender en sur email tilbage og påpeger min utilfredshed med svaret. Mailen sender jeg så også cc firmaets direktør og kundeservicechef, hvorefter jeg fra direktøren modtager en beklagelse, og får at vide at al fremtidig kommunikation vil komme fra en anden medarbejder. Senere på aftenen får jeg endnu en mail fra direktøren hvor han ønsker at høre om jeg nu havde modtaget svar på min oprindelige spørgsmål. Det måtte jeg skuffe ham med, og sagde samtidig at jeg efterhånden også har mistet motivationen for at handle med dem. Og her slutter sagen så. Jeg hører ikke mere fra dem.
Ville I have reageret på samme måde, og ladet ordren falde til jorden? Eller havde I kæmpet lidt mere for at få kunden i hus?? Jeg er forbløffet over at der blev givet så let op, for personligt ville jeg havde gjort alt i min magt for at gøre sagen god igen, og prøve at gøre kunden tilfreds, og vende kundens negative oplevelse til en positiv. Men når jeg tænker lidt tilbage, så synes jeg at firmaets handlemønster stemmer godt overens med hvad jeg ellers har oplevet. Der er en klar tendens til at folk giver op utroligt hurtigt. HVORFOR? Hænger kunderne på træerne så det ikke er nødvendigt? Har folk ikke den korrekte uddannelse? Er folk ligeglade? Konfliktsky? Der har på det seneste været flere tråde om dårlig kundeservice, og her er endnu en. Jeg har en del udenlandske kontakter – bl.a. u UK & USA, og al erfaring fortæller mig at de er meget mere serviceminded rundt i verden. Hvorfor halter det for os her i Danmark?? Hilsen Morten
|
Jeg synes det svinger meget.
Jeg har selv forsøgt at give en ordre til et firma 3-4 gange per mail og et par telefonopkald som ingenting gav. Første mail er sendt for ½ år siden.
Det er lidt vildt, at firmaer faktisk ikke kan følge med efterspørgslen, og det er vel derfor at du også havde problemer med pågældende firma.
Mæt løve gider ikke jage - jeg tror lidt det er det samme. Hvis man i forvejen har mange ordre, og egentlig ikke kan følge med efterspørgslen, så hvorfor bruge tid på en mand der i forvejen har skrevet "og sagde samtidig at jeg efterhånden også har mistet motivationen for at handle med dem."
Jeg har dog også oplevet det modsatte. At man nærmest ikke kunne slippe af med en sælger der blev ved og ved med at presse på med rabatter og jeg skal komme efter dig. Så det er vel alt efter efterspørgslen vil mit bedste gæt være.