Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hus byggeri - hvor stort budget skal man regne med

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 71
Fra  NEMkontoret Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Nu skriver du at du har en grund til 200.000. Er det incl tilslutninger, jordbundsprøver, kloarkering, eller kommer det oven i?.Det skal du lige huske at tage højde for, hvis du har et samlet budget på 1,7 mill. Der er også krav til tegninger og mange andre småting for at få projektet godkendt og få byggetilladelse hos kommunen. Husk at checke om byggeriet er anmeldt hos det lokale museum. i tilfælde af at der bliver fundet "gammelt" under udgravningen.

Som du kan se er der mange andre udgifter end lige grund og byggematerialer. Så jeg vil mene at 1.7 ligger lige i underkanten, medmindre du er rigtig rigtig meget selvbyg.

Med venlig hilsen

Lone Thinggaard

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm
Jeg bor helt sikkert det forkerte sted i Danmark. Her i Roskilde kan man ikke engang få en byggegrund for dit budget. De ligger på ca, 2mil!

En anden mulighed er jo at vende øjnene mod øst og så det bygget af udenlandske firmaer. Jeg ved at der bl.a. findes http://www.balticworkforce.com/ der formidler kontakt til entreprenører i hele østeuropa. Jeg kender dem dog kun af navn så jeg kan ikke stå inde for hvorvidt det er et reelt firma!

Hilsen Morten

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

det tror jeg sgu ikke jeg tør at benytte mig af... har kun hørt skræk-historier om sådan noget...

nogle er nok heldige, men jeg ved bare at der sidder en eller anden deroppe og vil ikke gøre livet let for mig ... :-) !

Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 02:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Fr.værk
Tilmeldt 5. Jan 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 07:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian, nu ved jeg selfølgelig hvor meget du selv kan/vil lave men hvis du har grunden kan du godt regne med at du kan bygge for omkring 10-15.000 pr kvm. og med de rabatter du kan få osv. er 1,5 mill ik' urealistisk.

Men påregn altid 20% ekstra en bugeteret, der kommer altid noget ekstra. Smile

Og du skal osse regne med at være byggeherre er næsten et fuldtids job ved siden af dit alminlige job.

God fornøjelse med det....! Smile

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal i hvert fald ikke være et typehus hos Eurodan som man laver lidt om på... De skred helt over budgettet og ville have 2.1 million for nogenlunde det vi ville have, (dog med mange kompromisløsninger)...

Så man skal nok selv igang som bygherre... ja, det tager vist ufattelig meget tid... har en arbejdskolega som er i gang, og han laver i hvert fald ikke ret meget andet end lege bygherre udover arbejdet...

Men vi har bestemt os for ikke at bygge nyt...ikke nu i hvert fald... måske om 4 - 5 år...

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Brian,

vi byggede nyt for 4 år siden, godt nok i Sverige, så priserne er ikke helt de samme men jeg ville nu mene at du burde kunne holde et budget der ligner de 1,5 hvis du får mod på at bygge igen. Jeg vil i hvert fald lige gøre opmærksom på at murstenshus ikke nødvendigvis er den eneste løsning. Se fx mit træhus her: http://www.tilt.dk/images/puds21.jpg - ikke sådan lige til at se at det er bygget af træ vel? Wink 
Pudset facade og gipsvægge indvendigt, så man kan kun se det er et træhus på vores loft til kip (et bevidst valg).

Problemet med ikke at vælge et typehus er naturligvis at en masse ting skal godkendes specielt til dit hus, vi valgte et typehus og lavede så mindre justeringer til indholdet i pakken. Dog ikke mange, da vi havde skaffet kataloger fra ca. 20 fimaer med hver deres sortiment på 20-30 huse, så til sidst fandt vi lige det der passede os. Jeg kender en dygtigt håndværker med kontakterne i orden (ved dog ikke om han har tid), så hvis du vil lave alt fra bunden så kan det da være han vil give et bud.

Held og lykke uanset valg.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har også overvejet træhuse, og set på en masse... men vi er trods alt førstegangskøbere, så vi holder os nok til at købe et færdigbygget hus fra 20'erne og så får en masse erfaring på det grundlag....

Men træhuse er helt klart inde i søgelyset for os...

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Også vores første hus, kom fra en andelslejlighed i NV. Vi er generelt ret tilfredse på nær et par småting, men man siger jo at det først er 3. gang man bygger hus at det bliver rigtigt :)

Fra Sønder Omme
Tilmeldt 21. Nov 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Brandt:

Jeg har tid og (tror jeg selv) evner til at stå som bygherre....
(materialer kan jeg skaffe billigt igennem en svigerfar der arbejder på byggemarked og jeg arbejder selv på Velux, så stor rabat på vinduer)...

Er jeg realistisk med et budget på 1.5 mill....?

Jeg arbejdede tidligere for en virksomhed der producerede træhuse (men som i mellemtiden er gået konkurs) og baseret på de priser, som de havde på selvbyg og medbyg løsninger, så mener jeg bestemt ikke at du står overfor et urealistisk projekt. Men det kræver naturligvis at du udnytter de rabatmuligheder du har, og så selv er i stand til at stå for byggeriet.

Hvis du er interesseret har jeg fortsat kontakter i byggebranchen, som formentlig vil kunne hjælpe med tegninger, rådgivning mv. Skriv mig en PM, hvis det kunne være interessant.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)