Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Røvrendt af privat kunde...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer!

Jeg har desværre i sommers formidlet kontakt til en af mine kunder, som privat gerne ville have syet noget tøj. Min svigerinde er nemlig meget dygtig til at sy, men hun er dog ikke professionel eller uddannet dertil.

Nu er sagen så kørt fuldstændig i hårdknude, og kunden nægter at betale, da hun påstår, der er indtil flere fejl, som er min svigerindes skyld. Min svigerinde stiller sig meget uforstående overfor det, kunden kommer med.

Hvilke muligheder har vi i en sådan sag? 

Desværre er aftalen ikke kommet ned på skrift, da det var hu-hej vilde dyr om at få tøjet lavet. Så det er påstand mod påstand.

Jeg synes bare ikke, det kan passe, at vi slet ingen muligheder har for at få nogle penge ud af kvinden... eller hvad?

På forhånd tak! 

Fra Rødovre
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 15:04

Hej,

I kan forsøge at "spille bolden" tilbage på kundens bane og lade kunden være den aktive. I kan forsøge med disse spørgsmål

- kan du [Kundens navn], ikke prissætte de enkelte fejl?

- kan du [Kundens navn], ikke fortælle mig hvor meget du vil betale for kjolen?  

- kan du [Kundens navn], hvad syntes du vil være den optimale og mest retfærdige løsninge på denne sag.

Ved at lade kunden tage aktiv del, kan det (umiddelbart) ske to ting. 1) Kunden finder sine retfærdige "briller" på og i finder en kompromis. 2) Kunden bliver total urimelig og sige at de vil betale 0 kr. for kjolen. Det er meget sjælendt du kommer dertil, og der kan du argumentere det med at kjolen har (med sikkerhed) være brugt osv osv.

Ved ikke om det hjælpe men det er et forsøg værd.

Claus 

Mit hobbyprojekt www.babygadget.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:14

Uh, det har vi for længst været igennem.

Det drejer sig om noget meget specielt tøj, som skal skærme mod elektriske stråler, da kvinden blandt andet lider af el-overfølsomhed. Så det er en form for hjælpemiddel. Men da el-overfølsomhed nærmest er en ukendt lidelse - og dermed slet ikke godkendt, kan man ikke få hjælp fra det offentlige til sådan noget.

Hvis hun skulle have købt en dragt færdig, ville den have kostet cirka 8.000 kr. Nu har min svigerinde syet en dragt, prøvet den selv og sendt den til kvinden, som bor i Tyskland (hvilket bestemt ikke gør det nemmere). Kvinden påstår efterfølgende, at tøjet ikke er lavet i den aftalte størrelse og ud fra de aftalte ting – og der er nærmest ikke det, der ikke er galt med det. Min svigerinde er en str. 44, og kvinden i Tyskland mener, hun er en str. 38.

Min svigerinde har derfor lavet tøjet, så hun selv skulle kunne være i det, da stoffet ikke kan strækkes pga. nogle metaltråde – og dermed burde det være stort nok. da kvinden i Tyskland også lider af multiple chemical sensitivity (ekstrem overfølsomhed overfor dufte) m.m. har hun selvfølgelig vasket tøjet indtil flere gange, da hun har modtaget det fra Danmark for at kunne tåle at have det på.

Vi mener dermed, tøjet må være krympet, for nu påstår kvinden, det er for småt. Min svigerinde har desuden klippet nogle stykker på 10x10 cm og vasket dem – og de er krympet på den ene led. Den ene 1 cm, og den anden 1/2 cm, hvilket jo er hhv 5 og 10% og dermed meget. Producenten af stoffet og kvinden påstår, at stoffet ikke kan krympe, og at det er min svigerinde, der fra starten har lavet tøjet for lille...

En rigtig træls sag, som er gået fuldkommen i hårdknude... 

Fra Rødovre
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 15:24

Hej Igen,

ja, den er svær.....

Tro ikke jeg har en løsning. Den må retur til jer og luk sagen med tab!

Claus :-)

Mit hobbyprojekt www.babygadget.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:27

Jeg synes bare ikke, det kan passe, at man ingen muligheder har... 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:18

> Jeg synes bare ikke, det kan passe, at man ingen muligheder har... 

Det er der også. Du kan sætte en advokat på. Men hvis I ikke kan bevise hvilken aftale der er indgået, og det er jo jeres ansvar, så står i meget svagt. Da det yderligere drejer sig om en forbruger udenfor Danmark bliver det nok ikke lettere. Og da det kun drejer sig om få tusinde, tror jeg omkostningerne ved at få en advokat til at løse sagen hurtigt bliver større end det du får ud af det.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:23

Nej, dertil er min tanke også nået. Desværre.

Det værste ved det er også, at jeg igennem det sidste halvandet år virkelig har forsøgt at hjælpe disse mennesker, da de virkelig har været i klemme i systemet. Blandt andet har vi lånt vores hus ud til dem en periode, hvor hun skulle have foretaget nogle undersøgelser for at blive godkendt til pension... Og jeg har hjulpet dem igang med en virksomhed.

Det er mest følelserne, der er i klemme, fordi man virkelig har forsøgt at hjælpe, og så er vi endt i denne situation, fordi de fordrejer virkeligheden og sandheden. Det gør én så rasende og frustreret! 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 18:28

Kan nu heller ikke hjælpe dig nærmere en løsning. Men din beskrivelse gjorte mig nysgerrig og fandt hurtigt dette.

http://www.el-allergi.dk/info.html

Det var dog en ubehagelig sygdom, som i værste tilfælde må være enormt hæmmende i den verden vi lever i. Der findes sgu mange mennesker derude, der lever af de "kedeligste" og skræmmende sygdomme....Man skal sgu være glad for sit gode helbred!

Mvh Kenneth Boysen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:45

sandfær-andersen:
Det drejer sig om noget meget specielt tøj, som skal skærme mod elektriske stråler, da kvinden blandt andet lider af el-overfølsomhed.

sandfær-andersen:
og så er vi endt i denne situation, fordi de fordrejer virkeligheden og sandheden.

Nu er det selvfølgelig en ond tanke, men jeg kan ikke lade være med at tænke på, om mon ikke det el-overfølsomhed også er opstået i et fordrejet sind.

On-topic: Eneste chance for at du får de penge retur, er hvis kunden kommer til fornuft.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:36

Din måde at tænke på overfor disse sygdomme er ikke ukendt. Og den er desværre også årsagen til, at mange ignoreres og negligeres i det sociale system - med frygtelige lidelser og smerter til følge.

Jeg har selv MCS - duft- og kemikalieoverfølsomhed, som også er en af disse ikke-godkendte sygdomme, som mange mener er det rene bluf. Desværre nej - gid det var så vel. Siden 20-års alderen har jeg over flere omgange forsøgt at undgå de ting, jeg har problemer med - og efter en rum tid tænkt, at NU måtte det vel gå bedre... Med det resultat at det blot er blevet endnu værre.

Så selvom jeg også selv har været gennem disse tanker: Er det noget, jeg bilder mig ind? (Da det er det, man oftest har hørt fra mange omgivelser), så bliver svaret: Nej. Det er det ikke. Men hvor ville jeg ønske, at det var! Alt det sjove går jeg glip af, og det meste af tiden kan jeg fortælle mig selv, at det er ok. Nogle dage er dog nogle rigtige øv-dage, og så kan humøret bare ikke holdes højt. Som sidste år da begge mine brødre valgte at blive gift, og jeg måtte melde afbud. Det er det sværeste, jeg har prøvet i mit liv!

Derfor bliver jeg også rasende og frustreret, når uvidende går ind og er så "kloge" på disse sygdomme. De ved intet om, hvordan det er at leve med - og kan umuligt have mulighed for at sætte sig ind i det. For det er hver dag, det gælder - og ikke blot 5 minutter eller en enkelt sygedag i ny og næ...

Jeg kender flere personligt med el-overfølsomhed, og de har det altså ikke sjovt. Som éns læge udtrykte det på et tidspunkt: "Noget så slemt kan man ikke på sigt finde på at bilde sig ind. Det er simpelthen for modbydeligt!"

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)