Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Falsemaskine - tror jeg

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Skal bruge en maskine til at folde papir - tror det hedder en falsemaskine. Den skal gerne kunne såvel A4 som A5, og folde det til en størrelse på helt ned til 2-3 X 5-6 cm.

Derudover skal den kunne tælle ark, samt tage 500+ ark ad gangen.

Skal vel dagligt folde 5.000 ark eller mere.

Nogen der ved hvor sådan en kan skaffes, samt en idé om pris.

Tak 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 16:37

Hej Thomas,

Det lyder rigtig nok som om det er en falsemaskine du er på jagt efter.
Men hvis den skal kunne false (folde) et A4 ark så mange gange at det kommer ned i 3 x 5 cm., så er det en rigtig dyr maskine du skal have.
Umidlbart, så vidt jeg kan regne ud, så skal den have 3 eller 4 falselommer. Og eventuelt skal den også kunne krydsfalse.

Tag et kig på www.scani.dk - de har falsemaskiner til kontorbrug og lidt tungere grafisk brug.
Men hvis du skal over i noget som også kan krydsfalse, så taler vi om et falseanlæg fra f.eks. www.heidelberg.com - og så snakker vi altså om rigtig dyrt produktionsudstyr.

Umidlbart vil jeg mene at hvis det absolut skal krydsfalses ned til 3 x 5 cm., så bør du alliere dig med en bogbinder, da et så avanceret falseanlæg ligger på et 3 cifret tusinde beløb.

/Jesper 

Tilmeldt 11. Jun 06
Skrevet kl. 16:50

Ved nærmere eftertanke er det nok ok at det ender med noget der er 3 cm højt og papirets bredde langt. Gør det det nemmere at finde en maskine?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 18:26

Altså, en standard lille kontor-falsemaskine kan typisk lave en enkelt-fals (bukket én gang) og en dobbeltfals (f.eks. en portfals, rullefals eller z-fals - hvor papiret er bukket 2 gange).
Hvis papiret dobbeltfalses på den korte led, så bliver dimensionerne 210 mm. / 3 = 70 mm.
Hvis papiret dobbeltfalses på den lange led, så bliver det 297 mm. / 3 = 99 mm.

Så hvis du skal helt ned i 3 cm. så er du nede i noget det kan folde arket 5 eller 6 gange - og jeg kan ikke lige komme i tanke om en kontor-falsemaskine som kan gøre det.... Og du finder heller ikke en kontor-maskine som kan tage +500 ark af gangen. Der er du over i en større falsemaskine med arkføder med luft m.m.

/Jesper

Tilmeldt 11. Jun 06
Skrevet kl. 00:25

Helt fint, behøves ikke være en lille maskine, hvad er vi oppe i og hvor finder man den?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:01
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)