Jeg har lige lagt røret på efter at have snakket med den 3. kunde som står og mangler noget som vi har sendt med PostDanmark.
Endvidere mangler vi 5 ruller folie (5 store kasser på 20 x 20 cm. x 1,5 meter - ikke ligefrem noget man smider væk) og en kasse fyldt med t-shirts. Begge dele noget som vi allerede burde have modtaget i går (torsdag), men der var det ikke dukket op - og i dag er det ligeledes ikke dukket op.
Jeg har lige snakket med PostDanmark omkring deres dag til dag garanti og fik at vide at den kan de kun garantere hvis man tegner et abonnement hos dem. Jeg spurgte så om hvorfor vi så endnu har modtaget bl.a. de 5 ruller som er sendt fra en leverandør som jeg ved har et erhvervsabonnement hos det. Svaret var så at dag til dag garantien består i, at hvis pakken ikke er fremme, så kan man få portoen retur igen - hvis man vel og mærker rejser en reklamationssag hos dem. Og så gælder garantien i øvrigt kun hvis modtageren også har erhvervsabonnement.
Øv øv øv hvor er jeg bare træt af dem. Og jeg er navnlig træt af at der ikke rigtig findes nogen alternativer. De forskellige fragtfirmaer er efterhånden lige så slemme - her kommer tingene dog frem i den sidste ende, men ikke nødvendigvis i hel stand....
Det er skide irriterende, når man forsøger at drive en virksomhed hvor vægten ligger på kvalitet og fleksibilitet (= hurtig reaktion), at vi kan være nok så hurtige til at producere, men tingene så efterfølgende bliver forsinket i flere dage af PostDanmark - eller krøller/smadret af fragten.... Det kan godt være at det ikke er vores skyld at tingene bliver forsinket eller ødelagte, men i bund og grund så er det set med mine øjne skide lige gyldigt - Kunden står og mangler det vi har lovet og det er det som er det primære problem.
Jeg burde, i bedste Lone -stil, sende PostDanmark et billede af min ødelagte fredag og kræve den ombyttet til en som fungerer.
Det lyder helt godt, at nogen tager konkurrencen op med monopoler..
GLS er iøvrigt i stor fart ved at opbygge shopbutikker i hele Danmark, yderligere, således at private kan afhente og indlevere pakker i stort set alle byer i Danmark, vel og mærke indenfor åbningstiderne, som er bedre end Post Danmark.
Det bliver spændende, når nettet er helt udbygget og kan tage kampen op med monopolerne.
GLS ville være et udemærket bud hvis det var pakker til vores firmakunder.
Men halvdelen af vores kunder er inden for detailhandlen og restaurationsbranchen og de er derfor ikke altid der når fragten kommer forbi. Endvidere er GLS ikke god til private kunder som vi trods alt også har en del af.
Så vidt jeg husker, så kører GLS efter samme princip som DPD m.fl., og så er der noget med at man skal hente pakken på deres sortering i Taastrup hvis de ikke kunne aflevere pakken i første forsøg. Men det kan godt være at det har ændret sig siden. Det er nok værd at undersøge ihvertfald.
GLS starter nu en landsdækkende kæde af Pakke-Shops – indleveringssteder for pakker til hele Danmark og det meste af Europa. Du kan kende dem på Pakke-Shop-logoet uden for butikken – der bliver flere dag for dag! I vores nye Pakke-Shop kan du indlevere din forsvarligt emballerede pakke, så sikrer vi, at den/de er fremme i Danmark næste arbejdsdag. Til resten af Europa inden for 48-72 timer.
Selvfølgelig har de stadig løsninger til direkte leveringer, man skal bare skrive på fragtbrevet, må sættes i carport eller lignende.
Jeg har lige snakket med PostDanmark omkring deres dag til dag garanti og fik at vide at den kan de kun garantere hvis man tegner et abonnement hos dem.
Den har jeg godt nok aldrig hørt før, vi har ikke abonnement hos dem og det står heller ikke i deres betingelser.
Så vidt jeg har forstået bruges disse shops kun som indleveringssted pt. Men i næste fase af deres satsning skulle det blive muligt med afhentning for kunder som ikke er hjemme når de kommer. Flere af disse shops er tankstationer og kiosker, så man kan nok forvente en lidt længere åbningstid end hod postdanmark.