Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aminovalget - hvem stemmer I på

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Fair nok :) 

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:46

Der vil altid være nogle misvisende aspekter i en test som Politikens.
Hvad skal man f.eks. svare i spørgsmål 9:

9. Lesbiske og enlige kvinder skal have ret til kunstig befrugtning i det offentlige sundhedssystem

hvis man som jeg mener, at Lesbiske og enlige kvinder naturligvis skal have de samme rettigheder som alle andre, men at ret til kunstig befrugtning kan komme på tale, når der ikke er flere børn at adoptere?

Eller til spørgsmål 15:

15. Ulandsbistand skal hæves til 1 pct. af bruttonationalindkomsten

hvis man ikke mener at 1% nødvendigvis er den højeste grænse for vores forpligtelser for vores medmennesker?

mvh Hans

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:54

Nicolai Lønne:

Jeg kan virkelig ikke finde ud af hvad jeg skal stemme på ved det valg.
Jeg ser gerne en så liberal regering som muligt, men med en stærk opposition som kan holde en human holdning i folketinget. Jeg er modstander af en del af de ting som den siddende regering har gjort, men alternativet synes jeg dog ikke er at foretrække.
Jeg er direkte modstander af magt til DF - det parti skræmmer mig og så længe V og K ikke tager afstand for at bruge DF som deres primære parlementariske grundlag så kan jeg ikke stemme på hverken V eller K.
Alternativet må jo så være NA. Jeg er dog ikke vild med personen Naser Kharder, men da partiet jo har andre kandidater så overlever jeg nok at jeg har en aversion mod manden. Jeg er dog heller ikke sikker på om det er godt eller skidt at partiet primært består af diverse erhvervspersoner som ikke har politisk erfaring. 

Politikens test siger da også jeg skal stemme på NA, men mange af deres spørgsmål kan jeg ikke tage seriøst da jeg ikke kan svare et entydigt enig/uenig fordi der er mange nuancer af emnet og ting som påvirker min holdning.

*suk* Tongue Tied 

Jeg kunne have skraevet det indlæg ord for ord, helt enig :-)

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:54

Nicolai Lønne:

Jeg ser gerne en så liberal regering som muligt, men med en stærk opposition som kan holde en human holdning i folketinget. Jeg er modstander af en del af de ting som den siddende regering har gjort, men alternativet synes jeg dog ikke er at foretrække.
Jeg er direkte modstander af magt til DF - det parti skræmmer mig og så længe V og K ikke tager afstand for at bruge DF som deres primære parlementariske grundlag så kan jeg ikke stemme på hverken V eller K.
Alternativet må jo så være NA. Jeg er dog ikke vild med personen Naser Kharder, men da partiet jo har andre kandidater så overlever jeg nok at jeg har en aversion mod manden. Jeg er dog heller ikke sikker på om det er godt eller skidt at partiet primært består af diverse erhvervspersoner som ikke har politisk erfaring. 

Politikens test siger da også jeg skal stemme på NA, men mange af deres spørgsmål kan jeg ikke tage seriøst da jeg ikke kan svare et entydigt enig/uenig fordi der er mange nuancer af emnet og ting som påvirker min holdning.

*suk* Tongue Tied 

Dbh Martin

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 14:09

Jeg stemmer på den der er kønnest,

eller den der synger bedst,

eller den der stylet perfekt,

eller den der har de hvideste tænder på valgplakaten,

eller den der lover mest,

eller den der har den bedste spin-doktor.

Kan i følge mig ? Tongue Tied

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 14:24

Det er klart at sådan nogle tests ikke giver et helt sandt billede af ens holdninger, men mon ikke de i hvert fald giver et meget godt fingerpeg for dem som ikke ved hvor de skal sætte krydset? Jeg følger overhovedet ikke med i politik, og jeg gider ikke rigtig sætte mig dybt ind i det, så jeg tester faktisk altid mig selv i sådan en test for at se om mine holdninger stadig passer med det parti jeg mener jeg gerne vil stemme på. Jeg er nemlig lidt bange for at havne der hvor jeg bare stemmer som jeg altid har gjort, i den tro at hverken jeg eller partiet har rykket sig siden sidst.

Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation:

hvis man som jeg mener, at Lesbiske og enlige kvinder naturligvis skal have de samme rettigheder som alle andre, men at ret til kunstig befrugtning kan komme på tale, når der ikke er flere børn at adoptere?

Rigtig meget enig!

~
Anja

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 15:23

Lidt sjovt at jeg der stædigt holder til højre salen (og lige har klikket på V), lige har stået og sunget med på "Sang om Merværdi" og "To sjæle en tanke".... Selvfølgelig mens jeg strøg en skjorte, man er vel borgerlig...Big Smile

Ja det er egentlig sjovt, at der kun er ét parti tilbage, der deler disse to sanges idealer - og de er åbenbart lige i skrivende stund under spærregænsen.

Det er egentlig også sjovt at se, at det alle partier kan blive enige om (men som nogle ikke tør sige højt) er et DF sat udenfor magten. Nå ja, det passer jo ikke! Alle er jo sådan set enige om - bedre velfærd, større indsats på klimafronten, human asylpolitik, stram udlændingepolitik, skattestop, 24 års regel osv! Hvorfor er der ingen der tør være den de selv er, men dem de tror vi er?

God Weekend

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 15:30

Jeg stemmer konservativt denne gang.

Det er min første gang til at stemme, men jeg regner med at jeg vil vurdere hver gang der er valg.
Jeg vil ikke være afhængig af et parti og støtte det 100%, hvilket jeg heller ikke gør med konservativ.

Jeg ser alt for mange der har holdt med et parti i mange år, og helt har glemt at partiet har forandret sig radikalt.

Desuden synes jeg det er meget vigtigt hvem partiet peger på som statsminister.

Og vi kan altså ikke komme udenom at Anders er en bedre statsminister end Helle Smile

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 16:34

Jeg stemmer radikalt.

Sidste år satte jeg mig ned og læste alle partiernes programmer igennem og krydsede af hvad jeg var enig i - og DRV var klart foran de andre i antal krydser :)

Jeg synes de fleste radikale politikere mangler den populistiske fremtoning som andre har, men jeg må jo stemme efter min overbevisning og ikke udstråling, så derfor bliver det de radikale.

De holdninger der kommer til udtryk her: http://www.radikale.dk/CMS/vis.aspx?id=10017 er lige i øjet holdningsmæssigt

for mig.

Jeg er ikke tilfreds med at DRV skal støtte Helle Thorning for jeg vil hellere have en regering med V og NA, og jeg synes det er træls at man vil acceptere 24-års reglen for at komme i regering, men det er jo småting i det store politiske Danmarksbillede.

I øvrigt synes jeg slet ikke at der er nogen som vil egne sig som statminister lige nu, AFR er ikke lige min kop the, men det er der ingen der er....

Så jeg stemmer radikalt :)

Mette

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:18

Martin Thorborg:

Nicolai Lønne:

*suk* Tongue Tied 

Dbh Martin

Rart at vide, at jeg ikke er den eneste som træder i vande, rent politisk. Hvis du finder ud af hvad der er værd at stemme på så sig til - jeg vil gerne have noget som er iværksættervenligt, tager højde for at min IT-virksomhed i de kommende år skal vækste og derfor bruge veluddannet arbejdskraft (enten dansk eller fra udlandet) og på det personlige plan må det godt være muligt at være menneske, dvs rasicme, nedskæringer på sygehuse, plejefaciliteter, uddannelse etc. ikke er accepteret. Modsat skal skatten holdes fornuftigt lavt. Bureaukrati skal bare dø. Jeg hader hver gang en offentlig ansat håndligt fortæller mig at ...sådan er reglerne altså bare og det burde du også vide. Vi udgav en folder om det tilbage i 1982. Jeg gider ikk bruge tid på det. Men modsat gider jeg heller ikke svindlere som Henrik Bruhn (ups, nu bliver jeg nok sagsøgt) og at se firmaer som TDC finder en smutter i skattelovgivningen og snyder for et par miliarder i skat.
Jeg kan godt se at vi bør betale de offentlige ansatte, særligt i syge- og plejesektoren mere for det de yder, men modsat er jeg bange for at det vil føre en grim inflation med sig og det ønsker jeg bestemt ikke.
Jeg er træt af, at USA generelt skal ses som lederen i legen Kongens eftersølger eller Simon Says... bed nu de våbenglade idioter om at passe sig selv og stoppe med at lege verdens storebror der konstant skal støtte sig op af England, DK m.f. Vi skal selvfølgeligt stadig holde et godt smarbejde med dem, men alting med måde.

*suk* igen... 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)