Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min E-Bog Sælger! Jubii!

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Smile

Jeg vil gerne fortælle dig min lille succeshistorie med en e-bog jeg har "skrevet".

De kolde facts er at jeg har en konverteringsrate på 5% af alle de besøgende jeg får fra Adwords, som iøvrigt ikke koster mig det helt store, da jeg har læst Perry Marshall adwords bog som har hjulpet mig meget til at give mig topplaceringer og en gennemsnitlig clickrate på ca. 8,5%. Ja nogle af annoncerne er endda oppe på en clickrate på mellem 25-35% om dagen!

Til at starte med troede jeg ikke man kunne tjene penge på at sælge e-bøger da man jo kan købe alverdens e-bøger på Ebay for en slik. Men der tog jeg grueligt fejl. Ihvertfald hvis den er på dansk.

Det hele startede med at jeg fik et motivations kick til at skrive en e-bog da jeg så et videoklip med Eban Pagan fra et seminar som handlede om hvordan man skriver og sælger e-bøger på nettet.

Først skulle jeg finde et niche område som godt kunne trænge til en e-bog og hvor konkurrencen var lav samtidig med behovet var stort. Det blev "Hundetræning". Da jeg havde fundet det, skulle bogen jo skrives, og da jeg ikke har den store forstand på hundetræning, så fik jeg en indisk ghostwriter til at skrive bogen for mig til $250. Billigt! Derefter skulle den oversættes til dansk, og det sørgede jeg selv for. Det tog mig 14 dage. Derefter skulle jeg have sat en hjemmeside op hvorfra jeg kunne sælge e-bogen. Det blev Instantestore.com's løsning, med integrerede betalingssystemer. Et Asiatisk firma som tilbyder en udemærket cms webshop til en billig penge. De er altså billige de asiatere!

Derefter var det bare at gå igang. Overraskende nok kan folk kun betale med PayPal og bankoverførsel, men det hindrer bestemt ikke folk i at købe bogen. 1/3 betaler med bankoverførsel og resten 2/3 betaler med PayPal. Det kunne dog være interessant at se om konverteringsgraden ville stige yderligere hvis folk kunne betale med Dankort, men det tillader denne udenlandske webshop udbyder desværre ikke. Ellers skulle jeg vel over til noget lignende en Dandomain shop, som jeg også ejer en af, og det ville være til en hel anden pris(dyrere).

Summasumarum så er det bestemt ikke den sidste e-bog jeg har "skrevet". Har regnet ud at jeg kan leve af at tjekke kontoudtog når jeg har udgivet 4-5 e-bøger, hvis de sælger det samme som denne bog. Meget interessant kendsgerning!

Mvh

Jean

P.S Hvis du har nogle spørgsmål vil jeg gerne svare på demSmile

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 08:24

det var da en god historie... tillykke....

men jeg synes da ikke de er videre billige, de instantestore.com ...

hvad koster din e-bog ?!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Skrevet kl. 10:11

Hej Brian

Det har du måske ret i alligevel, men de er heller ikke dyre. Smile

Jeg sælger min e-bog til 149 kr incl moms. En pris som jeg ikke har eksperimenteret med endnu. Men hvis jerg skal ændre den, skal jeg nok prøve at sætte den op, og i hvertfald ikke ned.

Mvh

Jean

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 10:18

hmm... 149 kroner stykket... det er en fin pris... den er overkommelig for de fleste...

hvis du kan leve af en 4 - 5 forskellige ebøger, så sælger du da en del... (husk du skal videreudvikle dine e-bøger i fremtiden, og ikke bare tjekke saldoer :-) )...

Men hvis jeg må spørge, hvor mange e-bøger snakker vi om i den periode du har haft den til salg... eller i hvilken størrelses-orden... ?!

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 11:55

Men hvad er det for en bog/shop?

Fra Brande
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Fra  Compack Aps. Skrevet kl. 12:05

Mon ikke der er tale om : E-HundeTraening.Com 

Compack pluk og pak lagerhotel

Brug tiden på at udvikle din webshop i stedet for at have eget lager

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 12:25

Jean, jeg kan se at du ikke bruger Adwords på Google.com men kun på Google.dk. Jeg tror du ville have stor succes med det andet da jeg personligt altid søger på Google.com og der er jo sjovt nok ikke nogen der reklamerer for diverse hundetrænings søgeord. Det burde give nogle billige klik.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Brande
Tilmeldt 3. Mar 06
Fra  Compack Aps. Skrevet kl. 13:05

Hvordan sørensen gør man det ??

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Skrevet kl. 22:20

Hej igen

Jo der er rigtig nok tale om "e-hundetraening.com".

Mikael: synes jeg har prøvet at teste hvor mange der f.eks søger på "hundetræning" på google.com, og det er bestemt ikke særlig mange, men måske jeg tager fejl. Det er i hvertfald værd at prøve, så tak for rådet!

Brian: Jeg har haft den til salg en lille måned og i den periode har jeg solgt ca. 45 bøger ved hjælp af adwords. Jeg har i gennemsit brugt $3-4 om dagen på adwords. Ikke fordi jeg gerne ville bruge flere penge på det, men der er bare ikke flere der klikker på annoncerne. Hat prøvet at ligge dem som nummer 1 af de adwords annoncer den konkurrerer med, men det giver tilsyneladende ikke flere salg, kun flere klik, og dermed størrre adwords udgifter.

Poulsgaard: Hvad mener du lige med dit spørgsmål?

Mvh

Jean

Fra Brande
Tilmeldt 3. Mar 06
Fra  Compack Aps. Skrevet kl. 19:56

Det var til Mikael, der snakkede om at annoncere på google.com istedet for blot. .dk

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)