Hejsa Jeg vil gerne fortælle dig min lille succeshistorie med en e-bog jeg har "skrevet". De kolde facts er at jeg har en konverteringsrate på 5% af alle de besøgende jeg får fra Adwords, som iøvrigt ikke koster mig det helt store, da jeg har læst Perry Marshall adwords bog som har hjulpet mig meget til at give mig topplaceringer og en gennemsnitlig clickrate på ca. 8,5%. Ja nogle af annoncerne er endda oppe på en clickrate på mellem 25-35% om dagen! Til at starte med troede jeg ikke man kunne tjene penge på at sælge e-bøger da man jo kan købe alverdens e-bøger på Ebay for en slik. Men der tog jeg grueligt fejl. Ihvertfald hvis den er på dansk. Det hele startede med at jeg fik et motivations kick til at skrive en e-bog da jeg så et videoklip med Eban Pagan fra et seminar som handlede om hvordan man skriver og sælger e-bøger på nettet. Først skulle jeg finde et niche område som godt kunne trænge til en e-bog og hvor konkurrencen var lav samtidig med behovet var stort. Det blev "Hundetræning". Da jeg havde fundet det, skulle bogen jo skrives, og da jeg ikke har den store forstand på hundetræning, så fik jeg en indisk ghostwriter til at skrive bogen for mig til $250. Billigt! Derefter skulle den oversættes til dansk, og det sørgede jeg selv for. Det tog mig 14 dage. Derefter skulle jeg have sat en hjemmeside op hvorfra jeg kunne sælge e-bogen. Det blev Instantestore.com's løsning, med integrerede betalingssystemer. Et Asiatisk firma som tilbyder en udemærket cms webshop til en billig penge. De er altså billige de asiatere! Derefter var det bare at gå igang. Overraskende nok kan folk kun betale med PayPal og bankoverførsel, men det hindrer bestemt ikke folk i at købe bogen. 1/3 betaler med bankoverførsel og resten 2/3 betaler med PayPal. Det kunne dog være interessant at se om konverteringsgraden ville stige yderligere hvis folk kunne betale med Dankort, men det tillader denne udenlandske webshop udbyder desværre ikke. Ellers skulle jeg vel over til noget lignende en Dandomain shop, som jeg også ejer en af, og det ville være til en hel anden pris(dyrere). Summasumarum så er det bestemt ikke den sidste e-bog jeg har "skrevet". Har regnet ud at jeg kan leve af at tjekke kontoudtog når jeg har udgivet 4-5 e-bøger, hvis de sælger det samme som denne bog. Meget interessant kendsgerning! Mvh Jean P.S Hvis du har nogle spørgsmål vil jeg gerne svare på dem |
det var da en god historie... tillykke....
men jeg synes da ikke de er videre billige, de instantestore.com ...
hvad koster din e-bog ?!