Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er denne virksomhed en god idé?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er

Jeg har arbejdet med IT som hobby og professionelt siden 1984, som 12-årig, først på ren computerspil basis, siden med PC hardware og software, Internet, support, fejlsøgning, log filer m.m. Hurtigt mistede jeg interessen for spil, men fik stor interesse for programmer, tools m.v.

I dag arbejder jeg stadig med IT, men jeg har tænkt på, om jeg måske kan bruge min erfaring og interesse til at starte et nyt firma op... da jeg selv føler, at jeg er super skarp til at teste software funktionalitet, hjemmeside funktionalitet, mobil apps m.v.

Se hvad der virker godt, og ikke mindst hvad der ikke virker optimalt, finde deciderede bugs, samt hvilke funktioner eller områder der helt mangler, også imod konkurrenter af lignende sider, og hvad man kunne forvente som kunde / bruger af softwaren, hjemmesiden, app'en m.v.

En del af alt dette er jo, at gennemteste alt 100%, og mere end én gang på flere måder, så man finder de områder der ikke er optimale. 

Jeg tænker i den forbindelse, at det man kender som TESTER, er en del af det, men også at QA = QUALITY ASSURANCE er en anden del.
Både for TESTER og QA har jeg ingen dokumenteret erfaring, ingen kurser, certificeringer mv. - hvilket jeg kan se på bl.a. job annoncerne, at man forventer folk har, hvis de skal gøre sig forhåbninger om et job indenfor dette i en virksomhed...

Så hvis man starter som selvstændig, så vil kunderne måske også forvente, at man har en vis uddannelse og indsigt i hvilken struktur, metoder, fremgangsmåder, som man benytter for sådanne test og QA opgaver - når man arbejder for professionelle kunder, hvor man fakturerer for det udførte arbejde, indtil eller efter opgaven er løst.

Men omvendt, så føler jeg mig særdeles super skarp, og skal nok kunne bidrage med en værdifuld test og QA for hvad som virker fint, hvad som halter, hvad som mangler helt, gode idéer til noget helt nyt, som man kunne tænke for at udvikle produktet fremover (software, hjemmeside, mobil app).

Men da jeg sidder alene med denne idé, måske med tunnelsyn, så vil jeg gerne høre jeres andres mening om sagen;

Kan man starte op som iværksætter alligevel uden certificeringer m.v., og er der overhovedet brug for sådan en konsulent virksomhed til at rådgive og teste for andre virksomheder og udviklere... og hvilken timepris bør jeg starte med, for jeg har overhovedet ingen erfaring for området professionelt... andet end jeg ofte sidder og tænker hvor meget software, hjemmesider og mobil apps, som ikke virker optimalt, og mangler konsekvens og funktionalitet, og som kunne gøre så meget mere for at forbedre deres produkt / service til brugerne / kunderne... men jeg ved også, at mange firmaer har ansat deres egne testere eller QA personale, og andre hyrer anerkendte virksomheder som f.eks. Test Huset... så er lidt i tvivl, for jeg vil i første omgang starte op sideløbende med mit nuværende job, for at have en fast indkomst ved siden af... men jeg kan godt udføre noget af arbejdet / møder m.v. indenfor normal arbejdstid, fordi mit nuværende faste job er rimelig frit, og jeg selv bestemmer over min arbejdstid.

På forhånd mange tak. 

De bedste hilsner

:) Mr. Tee

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Kontorartikler.nu Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mr. Tee

Succes afhænger ikke af ideen, men af hvem der udfører den :-)

Dog... De fleste virksomheder jeg kender til som mangler testere, bruger ofte studerende til dette. Jeg tror ikke du får helt nemt ved at skaffe dig en solid kunde kreds uden nogen erfaring eller uddannelse. Man skal dog aldrig sige aldrig.

Men det lyder måske som om du er god til at lave analyse, designs, analysere brugsmønstre og definere bruger adfærd. Måske du skulle finde et godt projekt at kaste dig over, eller eventuelt tage datamatiker uddannelsen. En del af dette består i at analysere brugsmønstre og definere programmel funktionalitet ud fra dette.

Uanset hvad du beslutter, så held og lykke med det :-)

Salg af kontorartikler, samt stort udvalg af emballage. Find det hele på kontorartikler.nu

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Kontorartikler

Hejsa, og mange tak for feedback!

Jeg er helt enig med dig i, at det hele afhænger af, hvem som udfører idéen - og her tror jeg stadig på, at jeg kan gøre en væsentlig forskel.

Jeg har ikke mulighed for at tage datamatiker uddannelsen, da jeg økonomisk set har behov for en hvis indkomst, men måske forskellige kurser eller certificeringer... men det er også gået mere op for mig nu, at det nok ikke beskrives alene og bedst ved QA, men måske også Kvalitetskontrol (QC), og måske er det heller ikke den helt rette beskrivelse... men altså at kværne ALT igennem, og sikre, at alt er optimeret og udført perfekt, så der er styr på alt det der kan blive styr på, og produktet har alt den funktionalitet osv. som det overhovedet kan, til det simpelthen ikke kan laves bedre af nogen andre, og at det virker uden bugs m.v.

Jeg kender Test Huset en smule, og de er ofte allokeret i flere måneder til halve år osv. - men naturligvis til større virksomheder, og andre har egne testere og QA / QC personer ansat... så jeg vil mene der er et behov, mere end hvad den rette studerende kan udfylde, for jeg tænker ikke alene tester, men især på QA delen, hvor jeg har set utallige dårligt udviklede programmer, hjemmesider og mobile apps, som vil kunne rykke helt op i top 3 eller top 10, hvis de ikke havde bugs, bedre funktionalitet, bedre design, overskuelighed m.v.

Så jeg ser mig som meget mere end en studerende, og tester alene, men betydeligt mere som QA / QC person, der vil kunne bidrage til alle områder og mere kvalitet og indhold, og videreudvikle idéer, så alt optimeres til perfektion, uden at det skal lyde overlegent, for intet falder mig mere fjernt, end at tro jeg er bedre end andre.

Jeg er allerede ITIL foundation v3 certificeret, og har arbejdet med LEAN, men disse dækker mere selve forretningen og processerne, end selve produktet, og jeg er mest indstillet på at gøre produktet optimalt nu, men dog ved brug af min erfaring fra andre områder, da jeg ønsker at åbne muligheder for kunden til at opnå et større salg / indtjening, da brugerne vil være super tilfredse med produktet, og anbefale det til andre.

Dog skal det siges, at jeg kun har tænkt grundstenen, så jeg brainstormer og forsøger at definere iværksætter idéen bedre imens jeg skriver, så jeg har helt sikkert ikke tænkt alt igennem endnu, og andre kan sikkert se huller og risici... men dejligt med så meget feedback som muligt, TAK!

På forhånd mange tak.

De bedste hilsner

:) Mr. Tee

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes at det er en udemærket ide, og jeg har da selv overvejet at få lavet eksterne tests (indtil jeg kan ansætte en til det), som supplement til automatiserede tests, for at få den menneskelige faktor med. 

Jeg tror at du skal gøre en del ud af at specificere præcist hvad du tilbyder, hvilke metoder du arbejder ud fra, og helt konkret hvad du tester. Jeg ville forvente at få en "rapport" efter endt test med hvad der er testet, resultatet og evt. anbefalinger. 

For mig ville det være optimalt hvis jeg ikke behøver specificere hvad der skal testes, men at et firma som dit selv kan lave en test specifikation. For det er ulempen med de tests jeg har kendskab til hvor bureauer bruger studerende. Det skal specificeres nøje hvad der skal testes, og det ville jeg ikke have tid til. Jeg ved dog ikke om alle test firmaer der bruger studerende arbejder på den måde.

Bare lidt tanker...

Mvh Carsten

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Kontorartikler.nu Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan i hvert tilfælde mærke du har energien til det, så syntes du skal se at komme igang :-)

Salg af kontorartikler, samt stort udvalg af emballage. Find det hele på kontorartikler.nu

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)