Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp, bortvisning af en medarbejder

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46628
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

vil gerne fremhæve at mit svar er ud fra

Truende adfær - kaste noget i hovedet på chefen og mulighed for at bevise det

Medarbejder uden særlig lang ancienitet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:34

Var der en klar konklusion fra advokaten kunne man også vælge at løse sagen inden den udvikler sig. Feks ved at forsøge at rette op på en evt fejl inden den eskalerer.

Jeg har på tidspunkter oplevet at fagforeninger går til stålet når virksomheder begår fejltrin.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46628
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:50

arguins:
Var der en klar konklusion fra advokaten kunne man også vælge at løse sagen inden den udvikler sig. Feks ved at forsøge at rette op på en evt fejl inden den eskalerer.

den er jeg med på - men det er ikke let at rette op på bortvisning og slet ikke hvis man ikke ønsker manden tilbage. Jeg foreslog dog fra start at skrive til manden og forklare hændelsesforløbet (og vil man ha ham igen - strakt tilbyde en samtale)

En bortvisning skal altid skriftligt og klart begrundes snarest muligt efter forløbet - og her nævnes vidner på episoden også.

Kan man ikke bevise den truende adfærd er det skidt, derfor jeg gentager den del, men her er trådstarter jo den der fortæller og forhåbentlig oplevede det mod chefen

Truende adfærd der kan bevises er klar bortvisningsgrund (også mig bekendt eneste grund til en r.eks bank må afvise at tage en kunde ind som kundens eneste nemKonto. De har pligt til at tage en privatkunde ind og tildele en nemKonto men - truende adfær = her bare råbe og virke truende = ud af min bank)

Truende adfærd er meget alvorligt ansættelsesretsligt - men skal jo bevises.

Høj anciennitet er som sag også noget der svækker, for så ved arbejdsgiver alt om at manden er normal - men kort anciennitet kombineret med bevis for truende adfærd OG så bortvistning -  ret ufarligt - og max straf = dagpenge karantæne tiden - som advokaten nok ikke kan forhindre alligevel.

Vil man ha manden tilbage - så ser tingene lidt anderledes ud og så kan advokat være god hjælp up-front

En god grund til at overveje medlemskab af arbejdsgiver forening er det jo i alle fald - for så skulle den på omgående 

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)