Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snydt af Amino kollega. Hvad nu?

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man begår butikstyveri eller andre simple forbrydelser så straffes man med bøde og 3 år på straffeattesten.
Hvis man begår grovere kriminalitet straffes man med fængsel og 5 til 10 års sort straffeattest.
Hvis man ikke betaler sine regner kommer men i RKI til man har betalt eller op til fem år.

Hvis man begår en dumhed mod en anden amino, så straffes man for tid og evigt ved at være hængt ud med fulde navn og synd på en i søgemaskinerne velindexeret hjemmeside...

Mens de første tre eksempler er skarpt lovreguleret og med indsigelsesmuligheder, så er sidstnævnte selvjustits næsten på linie med hængning af en mistænkelig mand i en god gammel western. Sheriffen kan så være den kære Thorborg og vi andre kan så skiftes til at være bøddel og råbende tilskuere...

Gør det noget hvis jeg ikke vil lege med, for jeg finder det mildest talt forkasteligt! 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 15:34

Nicolai Lønne:

Gør det noget hvis jeg ikke vil lege med, for jeg finder det mildest talt forkasteligt! 

Så hænger og toturerer vi da også bare dig ;) Nu hvor du melder dig ud af vores fællesskab. -Nej spøg til side, jeg er ganske enig med dig i man ikke bør hænge folk ud her på amino, derimod synes jeg da den aktive amino som der tales om burde bryde ind i tråden og lade os høre sagen fra hans side.

Lige nu æder vi alle Hans' ord råt og tror på hvad der bliver sagt, men sagen kan jo have en helt anden vinkel hvis den fortælles fra Mr. X (hvis vi skal kalde ham det)

Dermed ikke sagt Hans lyver, for det hele lyder meget troværdigt, og tror da også på ham.
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 15:57

Martin Tygsen:
Lige nu æder vi alle Hans' ord råt og tror på hvad der bliver sagt, men sagen kan jo have en helt anden vinkel hvis den fortælles fra Mr. X (hvis vi skal kalde ham det)

Lige præcis. I får kun min vinkel. Og blandt andet derfor bør denne debat ikke omhandle Mr. X' identitet, at hænge nogen ud offentligt, eller at Mr. X skal træde ind i debatten. Den bør måske heller koncentrere sig om det jeg efterlyste. Og som Jacob gav et meget godt svar på.

Det er jo udelukkende gjort til et spørgsmål om identitet, på baggrund af at nogle er bange for at havne i samme situation, som jeg angiveligt står i nu. Mit formål var ikke at advare mod nogen. Og vedkommende er stadigvæk fuldstændig anonym. Så jeg kan ikke se hvad begrundelsen for at han skal melde sig skulle være, ud over at I får svar på jeres nysgerrighed. Eller er jeg helt forkert på den her?

Mr. X tilstår hver gang jeg snakker med ham, og undskylder ustandseligt. Men det ændrer ikke på det faktum at jeg stadigvæk står og mangler det software jeg bestilte for over 4 måneder siden Smile Så jeg kan heller ikke se nogen pointe med at Mr. X skal afsløre sig selv. Det vil i sidste ende kun være til gavn for jer, således at I kan holde jer fra ham i fremtiden, og måske tro at I derved ikke kan komme ud for det samme, eller noget der er værre.

Jeg tror helt ærligt, at hans intentioner var reelle og ærlige. Og det tror jeg også gør sig gældende for næsten alle Aminoer. Men det kan gå galt for os alle sammen, også dig og mig. Så er det bare et spørgsmål om at håndtere det professionelt, og ikke gøre som Mr. X, i følge mig, har gjort i denne sag.

Som sagt er det op til ham. Jeg ville bare ikke gøre det, hvis det var mig. Men jeg vil til enhver tid være parat til at stå ved samtlige af mine udtalelser, skulle han imod forventning vælge at "poppe op" her.

Tilmeldt 7. Jan 06
Skrevet kl. 16:04

Jeg sender ham en mail, og gør ham opmærksom på mit indlæg. Så må vi se hvordan han vil forholde sig til det. Jeg mener ikke at nogen kan gøre krav på at han "hænger sig selv" ud offentligt. Men det er så bare min mening, og resten er op til ham.

Venligst

Hans

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 16:10

Kjaerbo:

Forhåbentligt kan vi holde os til det konkrete spørgsmål, og undlade yderligere trusler eller lignende. Please?

Hans, stor ros til dig for din gode Amino-ånd.

Jeg husker en nylig tråd hvor en Amino hvis indlæg vi er mange der har stor glæde af, gav udtryk for sin stress og hvordan hun havde syltet opgaver og behandlet kunderne mindre godt i en lang periode, og hun blev naturligt nok mødt med stor forståelse. Her har vi jo måske med en mand at gøre som er i samme situation. Jeg aner det ikke, og det er heller ikke noget der hjælper kunden, men det er i hvert fald værd at tænke over inden man pisker en lynch-stemning op på et debatforum. Wink

~
Anja

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 16:53

Jeg synes ikke der er så meget lynch stemning - tværtimod bliver der givet gode råd til Hans og nuanceret vurderinger af årsagerne.

At erkende at man har begået en fejl og undskylde er modigt og troværdigt.

Der er derfor ikke tale om at hænge nogen ud for evigt, men om forretningsetik og "cojones". :)

Mette

Tilmeldt 20. Sep 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:37

Hej Kjaerbo.

Det er surt det du er blevet udsat for.

Men du har selv lidt af skylden.

Et projekt estimeret til 30 dage til 30.000 kr. Det svarer til en timepris på 130 kr.

Du burde have røde alarmlygter blinkende over det hele når du får sådan et tilbud.

Og så er jeg i øvrigt enig med dig og jer andre der selvfølgelig ikke mener at Amino skal bruges til at hænge folk ud. Det vil ødelægge sitet.

m.v.h.

Michael Bak

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 09:40

ecount:

Et projekt estimeret til 30 dage til 30.000 kr. Det svarer til en timepris på 130 kr.

Du burde have røde alarmlygter blinkende over det hele når du får sådan et tilbud.

Det mener jeg nu ikke. Man kan ikke stille det så firkantet op, så vidt jeg kunne forstå så er der givet en deadline på 30 dage, det er ikke ensbetydende med at personen har ryddet hele skemaet de næste 30 dage. Han kan sagtens have andre kunder, eller et stort projekt der skal afsluttes før han går i gang med det nye projekt, eller så mange andre ting.

Tilmeldt 7. Jan 06
Skrevet kl. 09:53

Hej Michael,

Nu bør du nok holde lidt tilbage med at komme med konklusioner om hvem der er skyldig eller ej. Og lade være med at lave egne beregninger baseret på så sparsomme oplysninger. Jeg gav lidt baggrundsviden om aftalen. Men det var udelukkende for at give et billede af hvor meget afleveringsfristen er overskredet. Ikke for at komme med detaljer om hvor mange udviklingstimer der ligger i projektet, eller hvor mange effektive udviklingstimer projektet omhandler.

Jeg er, som tidligere nævnt, selv uddannet som udvikler, og endda indenfor samme teknologi. Og der var ikke nogle røde alarmlygter der blinkede, og det mener jeg stadigvæk ikke der var grundlag for. Projektets vurdering så fornuftig ud.
Det var det samlede projektforløb der skulle strække sig over 30 dage, og helt konkret står der i kontrakten at der er tale om 60 udviklingstimer. Og det giver en timeløn på 500 kr.

Og inden du begynder at lege matematik lærer igen. Så var der også noget sommerferie med i planen, som gør at afleveringsfristen først er 24.august, på trods af at aftalen blev underskrevet 25.juni.

Venligst

Hans

Tilmeldt 20. Sep 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:57

Hej Hans.

Nu skal du ikke blive sur ;o)

Du skrev at arbejdet var vurderet til 30 dage.

Op med humøret.

m.v.h.

Michael

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)