Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google placering - Snyd?

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Mikkel og alle jer andre søgemaskine hjerner

Hvad bestemmer googles placeringer af websider!?

Vi alle vil gerne ligge i toppen af Google resultatet, jeg har i de sidste måneder fuldt med i google placering i min branche, jeg finder INGEN logik
Google søgeresultat for "fotograf"

Mette Lyck ligger øverst, klikker man sig ind på hendes side er den dårlig sat op også i forhold til søgemaskiner. Kigger man på hvem som linker til hende og hendes rank er der intet som taler for denne placering.

Hvorfor vælger Google at placere hende i toppen af resultatet? er der snyd med i spillet? er det noget med den server hun ligger på?

Påforhånd tusind tak for hjælpen! Jesper.

e-tasker.dk - Nordens største online forhandler af tasker

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/5/2006 1:41:02 PM
Forfatter:Jesper Kjerumgaard
Hvorfor vælger Google at placere hende i toppen af resultatet? er der snyd med i spillet? er det noget med den server hun ligger på?



Det er der ca en milliard årsager til

Nogle af dem er at ordet fotograf gentaget mange gange, i title, description, tekst mm.
I forhold til hvor lidt tekst der er på siden, er fotograf der rigtigt meget - og det er nok en af årsagerne til at den ligger i toppen.
Pagerank på hendes side er også kun 3, men det har også lidt at sige.

Men derudover har du ret - der er ikke mange andre ting der er gjort korrekt, men det skyldes nok ligeså meget at de andre der hitter på ordet ''fotograf'' har gjort det endnu værre.
Om der er ''snyd'' med i spillet er svært at sige, men tror det ikke umiddelbart. Det tyder ikke på at der er cloaking, doorways eller andet fnidder inde over.

Er dog ret sikker på at det ikke er alt for svært at få en god placering med det ord, når man tager dem der dukker op i betragtning.

Men hvordan er en lang historie, som kræver lidt arbejde. Mikkel deMib har i tidligere indlæg anbefalet en række bøger (som jeg personligt også kan anbefale) og links og de giver en god indsigt.

Kan evt referere til at FDIH holder en konference om emnet på onsdag i København, til en overkommelig pris. Vi vil også dukke op, primært for at høre Mike Moran.

Du kan læse mere om det her Søgemaskine konference hos FDIH
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/5/2006 3:08:03 PM
Men hvordan er en lang historie, som kræver lidt arbejde. Mikkel deMib har i tidligere indlæg anbefalet en række bøger (som jeg personligt også kan anbefale) og links og de giver en god indsigt.


Fandt lige links''ne

Bøger mm om søgemaskineoptimering
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svarne Foged

Jeg undere mig bare, vores side danskfotografi.dk er kun 2-3 måneder gammel (har haft domænet i et par år) vi har endnu ikke fået nogen googlerank (underligt nok)

Jeg har læst "Bliv nr. 1 på google" aner ikke hvor god den er, men har optimeret vores side så godt som muligt efter de anvist principper, samt andre principper læst forskellige steder på nettet.

Siden Danskfotografi.dk gør det MEGET bedre end mettelyck.dk og mange af de andre der ligge før os, det eneste som mette har bedre end os er hendes rank, sådan en har vi endnu ikke.

Har den server hun ligger måske noget at gøre med hendes placering?

Jeg fatter ikke hvorfor vi ikke ryger lidt mere i vejret.


Jeg har skrevet til 5-6 forskellige søgemaskineoptimeringsfirmaer for tilbud på optimering, en svare at han ikke kan garantere at vi kommer i top 5, en anden skrev han vendte tilbage, resten har ikke givet et pip fra sig, jeg forstår ikke at den slags virksomheder har noget at lave når de ikke engang besvare deres kundehenvendelser.

ER DER NOGEN som kan tilbyde godt tilbud på søgemaskineoptimering?

Vi vil ligge i top 5 med ordet "fotograf"

Eller har i erfaring med nogen som er hårde i det skidt, som de gerne vil anbefale os.

e-tasker.dk - Nordens største online forhandler af tasker

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :
> Har den server hun ligger måske noget at gøre med hendes placering?
Nej, det har stort set ingen betydning - og er i hvert fald ikke den årsag du leder efter her.
 
> Jeg fatter ikke hvorfor vi ikke ryger lidt mere i vejret.
Jeg forstår heller ikke hvorfor jeg ikke er på forsiden af Berlingske hver søndag :) Spøg til side, det er som nævt mange årsager til dette men først og fremmest er det noget i skal arbejde aktivt med - på samme måde som hvis jeg gerne vil på forsiden af Brlingske.


> Jeg har skrevet til 5-6 forskellige søgemaskineoptimeringsfirmaer for tilbud på optimering, en svare at han ikke kan garantere at vi kommer i top 5, en anden skrev han vendte tilbage, resten har ikke givet et pip fra sig, jeg forstår ikke at den slags virksomheder har noget at lave når de ikke engang besvare deres kundehenvendelser.
 
Der er ingen der kan garantere dig en topplacering, så hvis det er det du søger hos en leverandør kommer du til at lede længe - og hvis du finder en, lyver han. Så enkelt er det. Noget andet er så, om der er nogle der vil nøjes med at afkræve penge af dig hvis du faktisk bliver top 5, men jeg vil ikke anbefale den afregningsmodel. Hvis du gerne vil betale for "performance" frem for arbejde udføt, så vil jeg anbefale at du afregner på den trafik du får ud af det (kliks/besøg) eller de leads og salg de skaber (affiliate/revenue share). Du kan du ikke være sikker på at der er nogle der vil indgå en sådan aftale med dig, da det afhænger af mange ting.
 
At mange ikke vender tilbage til dig kunne hænge sammen med ovenstående, hvis det er dine krav. Det kan også hænge sammen med at de fleste faktisk har mere travlt end hvad godt er. Jeg afviser selv masser af projekter hver eneste måned, fordi jeg simpelt hen ikke har kapacitet til at tage dem - men jeg plejer da at sige det eller skrive det pænt til folk, i så fald :)
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/5/2006 6:40:29 PM
Forfatter: Mikkel deMib
> Har den server hun ligger
Jeg forstår heller ikke hvorfor jeg ikke er på forsiden af Berlingske hver søndag :)


Ha ha - det kræver vist bare at du kan tegne, og bruger dine evner til at afbilde en bestemt profet (Ingen nævnt, ingen glemt)

Lige en hurtig kommentar. Hvis dem du har henvendt dig til ikke svarer tilbage er det useriøse firmaer. Det er langt bedre at melde klart ud, frem for at sylte kundehenvendelser. Det er ganske enkelt dårlig stil
Også selv om dit krav er lidt - ehhh... - udfordrende.

Kan jo være vi bumper ind i hinanden Onsdag?
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Jamen, hvis de har mere en rigeligt at tage sig til så ansæt en til at besvare kundehenvendelserne.

De aner jo ikke hvem der forlanger en top 5 placering, og hvad jeg er villig til at betale for placeringen.

Vi smider en god klat i Google adwords.

Kan jo være vi bumper ind i hinanden Onsdag?

Jeg er desværre fuldt booket så det gør vi ikke.

- -

Jeg føler mig sq fristet til at forsøge Scannets optimeringsmodul på et nyt domæne.

e-tasker.dk - Nordens største online forhandler af tasker

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/5/2006 7:23:48 PM
Forfatter: Jesper Kjerumgaard

Jeg føler mig sq fristet til at forsøge Scannets optimeringsmodul på et nyt domæne.


Det vil jeg fraråde dig fra. Det øger bare risikoen for at dit domæne bliver blacklistet - det er en fnidder metode de anvender. Så brug hellere åengene ordentlig på adwords, indtil dine kunder finder dig mere naturligt.

Har suset din side igennem, og som du selv nævner er det ikke så tosset endda generelt.

Der er et et par småting du kan starte med. Husk at keywords i meta skal adskilles med komma (har ikke den store betydning med meta keywords, men ved ikke hvordan de reagerer når syntax ikke er korrekt)
Sørg for at dit domænenavn står i slutningen af alle titles.
Du har revisit til 15 dage, sæt den til 1.

Kan desuden se at i har pagerank 0 - og det er nok en af grundede til at i ikke ranker højt. Sørg derfor at få jeres link registreret alle de relevante steder, hvor det giver net værk, i dmoz.org, diverse kataloger mm.

...og hvis du er i tvivl, så gå manuelt ind og tilmeld dine links manuelt på fx msn, google, yahoo mm.

Og du skal nok overveje at navngive din navigation lidt anderledes. Både af hensyn til SEO, men også brugervenlighed. Tænk på hvor meget menupunktet ''Erhverv - priser'' reelt fortæller ude af kontekst. Hvis det nu istedet hed ''Fotograf Erhverv - priser'' (eller lignende). På den måde får du ordet fotograf fremhævet (og øget betydning - i link).
Det samme gælder dine sideoverskrifter.
Så overordnet er det nok tekststrukturen du skal kigge lidt på.

Søger man i vørigt på Dansk Fotografi, er den faktisk kun 2''er.

Og så noget andet. Hvad viser din statistik? Der er meget at lære der. Hvor kommer besøgende fra, hvilke søgemaskiner, hvilke søgeord osv.

Nå - blev en lidt længere snak - men håber det satte et par tanker igang.

Iøvrigt nogle fonuftige priser mm - vender nok lige tilbage i en anden sammenhæng
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/5/2006 7:52:43 PM Forfatter: netMedia.dk
Dato: 2/5/2006 7:23:48 PM Forfatter: Jesper Kjerumgaard Jeg føler mig sq fristet til at forsøge Scannets optimeringsmodul på et nyt domæne.
Det vil jeg fraråde dig fra. Det øger bare risikoen for at dit domæne bliver blacklistet - det er en fnidder metode de anvender. ]



Fortæl mig lige.... Hvad PRÆCIST er "fnidder" i søgemaskinemodulet fra ScanNet? Jeg har ikke brug for eksempler på noget, som brugerne af modulet evt. måtte have lavet - men eksempler på, hvad der er galt med selve modulet. Mikkel de Mib har kritiseret det intensivt på sin vanlige facon: Uden at fortælle noget som helst konkret om, hvad der er i vejen med selve modulet. Måske du vil forklare, hvad selve modulet fejler? For du er vel enig i, at en en Volvo ikke er farlig, blot fordi en idiot kører vanvittigt i en Volvo?

Du kan lige få et link til en af vores sider, der er opbygget i modulet - så hører jeg gerne om "fnidderet"? http://concept-i.dk/seo/000031/000001/000065.asp

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

> Mikkel de Mib har kritiseret det intensivt på sin vanlige facon: Uden at fortælle noget som helst konkret om, hvad der er i vejen med selve modulet.

Nej, problemet er at du nægter at lytte på andet end dig selv og folk der 100% enige med dig - og det er noget helt andet. Hvis du gad læse det andre skriver ville du fatter at jeg har ret - men det regner jeg nu ikke med sker.
 
Jeg synes du skulle stoppe dine evindelige forsøg på hele tiden at tilsvine min person, det er barnligt og pisse trættende at høre på. Hold dig til sagen eller hold mund!
Side 1 ud af 5 (46 indlæg)