Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp Skal flytte fra samlever - mangler lånemulighed

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra esbjerg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeg håber der sidder nogle derude der kan hjælpe for jeg er godt og grundig desperat. Jeg står i den sitiaution jeg skal flytte fra min samlever/far til vores børn. Jeg har forsøgt at låne penge på diverse sider men ingen vil låne mig penge pga. mine 3 sidste løn sedler er der alt for lidt løn dog pga. jeg har haft en del ferie, men de bliver nød til at regne ud fra det og ikke hvad jeg normalt får :( Jeg står uden tag over hovedet og har brug for at betale noget for min bil, så jeg er meget desperat og mere eller mindre ligeglad hvor høj renten er, jeg skal bare have løst mit proplem. Så er der nogle der kender nogen der udbyder lån eller nogle der kender til nogle muligheder ? på forhånd tak vh anni

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:52

Har du talt med din kommune og/eller Mødrehjælpen ?

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 00:02

anni:

Hej Jeg håber der sidder nogle derude der kan hjælpe for jeg er godt og grundig desperat. Jeg står i den sitiaution jeg skal flytte fra min samlever/far til vores børn. Jeg har forsøgt at låne penge på diverse sider men ingen vil låne mig penge pga. mine 3 sidste løn sedler er der alt for lidt løn dog pga. jeg har haft en del ferie, men de bliver nød til at regne ud fra det og ikke hvad jeg normalt får :( Jeg står uden tag over hovedet og har brug for at betale noget for min bil, så jeg er meget desperat og mere eller mindre ligeglad hvor høj renten er, jeg skal bare have løst mit proplem. Så er der nogle der kender nogen der udbyder lån eller nogle der kender til nogle muligheder ? på forhånd tak vh ann

Den squ svær? Altså du har ikke mulighed for at optage et af de der dyre forbrugslån, hvor stort set den eneste regel er at du ikke må stå i RKI?

Mhm... Måske http://www.curodan.dk/ kan hjælpe dig. 

Du har ikke haft mulighed for at låne penge af nogle af disse udbyder på denne liste her: http://pengepiloten.dk/laan-penge/ 

Eventuelt mødrehjølpen: https://moedrehjaelpen.dk/kontakt-og-fa-hjaelp/ 

Og så fandt jeg også lige denne på google: (Hvor meget økonomisk tilskud, du kan få) http://www.raadtilpenge.dk/da/Gode-raad/aegteskab-samliv/separation-skilsmisse/okonomiske-tilskud.aspx

Fra esbjerg
Tilmeldt 27. Feb 11
Skrevet kl. 00:49

Jeg kan desværre ikke ta et forbrugslån da mine sidste 2 mdrs løn er for lav :( og de kigger på gennemsnittet af de sidste 3.

Fra esbjerg
Tilmeldt 27. Feb 11
Skrevet kl. 00:50

nej det vil jeg gøre i morgen... men tvivler dog på hjælp derfra :( derfor vil jeg hellere låne nogle penge og selv få styr på det... men jeg forsøger at snakke med dem i morgen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47192
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

anni:
Jeg står uden tag over hovedet og har brug for at betale noget for min bil, så jeg er meget desperat og mere eller mindre ligeglad hvor høj renten er, jeg skal bare have løst mit proplem. Så er der nogle der kender nogen der udbyder lån eller nogle der kender til nogle muligheder ? på forhånd tak vh anni

det der er den direkte vej til helxxxxx. Du har en for "lille" økonomi - og får nu ekstra omkostninger til nyt sted at bo og skal betale noget for en bil - og så vil det at låne, og er ude hvor du næsten vil tage en hver rente.

Det kan gå helt galt. Du er nødt til at få lavet et meget nøje budget der viser hvad du kan klare på normale lønsedler - ud fra hvad ny bolig vil koste + bilen og alt andet.

Faktisk skal du helst kunne regne med at kunne klare det også på evt dagpenge. Et meget nøje budget er helt nødvendigt for ikke at havne i en fattigkones version af luxusfællen om et år.

Mødrehjælpen som foreslået er helt oplagt. 

Uden tag over hovedet bør du ikke stå hvis du henvender dig til kommunen du bor i, så bør de gå ind med genhusning så du aldrig står uden tag over hovedet med børnene - OG en socialrådgiver i kommunen bør kunne kombles ind over dit budget evt

Der er masser af lån der tager alle uden RKI op til 50-75.000 kr - men du skal inden være steeeeeensikker på du kan klare det

vh John H

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12890
Skrevet kl. 10:57

Sælg bilen så har du ikke den udgift. Har du været i banken for at høre hvad de siger?

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 11:00

Som udgangspunkt kan du låne til indskud på kommunen. De har to forskellige slags lån, det ene er et indskudslån (kan ikke huske navnet) som er afdragsfri eller rentefrit i 5 år, man kan dog kun få sådan et lån en gang, så har du allerede et af den slags, kan du ikke få et nyt. (Boligsikringskontoret står for den type lån)

Det andet lån, er en enkeltydelse, som ikke nødvendigvis skal betales tilbage. Kommer an på dine forhold. (Enkeltydelseskontoret står for den type lån)

At betale noget for din bil, det kan kommunen ikke hjælpe med, men du må have en form for indkomst et eller andet sted fra?

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Tilmeldt 12. Feb 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:31

Har du en mail hvor du kan kontaktes? Anders.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47192
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

du har fået gode råd. Lad i alle fald for himlens skyld være med at tage små hurtige eller andre smarte lån uden at tale med nogen der har forstand på lån. Du er i en sårbar situation

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)