Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registreres eller ej?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Varde
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 250
Fra  RH Freelance Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg må indrømme, at jeg ikke har nogen erfaring indenfor regnskab/moms eller lignende.
Trods det, vil jeg godt tjene lidt penge hehe :)

Sammen med en ven, er jeg i gang med at opstarte et website for designere, programmører o.lign. inden for hjemmesider - det er ikke noget vi skal tjene på overhovedet, dog kunnevi godt tænke os at tjene på annoncer. Det vil sige, at vi vil tjene penge på, at vores besøgende dagligt kigger på reklamer fra diverse andre firmaer o.lign.

Men så er mit spørgsmål:
Hvad skal vi gøre? Skal vi momsregistrere os eller ej. Jeg regner umiddelbart ikke med at skulle tjene over de 50.000 man må tjene uden, men jeg tænkere mere på regnskab etc.
Hvad skal jeg "bogføre", hvad skal jeg skrive, gemme, notere og arkivere? Jeg vil gerne have, at hvis der dumber et brev ind af brevsprækken en gang, hvor der står "redegør for dine indtjeninger", at jeg så kan gøre det uden at få et rap over nallerne.

Samtidig, hvis jeg vil tjene penge på de annocer, uden momsregistrering, og må tjene max 50.000 kr. pr. år, tæller min indtægt fra mit fritidsarbejde så også med? Arbejder som ungarbejder hos Føtex.

På forhånd, tusinde tak.
Rasmus Henriksen

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 14:14

Det er altså ikke tjene 50.000kr om året, men OMSÆTTE for 50.000kr om året.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:20

Ja, og fordi man ikke omsætter for over 50.000 kr. incl. moms kan man undlade at registrere sig hos TOLD, men man er stadig SKATTEPLIGTIG af fortjenesten.. ØV..

Geeked

Fra Varde
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 250
Fra  RH Freelance Skrevet kl. 14:28

Jamen drenge, jeg skal bruge en komplet forklaring på hvad jeg skal gøre hehe :) Ved intet om de, og hvad i mener med omsætte 50k og tolg og skattepligtig osv..

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 14:40

Prøv at spørge i "Skat, told og moms" gruppen istedet...

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 14:40

Al indtægt er skattepligtig i Danmark og skal tælles med alle dine øvrige indtægter..

Varesalg er eks. 100.000 kr

Arbejdsindkomst er 30.000 kr

vareløb eller udgifter er 60.000 kr

fortjeneste ialt er 70.000 kr som der skal betales skat af.

ialt er din omsætning varesalt og indtægt 130.000 kr og så skal du registreres hos TOLD.

Som privatperson er omsætning og samtlige indkommeden bruttobeløb, også medregnet din arbejdsindtægt og der fratrækker du dine udgifter og fremkommer til skattepligtige beløb fratrukket dine skattefrafradrag

læs mere på http://www.webreg-portal.dk/home.asp

Geeked

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 16:15

arbejdsindkomst ... hvad mener du lige med det ?!

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 16:21

han skriver

tæller min indtægt fra mit fritidsarbejde så også med? Arbejder som ungarbejder hos Føtex.

Det er arbejdsindkomst.......

Geeked

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)