Jeg har forsøgt mig med at udvikle egen hjemmeside, købte et par bøger og så i gang. Resultatet kan ses her: www.JOMACompany.dk Vel - udført i Frames og domænenavnet JOMACompany linker til http://home1.stofanet.dk/joma-company/ - begge dele har jeg fået oplyst tidligere herinde, ikke er godt for søgemaskinerne. Nu har jeg så over en længere periode læst indlæg om SEO og leget lidt med søgninger og vil gerne hvis muligt finde svar på følgende: Hvorfor giver samme søgning i to forskellige søgemaskiner forskelligt resultat på en tilfældigt udvalgt tekst i mit site: Eks.: Fra denne site: http://home1.stofanet.dk/joma-company/produktinformation.html har jeg udvalgt denne tekst: De er beviset på naturens utrolige kapacitet at få os til at føle os friske og se fantastiske ud. De repræsenterer Spørgsmålet: Søgning på denne tekst i Google giver ikke noget resultat i toppen af resultatlisten, men ved samme søgning i Yahoo får jeg dette: Søgeresultater1 - 1 af ca. 1 for De er beviset på naturens utrolige kapacitet at få os til at føle os friske og se fantastiske ud . De repræsenterer - 1,28 sek.WEBRESULTATER1. produkterDe er beviset på naturens utrolige kapacitet at få os til at føle ------------------------------------------//------------------------------------------------ Søgningsresultatet i Yahoo ses jo som helt perfekt – eneste resultat og det er jo flot! Som amatør forstår jeg jo ikke, at disse to søgninger giver så forskellige resultater – jeg har endvidere ved mange søgninger fået langt de bedste i Yahoo – er der en god forklaring derpå? Når der fås gode søgeresultater i Yahoo og ikke i Google kunne jeg tro at det ikke er min konstruktion alene der halter men måske…..noget helt andet. Jeg har forstået at der kan gives SEO-garantier på resultater fra en professionel leverandør, men det undre mig at man kan dette, når blot to søgemaskiner giver så forskellige søgeresultater på samme site. |
Hej
Et kort svar: Yahoo og Google er to forskellige søgemaskiner, og derfor giver de også (oftest) forskellige resultater. De vægter forskellige parametre.
Yahoo ser meget mindre antallet af indgående links og disses kvalitet end Google - for nu bare at nævne én forskel.
Der er ingen seriøse SEO leverandører, der giver garantier. Men der er masser af SEO leverandører, der gør det. Forskellen på de to grupper er ét ord: "Seriøse". Mon du forveksler det med f.eks. performanceafhængige aftaler, der er noget helt andet og en glimrende løsning for mange?