Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

feedback på musikerkontakt side jampartner.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Så fik jeg endeligt bikset min musikerkontakt side musikerkontakt side op , eller det vil sige den har været under løbende udvikling over de sidste 4-5 mdr. Det er min første side og jeg lavede egentligt siden fordi jeg lige var flyttet til kbh. fra det mørke, og savnede nogen at spille med herovre. Jeg er ret stolt af det endelige resultat, men vil sige at jeg også har haft rimmeligt meget bøvl undervejs.

Der har været en del brugere som har signet op i de 4 mdr. der er gået, desvære så er der en del ting der er gået galt, ifm flytningen af siden, da den har ligget hos servage( de er sku for langsomme ), nu har jeg fået den over på en vps i Tyskland. Under flytningen kunne jeg simpelthen ikke få forummet med, jeg ved sku ikke hvad jeg gjorde galt, så det er startet forfra Sad 

Men nu til de egentlige spørsmål:

Er siden overskuelig nok?

Og er den svær at finde ud af? 

og hvad synes i egentlig om designet?, jeg har selv lavet det fra bunden. 

Har i nogen forslag til hvordan jeg gør det mere synligt hvor man opretter en bruger?

Og hvor man kan anmelde sine instrumenter og udstyr?

Jeg har planer om at  lave en lille konkurence når jeg runder de 500 brugere om et gavekort til en musikforretning, konkurrencen går ud på at skrive den bedste øvelse, artikel eller anmeldelse, evt. med præmier til alle 3 kategorier. Er der noget jeg skal opmærksom på i den henseende? da jeg hverken har CVR eller er momsregistreret.

Og hvordan er det nu med Adsense, hvordan skal jeg opgive det?

På forhånd tak

Benjamin Jørgensen

Tilmeldt 19. Oct 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 00:26

Overordnet set synes jeg at designet ser rigtig fornuftigt ud.
Der er dog nogle ting, der falder mig i øjnene.

Efter at have spenderet 30 sekunder på din side, var der stadig ikke rigtig nogen indikation af, hvad siden egentligt handlede om. Overvej eksempelvis at lave en slags punktopstilling, hvor du i korte træk fortæller, hvad siden går ud på. "Her deler vi gode råd med hinanden omhandlende guitarspil" eller noget i den retning.

Siden er, som jeg ser det, bygget op omkring indholdet - forstået på den måde, at det er indholdet, der skal være i fokus. Lige i øjeblikket er der 2 ting, der tager fokus:
1) De 5 profilbilleder på forsiden.
2) Menu-overskrifterne.
Med hensyn til #1, så synes jeg, at det er en decideret fejl at vise det på forsiden. For det første fylder billederne, da det ikke er thumbnails og for det andet, så fjerner det fokus fra sidens grundpille: Indholdet. Arto etc. har f.eks. "Nyeste brugere" med et profilbilled for at øge konverteringen fra besøgende > bruger. Dette må også være dit mål - men Arto's målgruppe er sådan, at når de ser en lækker pige på forsiden, så er det med til at øge konverteringen. Her er det bare støj. Jeg kan bl.a. se en figur fra South Park og en eller anden fyr, der slikker sin guitar.

Det er helt udmærket, at menu-overskrifterne er synlige. Men de er efter min mening _for_ synlige. Ment på den måde, at det er forstyrrende for øjet og dermed ens færden på siden.

En måde at gøre tilmeldingen mere synlig er ved f.eks. at følge mit eksempel med at beskrive siden (budskab, indhold etc.) i toppen - og altså fjerne profilbillederne - og under beskrivelsen have et link, hvor der kan stå noget i retningen af "Er dette noget for dig? Så klik her for at tilmelde dig som bruger til siden!".

Der er mange småting, der kunne rettes på din side, men umiddelbart ser det helt udmærket ud.

Fra København
Tilmeldt 21. Oct 06
Skrevet kl. 01:17

Mange tak for kritikken.

witi:
Overvej eksempelvis at lave en slags punktopstilling, hvor du i korte træk fortæller, hvad siden går ud på. "Her deler vi gode råd med hinanden omhandlende guitarspil" eller noget i den retning.

Det var da en god ide med punktopstillingen, det tror jeg sku jeg gør. 

Jeg kan sagtens følge dig med hensyn til profilbillederne, det eneste jeg er lidt bange for er at siden måske bliver lidt kedelig at komme ind på

hvis jeg fjerner dem, men folk vil selvfølgelig komme hurtigere ind på siden Big Smile.  Jeg vil meget gerne have andre folks meninger på det punkt.

witi:
Det er helt udmærket, at menu-overskrifterne er synlige. Men de er efter min mening _for_ synlige. Ment på den måde, at det er forstyrrende for øjet og dermed ens færden på siden.

Jeg tror ikke helt jeg forstår hvad du mener. Er det fordi de er hvide?

Igen mange tak for den konstriktive kritik, lad der endeligt komme mere. 

Og hvis der er nogen der kan svare på Konkorrence + Adsense ville det være dejligt

Mvh Benjamin 

Tilmeldt 19. Oct 07
Skrevet kl. 01:45

Det var skam så lidt :)

Mht. menuen, så er det selve baggrunden, jeg tænker på.
Hvis du har Photoshop, så ville jeg overveje at lave en gradient, der fadede ud fra mørkerød til mindre mørkerød. Lidt ligesom dit toplogo faktisk :)
Det vil efter min mening give langt mere symmetri og generelt gøre det mere overskueligt.

Fra København
Tilmeldt 21. Oct 06
Skrevet kl. 05:01

Så har jeg tilført en punktopstilling samt nogle knapper til hhv. oprettelse af ny bruger og til at skrive anmeldelse, og jeg er personligt ret glad for resultatet. Men hvis der er nogen der har indvendinger er de velkomne. 

Jeg prøvede at lave topmenuen som du foreslog, men skiftede tilbage igen, da jeg syntes at det så dumt ud. Men hvis du lyster kan du jo lave et forslag til mig. billedet skal være 30px højt og 3-4 px bredt. Men ingen tvang selvfølgelig. Stick out tongue

Mvh

Benjamin

Tilmeldt 2. Dec 06
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 05:33

Lige lidt off topic;

Du skiftede fra Servage, da de er for langsomme.
Det er jeg også selv begyndt at føle...

Er der noget ligesom Servage, bare hurtigere?
Er villig til at betale mere :-)

Synes Servage er godt fordi de har 3600 GB trafik, og at man kan have ligeså mange databaser og domæner man vil.
Har du fundet noget tilsvarende, bare hurtigere så lad mig høre...

I øvrigt siden ser fed ud, men behersker desværre mikrofon eller instrumenter :-)

/Shock

Fra København
Tilmeldt 21. Oct 06
Skrevet kl. 14:37

Lige lidt off topic svar Stick out tongue

Jeg har ikke fundet noget tilsvarende, jeg er skiftet over til en VPS ( Virtual private server ) som koster mig 150 kr om måneden. Den er hos http://www.hosteurope.de/ og man skal ikke være helt bagefter med det tyske hvis du skal have noget plads der. 

Der er en del steder som er lidt lige som servage ift. plads og båndbredde, men de er vidst alle sammen lige langsomme. Der hvor jeg er nu har jeg "kun" 30 GB plads og 1500 GB båndbredde, til gengæld er jeg garanteret 512 MB ram og en del proceccor kraft. Det har været meget sværere at sætte op og jeg har godt nok været igennem mange tutorials på nettet, men det har været det hele værd.

Hvis du synes at det går langsomt hos Servage kan du altid emaile deres support og skrive at du synes det går for langsomt og at du vil flyttes til en ny cluster. Men tro mig hastigheden går hurtigt ned af bakke igen.

Mvh Benjamin 

Tilmeldt 2. Dec 06
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 15:11

Hehe... Okay :-)

Er bestemt ikke skarp i det tyske, så jeg fortsætter min jagt...
Tak for dit svar, og held og lykke med dit projekt.

/Shock

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 02:07

Jeg ville gerne have forumet direkte på forsiden.
Navnet Jampartner signalerer, at det er her fokus ligger.
Alternativt skal det have en meget stor knap på forsiden, så man ikke skal lede efter det i menuen.
Hvis man har fundet siden ved at google på "musikerkontakt", er det lidt dumt, at det, man søger, på forsiden gemmer sig bag ordet "forum".
Lav mulighed for at brugerne skriver deres hjemby på - og vis den under profilbilledet. På den måde behøver jeg ikke tjekke én ud, der søger en guitarpartner i KBH.

Det ser lidt dumt ud med flertals-s på de danke ord uge og dag (indlægget er skrevet for 3 ugers og 5 dages siden). Den slags signalerer amatør og skræmmer folk væk.

Du giver mulighed for upload af egen musik - har du en aftale med koda lige som den, Mymusic.dk har - ellers får du nok bøvl.

God vind med projektet.

mvh Hans

Tilmeldt 19. Oct 07
Skrevet kl. 00:23

Jeg har forsøgt at gøre det her. Synes personligt at resultatet er noget mere stilrent og let og roligt at se på :)

http://peecee.dk/uploads/1007/jampartner.jpg

Jeg ville i øvrigt også, som vist er påpeget tidligere, at skifte farven på dine links. Eventuelt en understreget _meget_ mørkerød, så der alligevel er lidt spil mellem toplogo og resten af indholdet. Den nuværende røde er i hvert fald ikke rar ved mine natteøjne :D

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)