Så fik jeg endeligt bikset min musikerkontakt side musikerkontakt side op , eller det vil sige den har været under løbende udvikling over de sidste 4-5 mdr. Det er min første side og jeg lavede egentligt siden fordi jeg lige var flyttet til kbh. fra det mørke, og savnede nogen at spille med herovre. Jeg er ret stolt af det endelige resultat, men vil sige at jeg også har haft rimmeligt meget bøvl undervejs. Der har været en del brugere som har signet op i de 4 mdr. der er gået, desvære så er der en del ting der er gået galt, ifm flytningen af siden, da den har ligget hos servage( de er sku for langsomme ), nu har jeg fået den over på en vps i Tyskland. Under flytningen kunne jeg simpelthen ikke få forummet med, jeg ved sku ikke hvad jeg gjorde galt, så det er startet forfra Men nu til de egentlige spørsmål: Er siden overskuelig nok? Og er den svær at finde ud af? og hvad synes i egentlig om designet?, jeg har selv lavet det fra bunden. Har i nogen forslag til hvordan jeg gør det mere synligt hvor man opretter en bruger? Og hvor man kan anmelde sine instrumenter og udstyr?
Jeg har planer om at lave en lille konkurence når jeg runder de 500 brugere om et gavekort til en musikforretning, konkurrencen går ud på at skrive den bedste øvelse, artikel eller anmeldelse, evt. med præmier til alle 3 kategorier. Er der noget jeg skal opmærksom på i den henseende? da jeg hverken har CVR eller er momsregistreret. Og hvordan er det nu med Adsense, hvordan skal jeg opgive det? På forhånd tak Benjamin Jørgensen
|
Overordnet set synes jeg at designet ser rigtig fornuftigt ud.
Der er dog nogle ting, der falder mig i øjnene.
Efter at have spenderet 30 sekunder på din side, var der stadig ikke rigtig nogen indikation af, hvad siden egentligt handlede om. Overvej eksempelvis at lave en slags punktopstilling, hvor du i korte træk fortæller, hvad siden går ud på. "Her deler vi gode råd med hinanden omhandlende guitarspil" eller noget i den retning.
Siden er, som jeg ser det, bygget op omkring indholdet - forstået på den måde, at det er indholdet, der skal være i fokus. Lige i øjeblikket er der 2 ting, der tager fokus:
1) De 5 profilbilleder på forsiden.
2) Menu-overskrifterne.
Med hensyn til #1, så synes jeg, at det er en decideret fejl at vise det på forsiden. For det første fylder billederne, da det ikke er thumbnails og for det andet, så fjerner det fokus fra sidens grundpille: Indholdet. Arto etc. har f.eks. "Nyeste brugere" med et profilbilled for at øge konverteringen fra besøgende > bruger. Dette må også være dit mål - men Arto's målgruppe er sådan, at når de ser en lækker pige på forsiden, så er det med til at øge konverteringen. Her er det bare støj. Jeg kan bl.a. se en figur fra South Park og en eller anden fyr, der slikker sin guitar.
Det er helt udmærket, at menu-overskrifterne er synlige. Men de er efter min mening _for_ synlige. Ment på den måde, at det er forstyrrende for øjet og dermed ens færden på siden.
En måde at gøre tilmeldingen mere synlig er ved f.eks. at følge mit eksempel med at beskrive siden (budskab, indhold etc.) i toppen - og altså fjerne profilbillederne - og under beskrivelsen have et link, hvor der kan stå noget i retningen af "Er dette noget for dig? Så klik her for at tilmelde dig som bruger til siden!".
Der er mange småting, der kunne rettes på din side, men umiddelbart ser det helt udmærket ud.