Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Håndtering af mange domæner

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

I firmaet er der ved at være rigeligt mange domæner at holde styr på. Det gør det heller ikke lettere, at flere personer har købt domæner hos forskellige udbydere. Så nu skal der ryddes op.

Min plan er at redelegere det hele til gratisDNS og få det gyldne overblik. Meeen, jeg mangler at kunne holde øje med udløbsdatoer på domæner, så jeg ikke glemmer at forny dem. Hvilke værktøjer bruger I til at holde styr på det? Og er gratisDNS i det hele taget en dårlig idé, når der er mange internationale domæner at holde styr på???

/Joakim 

Nye indlæg på min online marketing blog hver tirsdag

Fra Gentofte
Tilmeldt 15. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 16:27

Er jeg helt forkert på den hvis jeg siger at GratisDNS automatisk fornyer de internationale domæner man har hos dem, og sender en faktura når de er fornyet?

Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 19:08

Ja det er kun .eu domæner der kører på den måde, .com .net osv. der ligger hos GratisDNS sendes (rigeligt) mails ud vedr. fornyelse før domænet lukkes, og derefter har man stadig 1 måned til at nå at betale og få det genåbnet

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:17

Google har en kalender funktion hvor man kan få sendt en email på en bestemt dato hvert år. Måske man kan bruge den som reminder til domænebetaling?

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 09:44

Nu ved jeg ikke i hvilken relation, du bruger disse mange domæner.
Men i en del år nu, har man kunne lægge det hele over til ens DNS hotel, som så sørger for, at sende dig en faktura.
Som oftest, er det en del af webhotel aftale og prisen får den ekstra service er dermed minimal.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:36

Jeg har oplevet et webhotel der glemte at forlænge mit .com domæne :-( Jeg ville ikke overlade det til et webhotel igen.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:49

Jeg bruger Moniker.com til alle ike .dk domæner. En af deres store styrker er netop at de er gode til at håndtere mange domæner, og at de aldrig mister domæner - hverken fordi du glemmer at betale, eller fordi andre laver bedrageri. De er meget sikre.

Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 10:47

Tak for hints. Jeg vil kigge nærmere på moniker.com - og stadig køre med kalender alerts for at beholde livremmen på :-)

Nye indlæg på min online marketing blog hver tirsdag

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)