I firmaet er der ved at være rigeligt mange domæner at holde styr på. Det gør det heller ikke lettere, at flere personer har købt domæner hos forskellige udbydere. Så nu skal der ryddes op.
Min plan er at redelegere det hele til gratisDNS og få det gyldne overblik. Meeen, jeg mangler at kunne holde øje med udløbsdatoer på domæner, så jeg ikke glemmer at forny dem. Hvilke værktøjer bruger I til at holde styr på det? Og er gratisDNS i det hele taget en dårlig idé, når der er mange internationale domæner at holde styr på???
Er jeg helt forkert på den hvis jeg siger at GratisDNS automatisk fornyer de internationale domæner man har hos dem, og sender en faktura når de er fornyet?
Ja det er kun .eu domæner der kører på den måde, .com .net osv. der ligger hos GratisDNS sendes (rigeligt) mails ud vedr. fornyelse før domænet lukkes, og derefter har man stadig 1 måned til at nå at betale og få det genåbnet
Nu ved jeg ikke i hvilken relation, du bruger disse mange domæner. Men i en del år nu, har man kunne lægge det hele over til ens DNS hotel, som så sørger for, at sende dig en faktura. Som oftest, er det en del af webhotel aftale og prisen får den ekstra service er dermed minimal.
Jeg bruger Moniker.com til alle ike .dk domæner. En af deres store styrker er netop at de er gode til at håndtere mange domæner, og at de aldrig mister domæner - hverken fordi du glemmer at betale, eller fordi andre laver bedrageri. De er meget sikre.