Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kedelige fakta

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, og tak for mange gode svar jeg har sniglæst mig til her på siderne :)

Jeg er midt i opstart -håber jeg- af en lille internet baseret butik, og sidder ligenu og gruer for alt det kedelige jura der følger med.
Jeg har fundet ud af hvordan jeg skal registrere virksomheden, hvordan jeg får en konto til den, hvor jeg skal købe mine varer, og har hele hjemmesiden delen i orden også..eller næsten, jeg skal lige vælge en udbyder der ikke flår mig mere end nødvendigt :)
Så er mit spørgsmål så...hvad er det jeg har overset..? Er der flere ting der er påkrævet før opstart -eller hvis ikke påkrævet så ihvertfald meget vigtige? Er det efter jeres mening OK bare at få gang i butikken og så bekymre sig om skat og moms osv når først der ER rullet lidt penge ind?

Esme
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:37

Hejsa

Du skal under alle omstændigheder have et cvr nummer hos Told og Skat. Hvis man i din butik skal kunne betale med kreditkort online skal du også have en indløsningsaftale med PBS, det kan du læse mere om på deres hjemmeside.

Der er formentlig flere småting, men det var lige de par stykker jeg kunne komme på i skrivende stund.

God fornøjelse med butikken :)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:58
Jeg ville da i forbindelse med forretningsplanen lave et drifts- og likviditetsbudget, så jeg kunne se, om jeg havde råd til at bestille nye varer i samme måned, som momsen skal afregnes.
SKAT synes jo, du skal forskudsregistre dig med den forventede indtjening. Hvis man har lidt is i maven - og et ordentligt likvidtetsbudget, kan man forskudsregistre sig for lavt, og dermed det første år bruge statskassen som en slags kassekredit. Hvis man gør det, er det afgørende, at man ved det. Ellers risikerer man at få et skattesmæk der lukker bixen.

mvh Hans
Fra Helsinge
Tilmeldt 12. Jul 05
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 10:16

>kan man forskudsregistre sig for lavt, og dermed det første år bruge statskassen som en slags kassekredit.

Hmm må man det????

Regnskab ud af huset www.accp.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:31
Dato: 2/4/2006 10:16:13 AM Forfatter: Lars Pedersen

Hmm må man det????

Jeg har bare hørt om nogen, der ved et uheld kom til at forskudsregistrere sig for lavt. De havde måske ikke selvtillid nok til at forestille sig så stort et overskud, som de reelt fik?
Kan man lave "planlagte fejlskøn"? Jeg ved det ikke. I hvert fald kan det slå en forretningsidé helt ihjel, hvis man skønner for højt, og derved kommer til at forudbetale for meget skat. Det er jo ikke gunstigt at bruge kassekreditten på at give rentefri lån til staten.
Så hvis jeg stod ved startlinien lige nu, ville jeg nok skønne lidt mindre optimistisk, når jeg talte med SKAT end når jeg talte med banken.

mvh Hans
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:37
Nu kan en forskudsregistrering jo altid laves om, men hvorfor overhovedet forskudsregistrere sig første år. Det kræver bare at man har disciplin nok og kan lægge skatten til side.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)