Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til summasummarum........

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Da min revisor (slettet af moderator) har smidt mig ud, hvad jeg selv mener er fordi han ikke tjente nok på mig skal jeg til at få styr på mit regnskab selv.

Jeg har fået tre tilbud fra agera eller hvad det hedder og den billigste revisor kostede 5000kr + moms om året for at lave mine ca. 100 bilag.

Da min avance på min hobbyvirksomhed ligger på ca. 10000kr årligt vil jeg ikke smide halvdelen ud til en revisor.

Jeg sidder derfor og lærer mig selv en hel del om bogføring og leger lidt med summasummarum.

Jeg føler egentlig at jeg er ret godt med i programmet, men jeg kunne egentlig godt tænkte mig måske at have en livline som man kunne ringe til med eventuelle spørgsmål man måtte have sådan i løbet af året, En slags bogholder supporter som ikke kommer fra Vista (summasumarums hovedsæde).

Jeg har eksempelthvis sådan et spørgsmål her som jeg ikke kan finde ud af.

Når jeg bogføre et salg sættes der eks. 1000 kr ind på bankkontoen og ydelses salg kontoen modposteres med -800kr og salgsmoms -200kr.

Så køber jeg en farvepatron til min printer, Bankkonto -100 kr, kontorhold 80 kr købsmoms 20kr.

Nu er året gået og jeg laver en årsafslutning. Min bankkonto har en saldo på 900kr, og jeg skylder 180kr i moms. MEN når jeg har lavet årsafslutningen og overført årets resultat går momsen som jeg skylder fint over i det nye regnskabsår men min bankkonto hvor jeg har flyttet årets resultat over til viser nu ikke 900kr men 1600 kr (mit ydelses salg - min farvepartron = bruttoavance 700kr +). 

Men disse 700kr er jo allerede på min konto, så jeg forstiller mig at årets resultat, det skal da ikke lægges oven i min bankkonto, hvor skal det hen ? - for jeg kan da ikke bare nulstille ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ikke med på hvorfor du har flyttet årests resultat over til din bankkonto og ikke til egenkapitalen hvad summa vel selv gør når du laver årsafslutning? det kan være du skulle sende en sikkerhedskopi til den bogholder du vælger for at lade denne se hvad der er posteret og måske en fra Inden du kørte årsafslutning?

Hvilken version summa kører du

Jeg  synes også du fokuserer meget på bank først - hvilket kan være fint nok da bank jo ofte er en af transaktionerne-  normalt i summa vil man ha banken som afstemningskonto

Du behøver jo ikke en revisor formentlig for dine 100 bilag om året

Du kan evt kontakte www.regnskabsskolen.dk som kan summa rigtigt godt og både yder support og mig bekendt også har bogholdere der kan hjælpe eksternt tilknyttet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa hvis nu din årlige omsætning er under 50.000 og som du selv skriver at du driver hobbyvirksomhed, bør du lukke dit CVR og lave et regnestykke og indberet dine fradrag på den personlige selvangivelse som fradrag i anden personlig indkomst og lade din kunder indberette din b-indkomst, hvis altså dine omstændigheder tillader det. Det lader til du vil blive udfordret på bogføringen og når du ikke har penge til at købe dig til assistance.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)