Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offshore holding, pro´s and con´s ??

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er interesseret i at vide mere om offshore holding og de fordele og eventuelle ulemper dette bringer med sig. 

Jeg er ikke ude i at lave skattefusk, jeg vil følge lovgivningen 100% men etik ejer jeg ikke hvad det angår, så kan jeg spare nogle kroner gør jeg gerne det. 

Men hvilke fordele og ulemper har dette, og der er her som sagt tale om at alt skal være 100% lovligt?

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 09:43

Hej Uldal

Personligt mener jeg ikke at der er den store fordel ved off-shore setups. Forudsat at du vil overholde reglerne til punkt og prikke (og det vil jeg anbefale) så vil indkomsten i off-shore selskabet meget ofte være skattepligtig i DK alligevel. Enten på grund af de danske CFC-regler eller fordi off-shore selskabet i sig selv er fuldt skattepligtigt til DK. I så fald begrænset fordelene sig til begrænset offentlighed omkring ejerskab og lign.

Offentlighedens adgang til oplysninger kan begrænses uden at anvende off-shore konstellationer (f.eks. i Luxembourg, hvilket jeg ikke regner for en off-shore destination), så jeg mener ikke at off-shore selskaberne tjener ret mange formål end at gemme penge væk.

Hvis du går med de tanker - og uden at kende din økonomi og dit forretnings setup - ville jeg i stedet søge mod de Luxembourgske familiefonde der er undtaget fra skat på for eksempel renteindtægter og udbytteindtægter mv. En fondskonstruktion kan indgå i skatteplanlægningsøjemed eller generationsskifte på mange måder.

BR

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 11:01

Jeg har overvejet mulighederne for at køre det hele i en fond, da der er visse fordele her. 

Som jeg har forstået det er et holding i eksempelvis Liechtenstein ikke underlagt samme regler for udbytteskat osv som det er i DK. Betyder det at jeg kan holde ferie med familien og bruge holding penge på ferien evt ? Nu ved jeg at der er en del regler omkring investering af holding penge i DK på eksempelvis biler, huse, både m.m og så vidt jeg har forstået eksisterer de regler heller ikke her.

For at være helt præcis er jeg ikke ude efter forretningsmæssige fordele som sådan, men er mere ude i personlige fordele for mig, som eksempelvis ferier med familien, investeringsmuligheder i "sjove" ting osv. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)