Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tryk af kalender!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Skovlunde
Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg søger et trykkeri med rimelige priser, der kan trykke kalendre i A3.

Da jeg er fotograf laver jeg tit kalendre for mine kunder, men da det er til private, har de som regel kun brug for et enkelt eksemplar.

Altså skal jeg bruge:

- En rimelig billig kalenderløsning
- Et fast trykkeri så jeg ikke spilder tid på at lede efter nye trykkerier hele tiden (gør jeg nu fordi jeg ikke har fundet et sted der har kunne gøre mig helt tilfreds)
- Ca. 10-30 stk. om året
- Alle kalendre i A3 format
- Enten en færdig skabelon jeg kun skal uploade billeder til eller blot tryk af en kalender jeg sætter sammen
- Mulighed for at få en klar plastforside, en 13. side med forsidebillede og kalenderophæng på
- Mulighed for at uploade over nettet og få kalenderen leveret
- Hurtig levering

Jeg håber der er en der kan hjælpe, for jeg vil gerne have en fast aftale i hus :)

/Birgitte, FriskFoto

Fra London
Tilmeldt 15. Apr 05
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 17:01

FriskFoto:

Hej Alle,

Jeg søger et trykkeri med rimelige priser, der kan trykke kalendre i A3.

Da jeg er fotograf laver jeg tit kalendre for mine kunder, men da det er til private, har de som regel kun brug for et enkelt eksemplar.

Altså skal jeg bruge:

- En rimelig billig kalenderløsning
- Et fast trykkeri så jeg ikke spilder tid på at lede efter nye trykkerier hele tiden (gør jeg nu fordi jeg ikke har fundet et sted der har kunne gøre mig helt tilfreds)
- Ca. 10-30 stk. om året
- Alle kalendre i A3 format
- Enten en færdig skabelon jeg kun skal uploade billeder til eller blot tryk af en kalender jeg sætter sammen
- Mulighed for at få en klar plastforside, en 13. side med forsidebillede og kalenderophæng på
- Mulighed for at uploade over nettet og få kalenderen leveret
- Hurtig levering

Jeg håber der er en der kan hjælpe, for jeg vil gerne have en fast aftale i hus :)

/Birgitte, FriskFoto

Tryk i Danmark er dyrt!

En af mine venner har et rigtigt billigt og prof trykkeri lidt uden for London. Hvis du sender mig dine kontakt info skal jeg få dem til at ringe/skrive til dig.

Med venlig hilsen Jacob Laurvigen
Fra Skovlunde
Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 17:08

Hej Laurvigen,

Tak for dit svar. Du må meget gerne bede dem maile mig på birgitte@friskfoto.dk

Jeg havde slet ikke overvejet at få trykt i udlandet, men hvis det kan betale sig er det jo en god løsning. Få dem gerne til at sende både prisliste og pris på fragt, for det plejer at være dér det er dyrt at bestille fra udlandet.

- Birgitte 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:05

Hej Birgitte,

Du skal også være meget velkommen til at sende mig en email på  jesper snabelA mediamouse.dk
Hvis du sender et eksempel på en kalenderside som du vil have trykt, så kan jeg køre en prøve til dig, så du kan se et eksempel på hvad vi vil kunne levere.

Da du skriver at det drejer sig om unikke kalendere, så er vi over i digitaltryk.
Vi har så to forskellige metoder til at lave digitaltryk som egner sig til fotografier. Den ene er vores foto-print - det er dyrt men tilgengæld er kvaliteten også på et niveau hvor du ikke kan skelne det fra det originale fotografi. Opløsningen ligger på 5.500 DPI og udstyret kører med 10 forskellige farver. Vi bruger både udstyret internt, men kører også opgaver for nogle fotografer og illustratorer.
Den anden metode er den som er bedst egnet til kalendere og det er normalt poly digitaltryk. Det giver ikke samme høje detaljeniveau og farvedybe som ved foto-printet, men er til gengæld betydeligt billigere og kan også bruges på papir som er bedre egnet til f.eks. en kalender.

Har du overvejet hvordan kalenderen skal samles? Det mest normale er at skyde en metalspiral i ryggen og sætte en ophængskrog i den.
Vi har ikke tidligere lavet en kalender med en plastikforside, men umidlbart skulle der ikke være noget problem i det. Det er blot et spørgsmål om at finde et passende materiale til opgaven.

/Jesper

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:52

Nu har jeg efterhånden fået en del nysgerrige henvendelser på ovenstående tråd, hvor der bliver spurgt om hvad det endte med omkring kalenderne og plastforsiderne.

Jeg kan fortælle at i den sidste ende modtog Birgitte en stak kalendere med plastforsider - Så svaret er ja, man kan nu også få kalendere med plastforside hos os Smile.

/Jesper

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)