Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beløb under 50 kr.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen.

Når man opgiver moms kan jeg se at man ikke skal betale beløb under 50 kr. Skal jeg så bare lade beløbet stå på kontoen for Momsafregning og så betale det beløb med næste gang jeg skal betale moms eller hvad skal jeg gøre?

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 17:37

Hvis du ikke skal betale er det da bare at angive det og så spare du 50kr ellers kan det bare indgå i din næste moms angivelse og angiver 0 denne gang. Husk at 0-angive ellers fastsætter de bare et beløb og sender en "bøde" på 800kr. Husk at 0-angive ellers fastsætter de bare et beløb og sender en "bøde" på 800kr.

Hvis du fx havde angivet et beløb under 50kr som du skulle have tilbage, ville du ikke have fået dem udbetalt.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Skrevet kl. 21:11

Kristian Konradsen:

Hvis du ikke skal betale er det da bare at angive det og så spare du 50kr ellers kan det bare indgå i din næste moms angivelse og angiver 0 denne gang.

Mit spørgsmål går jo lige netop på om jeg slet ikke skal betale når det er under 50 kr, eller om beløbet bare bliver skubbet til næste betaling??? 

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 22:46

Beklager, men læste det somom du allerede havde fundet ud af at man ikke skulle betale og hvad så bare vi ville gøre. Jeg skal nok lige komme med et svar i morgen da jeg kan spørge en tilråds.

Mvh

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Skrevet kl. 19:44

fundet ud af det? 

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 09:40

Min formening er (men jeg søgte for et par år siden uden held) at man bare 'scorer' dem selv. Regnskabsmæssigt ville jeg derfor debitere 'skyldig moms' og kreditere en diverse-konto. Dvs at du kommer til at betale skat af dem, men omkring halvdelen får du da fornøjelse af.

Men da Skat (Hed det Told.Skat dengang?) udlovede en gulerod på 200 kr (?) til folk der tilmeldte sig moms-tast-selv, da fremgik det klart afvejledningen at beløbet var skattefrit, og så skulle krediteringen jo ske på mellemregningen, hvis det er en personlig virksomhed

Nå - uanset hvad du gør, så vil jeg love at du ikke kommer i spjældet for svig.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)