Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Smartguy, girl & kids - login ved køb?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Nu er der hele tiden tale om at login eller konto oprettelse under checkout er en dødsejler. Dog kan jeg se at Smartguy, girl og & kids kun tillader checkout hvis man opretter sig som kunde hos dem.

Så hvis man følger e-pusher og de andre råd der bliver skrevet herinde gør man det absolut modsatte ved checkout - end disse 3 kæmpe internetbutikker gør... Disse 3 webbutikker er jo kæmpe og ser ud til at have klaret sig godt med deres checkout metode, som ellers bliver frarådet.

En butik kan 'tillade' sig at have login og konto oprettelse ved checkout hvis deres produkter og butik er så unikke at netop de produkter ikke kan handles andetsteds, men dette er ikke tilfædet indenfor tøj og børnetøj som jeg ser det.

Hvorfor har de succes? - og hvordan kan de have overlevet med oprettelse af konto ved checkout?

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 14:43

Jeg tror helt sikkert at brugeroprettelse stadig mister en del besøgende, men samtidig tror jeg også udviklingen er ved at vende til at det bliver mere og mere normalt med brugeroprettelse overalt på internettet, hvilket gør at man ikke ligger så meget vægt i det.

Da smartguy nok har en meget ung målgruppe som er vant til internettet tror jeg ikke brugerlogin gør den store forskel her. Hvorimod solgte man til et mere voksent publikum der ikke er så vant til internettet tror jeg har det har langt større betydning.

Jeg må ærlig indrømme jeg aldrig tænker over om man skal oprette bruger eller ej på en shop, og jeg har aldrig forladt en shop fordi der var brugeroprettelse.
Det er jo reelt kun 2 ekstra felter der skal udfyldes ;)

Men kan man komme uden om brugerlogin vil jeg da til hver en tid anbefale det, da det som sagt kan miste nogle brugere i svinget.

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 14:47

Martin Tygsen:

Da smartguy nok har en meget ung målgruppe som er vant til internettet tror jeg ikke brugerlogin gør den store forskel her. Hvorimod solgte man til et mere voksent publikum der ikke er så vant til internettet tror jeg har det har langt større betydning.

Men Smartkids.dk er jo ikke til de unge, men derimod nok til den 'voksne' generation. Så satser de forkert med login på den side?

Men er vi ikke ude i at der er tale om en smagssag når man taler checkout i e-butikker? Nogen foretrækker det ene, og nogen foretrækker noget andet. Så selvfølgelig kan man følge div. råd, men alle handler forskelligt...

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 14:55

Christoffer Steenbeck:

Men Smartkids.dk er jo ikke til de unge, men derimod nok til den 'voksne' generation. Så satser de forkert med login på den side?

Kendte ikke smartkids.dk - er det ikke et nyt skud på stammen fra dem?

Men ja jeg tror faktisk at login på denne side vil miste en del kunder. Det er selvfølgelig svært at bevise noget men jeg hører ofte at folk er lidt nervøse for både at skulle oplyse password og lign, fordi de ikke helt kan gennemskue hvad de binder sig til og hvad det bliver brugt til.

Christoffer Steenbeck:
Men er vi ikke ude i at der er tale om en smagssag når man taler checkout i e-butikker? Nogen foretrækker det ene, og nogen foretrækker noget andet. Så selvfølgelig kan man følge div. råd, men alle handler forskelligt...

Hvis man har et system der underbygger login så synes jeg bestemt man skal benytte det sammen med at man kan tjekke ud, uden at oprette en konto, jeg har mange webshopsnettet hvor jeg er utrolig glad for at jeg kan logge ind og den har gemt min adresse, fordi det er shops jeg handler på jævnligt.
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 15:01

Martin Tygsen:

Kendte ikke smartkids.dk - er det ikke et nyt skud på stammen fra dem?

Jo, opdagede den først her idag. Hvis man er hurtig kan Smartparents.dk tages ;-)) 

Martin Tygsen:

Hvis man har et system der underbygger login så synes jeg bestemt man skal benytte det sammen med at man kan tjekke ud, uden at oprette en konto, jeg har mange webshops på nettet hvor jeg er utrolig glad for at jeg kan logge ind og den har gemt min adresse, fordi det er shops jeg handler på jævnligt

Så vi kan vel komme frem til; at en mulighed for konto oprettelse skal være en ekstra mulighed ved checkout?

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 15:13

Christoffer Steenbeck:
Så vi kan vel komme frem til; at en mulighed for konto oprettelse skal være en ekstra mulighed ved checkout?

Det er ihvertfald min fortrukne model. Men man bør også se på sit varesortiment, sælger man nogle varer hvor 99% af køberne aldrig vil få brug for at købe i shoppen igen vil brugerlogin bare være til gene.

Sælger man et produkt, som f.eks. smartguy, så er jeg sikker på at de via deres statistikker kan se rigtig mange brugere der gentagne gange kommer ind og køber nyt tøj. Hvorved brugerlogin jo er rigtig smart.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:20

Hvorfra ved du at de ikke mister omsætning på det?

Fra København S
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 21:00

Jeg tror også at grunden til at de kan "tillade" sig det er at de laver så meget reklame på busser og andre steder som selv ikke internet vante mennesker føler at det er sikkert nok at oprette sig i deres system. Altså at de køber folks sikkerhedsføelse ved deres mange store reklamer.

Mark 

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 05:03

Mark har på sin vis ret i det han skriver - Og så alligevel slet ikke. Busreklamer giver ikke en skid mere tillid. Smartguy/smartgirl/smartkids, er bare blevet så stort. Folk der jævnligt bevæger sig på nettet, har mødt dem før - på den ene eller anden måde(+ - som Mark skriver - man ser dem også i den fysiske verden). Når man ser på deres resultat sidste år - de er altså en af Danmarks største butikker på nettet - Så har de altså mulighed for at gøre nogle ting som mindre shops ikke har.

Det Smart-guy/girl/kids gør, er jo egentlig at sige, "okay, vi har råd til at miste de her kunder(man mister altså kunder, ved at kræve brugeroprettelse ved køb), når vi får flere informationer, og mere faste kunder ud af den her gruppe" - Det er ganske simpelt, men det er - desværre - ikke mange shops der har den mulighed i Danmark.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:04

Nøglen i den her tråd er pointen med typen af brugere, man har. Martins bog er rigtig god, men har jo også som alle andre skriv sine begrænsninger - man kan jo aldrig komme omkring alting.
CDON.com er et andet eksempel på en shop, der anvender brugerlogin med kæmpe succes. For mig at se er det en kynisk beregning på:

1) Hvor meget er en kunde værd første gang
2) Hvor meget er en kunde værd på "livstid".

Er der meget stor forskel imellem disse, vil jeg afgjort gå efter tvungent login, da man så bedre fastholder dem og kan påvirke dem løbende. De bliver mere en del af ens shop. Er forskellen lille bør man ikke risikere at miste brugere på at kræve login.

Mellemvejen med at give mulighed for det er okay, men jeg tror faktisk at jeg også ville kræve login, hvis jeg hed Smartguy, CDON etc. Man kan jo vende den positivt om og sige, at man kan bruge login til at skabe one-click shopping hvor man husker brugerens info og hjælper dem på den måde. Så man vender den til noget positivt overfor kunderne frem for en besværlighed.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)