Tror generelt det er svært at få folk til at købe en E-bog der kun udgives som e-bog. Du skal have nogen meget vigtige oplysninger som folk er villige til at betale for, og det er nok svært hvis der er andre der fortæller om samme emne i gratis e-bog eller på nettet.
Har du overvejet at putte reklamer på og levere den gratis?
Hvis du f.eks. har en gratis bog som 100000 læser, og putter 6 reklamer på a 1$ per 1000 på hver side, og bogen er på 200 sider, så vil du tjene 120000$ - eller ca. 650000kr.
Jeg ved ikke om det er realistisk med 100000 men hvis hvis du får 20kr. per bog så skal du sælge 32500 bøger for at nå det samme. 1$ per 1000 er faktisk lavt sat, hvis du får 3$ (som ikke er umuligt) så er din indtjening den samme per læst bog, men der er sikkert 10 gange så mange der læser din bog hvis den er gratis.
Hvordan er det muligt at sætte reklamer op i en e-bog? Er det ikke stadig PDF som bliver vist?
Jeg mente nu at lave en webside med reklamer i design der er egnet til Ipad ect.
Jeg har svært ved at se nogen stor fremtid for E-bogs formatet, i dag kan du få smartphones for 250kr. og lidt større udgaver til 500-1000kr. - det giver ikke mening at købe en afspiller til e-bøger i længden, hvis den kun kan vise bøger.
Men det er da fedt at høre der faktisk er nogle der tjener gode penge på at sælge dem...men jeg tror stadig det er svært
undskyld jeg poster ikke links af mine produkter på dette forum, da mederatorer kan finde på at anmelde en til forbrugerstyrelsen hvis tingene ikke er helt som de skal se ud.
Undskyld hvis jeg forvirrer dig, jeg mente blot det var nemmere på den anden måde, men Steffan (var navnet rigtigt?) siger jo det er nemt nok, og det er jo det du helst vil, så jeg tror det er det du skal gøre. Hvad der er rigtigt for mig er ikke ensbetydende med at det er rigtigt for dig. Og som sagt i første indlæg, hvis din bog har værdi er der sikkert også købere...