Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg droppe iværksættertilværelsen og blive lønslave?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Løn er ikke alt. Det fremgår vist også helt tydeligt af de andre indlæg.

Det som jeg - som lønslave - synes er UTROLIGT vigtigt at lægge vægt på er, hvordan forholdene på arbejdspladsen i øvrigt er: er der et godt arbejdsmiljø, et godt arbejdsklima, er der rimelige vilkår (klare opgaver, relativt klare udmeldinger om REEL arbejdstid), er folk til at snakke med, hvor højtidelig er stemningen (og hvordan passer det til dig). Alle de der lidt mere bløde ting. 

En høj løn er fed, men det er alt det andet der bestemmer om jpbbet er det hele værd. 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:39

Appropos sikkerhed, så er det et argument jeg hører igen og igen fra familien, som alle er lønmodtagere. Men hvor sikkert sidder man egentlig i sadlen som lønmodtager? Er det nu så sikkert som lønmodtagerne prøver at bilde os iværksættere ind? Jeg har da oplevet flere lønmodtagere få pedalen når de mindst ventede det - også selvom de havde været ansat i 20 år. Jeg har også prøvet at være i en virksomhed hvor folk fik pedalen hvis ikke de opnåede deres salgsmål. Hvor sikre var de i deres lønmodtagerjobs?

mvh Carsten

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:18

Ahh, lad os nu ikke "underdrive" alt for meget. Der er stor forskel på at sidde i et lønjob, og være selvstændig.

Der er stor sikkerhed i et lønjob og ja det sker da at folk bliver fyret....men lad os nu være ærlige og se sandheden i øjnene

Mvh Kenneth

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:49

Kenneth,

Ja, selvfølgelig kan det være mere sikkert at være lønmodtager end selvstændig. Hvis man er ansat hos Danfoss eller lignende er der nok ikke den store risiko for at de lukker i morgen. Men husk på, at mange virksomheder drives af selvstændige, og mange har et lønmodtagerjob hos selvstændige. I de virksomheder, hvem er mest sikre - ham der ejer virksomheden eller dem der arbejder der? I et lille håndværkerfirma, som ofte er drevet af selvstændige, hvem er så sikrest i sit job? De ansatte eller bossen selv?

Før jeg blev selvstændig arbejdede jeg i en virksomhed som på ét år gik fra succes til katastrofe. Jeg følte virkelig at jeg var passager i et tog der var ved at blive afsporet, og uden for indflydelse på om det var mig eller siddemanden der fik pedalen. Det var faktisk årsagen til at jeg blev selvstændig - jeg ønskede ikke blot at være passager, men selv sidde ved styrepinden.

Under opstarten prøvede jeg også, at der ikke var penge til min egen løn, og det har jeg, indrømmet, ikke prøvet som lønmodtager. Men i dag hvor jeg driver en efterhånden solid virksomhed med to forretningspartnere følger jeg mig ikke specielt udsat, bare fordi jeg er selvstændig.

mvh Carsten

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)