Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det bedste shopsystem efter din mening?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det eviggyldige spørgsmål er i spil igen:
Hvilket shopsystem synes du er det bedste - og hvorfor?

Ønsker:
- Jeg roder gerne med kode (html, css, php) i lettere udstrækning for at få systemet til at gøre præcis, som jeg vil - uden at jeg dog er decideret programmør.
- Jeg vil ikke bindes til en udbyder; siden skal kunne flyttes, hvis jeg en dag får lyst til det.
- Derudover er eneste krav, at det skal kunne sparke røv (både på funktioner og sidens hastighed) og være fleksibelt. Det må gerne koste penge at få bestemte funktioner etc. - men ikke 50.000 kr.   Wink

Jeg har før leget med Joomla, Drupal og WordPress. Synes egentlig, at de fungerede udmærket, men gik videre i jagten på et bedre shopsystem, da der altid var ting, jeg syntes, manglede. Jeg vil egentlig helst bruge et system, der decideret er lavet til at bygge shops, da jeg har en ide om, at der findes flere smarte shopfunktioner til dem end til systemer, der også kan en masse andet. Men måske tager jeg fejl?

Leger pt. med PrestaShop, men er ved at blive sindssyg af, hvor ude-af-proportioner-besværlige nogle ting er.
F.eks. skal man vide en del mere om kode end mig for at få Google Konverteringssporingskode lagt ind - for Presta bruger .tpl-filer, hvor du ikke bare lige kan indsætte php. Og Visual Website Optimizer kan af en eller anden grund slet ikke bruges sammen med den nyeste PrestaShop, så jeg kan ikke splitteste med det system, jeg har fået at vide, var det bedste.
Derudover er Presta meget langsomt og på nogle punkter er det det mest ulogiske cms, jeg er stødt på...
(Listen over frustrationer er lang, fornemmer du sikkert...)

Har kort kigget på Magento, men har hørt meget brok fra én, der har en Magento-shop, og har desuden hørt, at det er ret tungt (læs: langsomt).

Så hvad synes du? Hvad er det magiske system, der kan hjælpe mig med at bygge en shop, der konverterer r.... ud af bukserne? Hvor alt er muligt, uden at alt for meget skal special-programmeres?
Jeg går gerne tilbage til systemer, jeg har prøvet før, hvis du ved, at den og den komponent/modul/tilføjelse er det bedste i verden. Så længe det er php (og jeg aldrig skal se en tpl-fil igen - for så begynder jeg muligvis at græde).    Wink

Erfaringer og input modtages med kyshånd!   Smile

Smile    Rie

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Skrevet kl. 14:28

Super læsning - tusind tak!   Smile

Jeg hører stadig meget gerne om andres erfaringer med forskellige systemer.

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 14:38

Magento Magento Mangento :)

Har prøvet de forskellige systemer, og jeg kunne aldrig finde på at gå tilbage fra et magento system, det er efter min mening bare vejen frem.
Mvh

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Skrevet kl. 15:36

Super!

Kunne godt være, at jeg skulle prøve at installere Magento og kigge mig lidt om. Det lyder umiddelbart som om, det er systemet at bruge, hvis man vil kunne udvide med hvad som helst af lækre funktioner...

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 18:52

Har også hørt meget godt om Magento :-) Men det har vi nu også om presta shop.

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 20:07

Jeg tror det meget kommer an på, hvad man har været vant til at bruge.

Nu var min første shop en Prestashop og jeg har siden hen prøvet at installere WooCommerce og Magento på et par testservere og det virkede fuldstændig håbløst for mig. Men det er garanteret lige omvendt, hvis man har været vant til at bruge Magento først og så kommer til Prestashop.

Om det ene er bedre end det andet? Tjaeh... jeg ved det ikke. Hvorfor svarer jeg så? Jeg ved det ikke.... :D

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Skrevet kl. 21:56

Ja, jeg har også hørt meget godt om PrestaShop, men jeg har godt nok aldrig mødt et system, der strittede så meget imod, næsten hver gang jeg vil ændre noget... Og jeg har ellers brugt mange forskellige cms efterhånden.

Både Magento og Prestashop er dog ret store installationer, synes jeg, og de er ikke udpræget hurtige. Jeg brugte tidligere osCommerce og var meget imponeret over hastigheden. Desværre virker det som om, osCommerce er ved at blive forladt af udviklerne til fordel for andre systemer, så det er nok ikke vejen frem denne gang, når man har store ambitioner.

Men det undrer mig, at Magento og PrestaShop fylder så meget fra starten? Der er en million moduler i PrestaShop, som man ikke har brug for, men som følger med grundinstallationen i tilfælde af at man en dag fik lyst til at bruge dem. Og jeg er lige nu ved at uploade Magento til et webhotel, og det fylder 92MB...? But why...? Det KAN ikke være godt for hastigheden...

Umiddelbart synes jeg at hastighed og SEO er noget af det vigtigste - og så muligheden for at bygge hvad som helst ovenpå, men uden at have det med fra starten...

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 22:20

Hvorfor er det så vigtigt at det kan flyttes? Jeg vil til enhver tid anbefale Shopify.

Det er en platform hvor du ikke selv skal sørge for at have systemet opdateret, frihed på designdelen, masser af support og en frygtelig masse moduler til der gør det nemt og lækkert at have en webshop.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Sanur
Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 275
Fra  Cyberdata.dk Skrevet kl. 09:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er meget at sige om de forskellige systemer, de har alle deres svagheder.

Jeg kunne godt lide oscommerce fordi 99.9% af modulerne kunne du finde GRATIS og installere, men systemet er desværre de seneste snart mange år blevet forsømt og er ikke fulgt med, derfor er der egentlig kun 3 store spillere nu på markedet wordpress, prestashop og magento. gor at oscommerce skal komme med på vognen igen skal det kodes helt om efter min mening, da det er kode på kode der er blevet tilført med tiden og derved er koden blevet meget rodet og er i øvrigt forældet.

Wordpress er godt for mindre shops og der er rigtig mange GRATIS moduler du kan hente.
Prestashop er et rigtigt godt system (som vi har valgt at bygge shops i af flere grunde, dem kan du læse under magento), det er nemt at installere moduler og themes, det er bare at upload zip filen og så kører det for det meste, og der findes et mindre udvalg af gratis moduler og themes man kan installere, men kan kommer nok ikke ud om at skulle ud og købe også, og så kan prestashop køre rimeligt hurtigt på alle billige hosts.
Magento er nok det bedste system hvis man tager ud fra motoren, det er nemt at installere themes og moduler som i prestashop, men har den store svaghed, at du kommer til at punge ud til en masse moduler og themes, solv om man godt kan finde nogle få gratis også, og så kan det kun køre på speciel konfigurede servere hvis du vil opnå en god hastighed, og det koster spidsen af en jetjager, derfor valgte vi prestashop da alle har råd til at få den hostet og der er ikke så stor forskel hvad angår muligheder end hos magento, det er bare billigere.

Men prestashop og magento er nok mere en smags sag og økonomi end det er muligheder for udvikling, det er begge rigtig gode systemer, der er fulgt med tiden.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)