Magento, magento eller magento |
Rie Wiberg:Det eviggyldige spørgsmål er i spil igen:Hvilket shopsystem synes du er det bedste - og hvorfor?
Du får det svar som jeg altid giver: Det findes ikke. Du kan ikke bruge andres svar fordi du skal gøre dine egne erfaringer med systemerne. Hvad der virker for dig virker måske ikke for andre og omvendt.
Rie Wiberg:Så hvad synes du? Hvad er det magiske system, der kan hjælpe mig med at bygge en shop, der konverterer r.... ud af bukserne?
Der er ikke noget magisk system der kan bygge sådan en shop. Alt afhænger af hvordan DU markedsfører dig og hvordan DU holder kontakten med dine kunder. Hvis dine produkter er noget juks så kan et superfedtblæret system ikke konvertere ordentligt, men hvis du har nogle fede produkter og behandler dine kunder ordentligt så kan en almindelig statisk html side konvertere så du drømmer om det om natten.
Rie Wiberg:Så længe det er php
Med mindre at du selv skal sidde og kode eller at du har en på sidelinien der kan det så skal du som ejer slet ikke begynde at fortælle om hvilket sprog der skal bruges. Om det er Perl, ASP, .NET, php eller noget helt andet har ingen betydning for om det er et godt system du får. Jeg har set elendige systemer i php og geniale systemer i .NET så sproget er helt nederst på listen over krav.
Rie Wiberg:Jeg roder gerne med kode (html, css, php) i lettere udstrækning for at få systemet til at gøre præcis, som jeg vil - uden at jeg dog er decideret programmør.
I så fald så skal du helst holde fingrene fra din webshop med mindre at det er på en testshop. Fordi hvis DU laver en fejl i koden du ikke kan rette så kan du miste penge på mistede ordre samt en ekstra regning fra en programmør for at lave det du vil have lavet samt rette din fejl..... been there done that :) Fokuser på det DU er god til og lad andre om at lave kodefejlene... så kan du altid sende aben videre :D