Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansatte i ApS

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. May 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er i gang med at oprette 2 ApS'er. Holding og Drift. Jeg er den eneste ejer af Holding som så ejer drift. 

Mit spørsgmål er så, på webreg.dk skal jeg registreres som ansat i holding og drift? 

Hedder det B-indkomst hvis man trækker udbyttet ud og ikke får løn som A-skat

-Mirza

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46694
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal ansættes i begge da du er direktør men hvis holding er rent finansielt mener jeg du kan undlade arbejdsskadeforsikring link til styrelsen i holding. Derimod SKAL du har det som direktør/ansat i dit drift så x i arbejdsgiver i begge ved stiftelsen

Nej hvis du ikke hæver løn (helt normal løn med ATP regler fulgt af hensyn til barsel aer og aud) med indberettet A-skat - så er næste mulighed som du skriver udbytte

Udbytte kan du først tage når du har lavet et overskud og betalt selskabsskat af det. Efter de 24,5% selskabsskat kan du så  på generalforsamling vedtage udbytte som så er udbytte skattepligtigt (selskabet indberetter og du kontrollere på din selvangivelse) og der er udbytte skatten 27 og 42% over og under grænsen (49.200 per ægtefælle) hvilket betyder at den samlede skat ligger ca på de samme 44% som du vil komme af med som løn op til topskat 

Du kan i DETTE LINK læse meget mere om hvad der er bedst hvornår - løn eller udbytte

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)