Ok, jamen så længe du/din virksomhed rent faktisk er "X" - og ikke endnu et mellemled, så kan jeg ikke se andre problemer i det, end at John skal på et godt sælgerkursus, og sættes grundigt ind i de løsninger som skal sælges. Jeg ved så ikke, om flere webfirmaer er hvad verden har brug for, men hvis I sammen kan levere en god service og værdi til jeres kunder, så er det da bare at komme i gang. Men hvorvidt det bliver en succes eller fiasko kan forudsiges lige så lidt som var det et traditionelt webbureau. Det afhænger af hvad I kan levere, og hvordan I markedsfører jer. Jeg tænker dog, at der ligger større fleksibilitet og værdi i, at være et stort veletableret webfirma, med en klar profil og gode referencer, end at være mange små mere eller mindre ukendte webfirmaer. Hvis man har adgang til arbejde af høj kvalitet, ville jeg hellere hyre en flok superdygtige sælgere som formår at give værdi til kunder, men også til os selv i form af gode referencer. Dét ville jeg aldrig overlade til en tilfældig John Hansen. |