Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Whitelabel webdesign virksomhed

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det er efterhånden hver dag man støder ind i nogen der går og fifler efter en idé til at starte en internet forretning, men aldrig rigtigt ved hvordan.

Tror I der vil være interesse for en 'Whitelabel' løsning, til at sælge web-ydelser sådan som hjemmesider og andet grafisk design?

Ideen er at man får en færdig udviklet hjemmeside som 'store-front' til sin købte virksomhed.

F.eks. John Hansen bestiller produktet og vil gerne hedde "Hansen Webdesign" (Rigtig flot firmanavn, ik :-)
"X" laver så en flot passende hjemmeside til Hansen Webdesign, under Portfolio kommer selvfølgelig alt hvad "X" har lavet, således John kan fremvise kvaliteten af det arbejde han sælger.

Det eneste man derefter selv skal sørge for er at skaffe kunderne. Så snart John har en kunde, bestiller han arbejdet (selvfølgelig til favorable priser) hos "X" hvorefter de klarer resten. Man kan således selv bestemme prisen hos kunden og det reelle arbejde vil således kun være at finde kunder der mangler en ny hjemmeside/webshop. (Hvilket idag vist ikke skulle være noget problem).

En whitelabel-ejer kunne så f.eks. betale 1499 kr for en færdigudviklet wordpress hjemmeside. En hjemmeside der herefter kunne sælges til alt mellem 3000-6000. (Gud ved hvor mange 'webfirmaer' jeg har set i Danmark der tilbyder 8,000 kroners hjemmesider der ligner noget fra 90'erne, eller er tæt på et default wordpress theme med ændret header.)

John kan herved komme til at eje en web-virksomhed, uden han egentlig behøver at have nogle kompetencer indenfor design/web. Men som han selvfølgelig langsomt kan vælge at lære hen ad vejen.

Hvad synes I om ideen?

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo nærmest dropshipping indenfor konsulentydelser.

Personligt synes jeg idéen er dårlig, desværre. Kan sagtens se det smarte fra virksomhedens synspunkt, men jeg bryder mig ikke om et koncept, som absolut ingen værdi skaber for kunden. Et koncept der til en vis grad er bygget på ikke at være ærlig, synes jeg ikke er fedt.

Måske det kan pakkes ind på en anden måde, så det er mere ærligt?

Det kunne også bare være at Hansen Webdesign var uvillig konsulent, som hjalp med at etablere kontakt, og finde det bedste tilbud til kunden? Og dermed sorteret de værste fra, som tager 8000 kr. for en WP-template uden rettelser.

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nærmere dropshipping indenfor serviceydelser, men ja.

Det skaber dog præcist samme værdi for kunden som ved enhver anden virksomhed hvor du f.eks. har ansatte. Eller vil du mene at en medievirksomhed med 10 medarbejdere ikke kan skabe værdi for kunden fordi de ikke køber deres service direkte hos den enkelte medarbejder der udfører arbejdet?

Jeg kan ikke se hvordan det er pakket ind på en måde hvor det skulle være 'uærligt'. Selvfølgelig sælger du ydelsen til mere end hvad du selv betaler - det samme gør du jo også med ganske almindelige produkter - eller hvis du har medarbejdere, sælger du også dine ydelser til mere end hvad de reelt er lønnet.

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke det man kalder freelance opgaver, der er jo en del virksomheder der har freelancere tilknyttet.

Mvh.

Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

http://webfactory365.com/ - her er et eksempel på nogen der gør det. Jeg ved ikke hvordan det går med deres forretning, snakkede blot kort med dem tidligere på året.

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det findes allerede i ret stor stil, ikke mindst her på Amino: Outsourcing.

Mit gæt er, at mindst 90% af webfirmaerne herinde, benytter sig af dette. Dvs. de køber en ydelse, fx. opsættelse af website; webshop; grafik, hos en billig udenlandsk grafiker eller webdesigner, og sælger den videre til en kunde. Eller sagt på en anden måde: De skaffer kunderne, aftaler hvad der skal laves, og opgaven sendes videre til billig grafiker/webdesigner/udvikler.

Læg mærke til alle dem på Amino som tilbyder logoér til under 500,- . Hver og én af dem, køber et billigt logo på Five'r, el. lign., eller de har måske en fast billig inder til at sidde og lave deres opgaver. De giver så 25-50,- og sælger det videre for 499,- .  Det samme gælder de som tilbyder webshops i prisklassen < 5.000,-. Det er bare ikke noget man taler så højt om, så man kalder det ofte for "vores grafiker"; "vores udvikler"; "vores internationale samarbejdspartner" og videre i dén stil  Cool

I din forretningsmodel er der så endnu et led (lad os kalde det "Mellemmanden") koblet på, som skal formidle kontakten mellem John Hansen og "X". Men John Hansen skal selv skaffe kunderne, og her har vi det første problem. Et decideret (og professionelt) webfirma som benytter outsourcing, har en hel masse viden om det produkt som de sælger, og kan kommunikere dette til deres kunder. Det har John Hansen ikke.

Kommunikationen mellem slutkunden, og "X", skal  gå igennem to led: John Hansen og "Mellemmanden". Det er tungt og besværligt, og mit gæt er, at det ikke varer længe før John Hansen finder ud af, at han kan spare penge og tid, ved at samarbejde direkte med "X" og springe "mellemmanden" over.

Så nej, jeg tror ikke på idéen i den form som du fremlægger den.

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tim,

Jeg tror du har misforstået konceptet en lille smule. 

Der er i alt kun 3 led.
Slutkunden > John > X

I samme stil som et almindeligt webbureau hvor der f.eks. ville være
Slutkunden > Sælger/Projektleder > Udvikler 

Eksemplet du nævner med de billige webshops/logoer, er faktisk lidt tættere på ideen. Den eneste forskel ville så være at det ikke vil være den typisk ringe kvalitet man oplever fra Fiverr/indien osv. Du behøver heller ikke at gå ud og lede efter din outsourcer, det vil være 'X'. 

Her ville man så få en kvalitetsservice, dog alligevel til billige penge man kan benytte sig af.

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Bucks:
Der er i alt kun 3 led.
Slutkunden > John > X

Ok, så det er altså "X" som både laver Johns webfirma-hjemmeside, OG de opgaver som John får ind? I så fald, er John jo blot en sælger, forklædt som webfirma. Ikke noget galt i det, men det er jo dét han reelt er.

Og der er vel stadig et tredje led, som skal formidle kontakten mellem John og "X"?

Bucks:
Her ville man så få en kvalitetsservice, dog alligevel til billige penge man kan benytte sig af.

Hvordan kan dette garanteres? Er det dig som er "X"? Ja, jeg forstår det vidst ikke rigtigt. Er "X" en webdesigner, eller en virksomhed, eller hvad?

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er X der både laver Johns firmahjemmeside OG opgaverne der kommer ind, ja præcist. John er reelt set blot en sælger for X's service under hans eget navn.

John har direkte kontakt til X - der er ikke noget ekstra led her imellem.

Ja, X ville i dette tilfælde være mig/min virksomhed der står for arbejdet. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvis X er så dygtig, at kunne lave samme kvalitet hjemmesider som andre, men så meget billigere. Hvorfor sælger X det så ikke selv til slutkunden?

X kan jo blot hyre en sælger i stedet og tjene flere penge selv.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)