Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis/billigt og godt regnskabsprogram, hvilket skal jeg vælge?

Side 4 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

AlexanderThorHansen:

Er det en mangel at det ikke kører på Mac? Jeg har ikke en Mac og vil aldrig købe en. Jeg har ikke salg til offentlig myndighed (det er der mange der ikke har) Et meget meget begrænset regnskab? Er 999 millioner posteringer ikke nok for dig?

Det er jo spørgsmålet Alexander - hvis man ikke bruger Mac og ikke har salg til offentlige myndigheder, og aldrig kommer til det, er det naturligvis ikke en mangel. I min verden, hvor jeg har flere kunder der både bruger Mac og har offentlige myndigheder, ville det være en stor mangel.

 

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En ting man bør kigge på er jo om det regnskabsprogram man anvender er kompatibelt med revisorens systemer. Sagt med andre ord. Brug anerkendte systemer som Economics, C5, Summa Summarum, Winfinans o.l. og sørg for at afstemme det med jeres revisor inden I beslutter jer.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Din revisor vil gerne have at du bruger et system som revisoren er fortrolig med, så der er nemt at lave et årsregnskab. Uagtet dine behov.

Revisoren har ingen føling med dine behov for lagerstyring,flerbruger, vareflow, abonnementstyring, e-faktura,varesporing, kundehistorik, PBS, webshop og hvad du ellers kan have brug for i din virksomhed.

Definer dine egne ønsker og behov, og tal med de forskellige leverandører om hvad dine muligheder er og hvad din omkostning vil blive, for at få opfyldt dine behov.

Jeg har aldrig hørt om en revisor som har afvist en kunde på dennes valg af regnskabsprogram - eller hævet prisen for den sags skyld.

 

SALDI Regnskab for iværksættere

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikek prøv og besøg sourceforge.net og skriv accounting i feltet så vælter det frem med gratis regnskabs programmel

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rude:

Din revisor vil gerne have at du bruger et system som revisoren er fortrolig med, så der er nemt at lave et årsregnskab. Uagtet dine behov.

Revisoren har ingen føling med dine behov for lagerstyring,flerbruger, vareflow, abonnementstyring, e-faktura,varesporing, kundehistorik, PBS, webshop og hvad du ellers kan have brug for i din virksomhed.

Definer dine egne ønsker og behov, og tal med de forskellige leverandører om hvad dine muligheder er og hvad din omkostning vil blive, for at få opfyldt dine behov.

Jeg har aldrig hørt om en revisor som har afvist en kunde på dennes valg af regnskabsprogram - eller hævet prisen for den sags skyld.

 

Det svar ville jeg naturligvis også komme med hvis det var mig der udbød eks. Saldi. Hvis revisoren ikke har føling med kundens behov for lagerstyring m.v. så burde man måske kigge sig om efter en anden revisor. Hermed siger jeg ikke at man ikke også skal lytte til andre, eks. leverandørerne, men det er vigtigt at revisoren er med i denne proces, og kan bidrage med sin erfaring og råd.

Jeg taler heller ikke om at en revisor afviser en kunde eller direkte hæver prisen hvis kunden har et "afvigende" regnskabsprogram, men der vil kunne hentes en besparelse, idet revisoren skal lave mindre arbejde hvis regnskabsprogrammet er kompatibelt med det/de systemer revisoren kører med.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom jeg udbyder Saldi, kan jeg godt være objektiv. Og i denne sammenhæng udtaler jeg mig af egen erfaring som virksomhedsejer gennem 14 år. Jeg har været gennem hele processen med regneark, Visual Business, WinFinans, Hansa Financials for til sidst at udvikle Saldi, for at få et produkt som til fulde dækkede behovet for funktionalitet.

Siden 2004 har vi og vores kunder brugt Saldi, hvilket aldrig har givet anledning til problemer med nogen revisorer.

Ens egne krav til funktionalitet  kommer altid i 1. række, og man er jo revisorens kunde.

SALDI Regnskab for iværksættere

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen - jeg siger såmænd heller ikke at der er problemer, men ved hvor nemt det er når en revisor kan importere en balance o.l. direkte over i egne systemer. Men naturligvis skal man da sætte sine egen krav til systemets funktion højest. Revisoren er til for kunden og ikke omvendt.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Odense
Tilmeldt 30. Jan 09
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Rude:

Selvom jeg udbyder Saldi, kan jeg godt være objektiv. Og i denne sammenhæng udtaler jeg mig af egen erfaring som virksomhedsejer gennem 14 år. Jeg har været gennem hele processen med regneark, Visual Business, WinFinans, Hansa Financials for til sidst at udvikle Saldi, for at få et produkt som til fulde dækkede behovet for funktionalitet.

Siden 2004 har vi og vores kunder brugt Saldi, hvilket aldrig har givet anledning til problemer med nogen revisorer.

Ens egne krav til funktionalitet  kommer altid i 1. række, og man er jo revisorens kunde.

Vi bruger SALDI og det kan godt anbefales. Det er billigt og ganske enkelt at bruge så snart man vænner sig til opbygningen af det.

www.saldi.dk

Desuden er supporten på programmet intet mindre end fantastisk og Peter har styr på sagerne :-)

Tilmeldt 13. Jul 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg anbefaler Finans CE fra http://www.regnskabscenter.dk/

Det virker. De har alle versioner. Fra gratis versioner til server og multi user versioner.

Flink og tålmodig support.

Jeg bor i Thailand og har eget firma der. Min revisor er i Danmark.
Han henter mit regnskab med gratis versionen og det kører uden problemer.

Hilsen FarangFood

Fra Düsseldorf
Tilmeldt 19. Jun 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

GnuCash Opensource og GRATIS!!! 

Side 4 ud af 6 (55 indlæg)