Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gå fra ansat til projektansættelse i virksomhed man er ansat?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 140
Fra  Monera ApS Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i den situation jeg er ansat som projektleder i en dansk virksomhed

Jeg ønsker at gå over i en projektansættelse, hvor jeg er ansat på timebasis, i samme virksomhed. Ideen er så at jeg fakturerer virksomheden for mit arbejde, fremfor at være ansat.

Jeg er klar over der kan være en række udfordringer med dette, og det kan blive set som en skjult ansættelse. Så vidt jeg husker fra min tid med jura, så skal man bl.a. være opmærksom på:

- Har ens egen virksomhed kun indtægter fra konsulentarbejdet?
- Hvem står som afsender på arbejdet?
- Har man samme forhold som normale ansatte?
- Bliver løn betalt som A/B skat?  

Mine spørgsmål er så:

- Hvilke gråzoner skal jeg være opmærksom på skattemæssigt?

- Hvordan undgår man at dette bliver set som en omgåelse, og dermed er en skjult ansættelse?

- Kender du en revisor som kan hjælpe med dette område, så jeg gør det 100% lovligt?

Er i gang med at lave verdens bedste inkassobureau hos Likvido Inkasso.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:21

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Valby
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 140
Fra  Monera ApS Skrevet kl. 18:55

Mange tak for linket. Fandt denne i dit indlæg. Mit mål må blive at få fjernet alle de punkter som er under "Lønmodtager", og styrke alle de punkter under "Konsulent".. Det burde være meget doable, uden at køre den over i en gråzone, i mit type af arbejde.

Formoder også at hvis der er anden omsætning i virksomheden, at det hjælper på det.

Er i gang med at lave verdens bedste inkassobureau hos Likvido Inkasso.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:13
ja anden omsætning og flere man arbejder for er ET af punkterne. Det er jo bare at prøve, og kan du se du får fjernet lønmodtager punkter i høj grad og tilført selvstændige så skal det jo virke.
Du skal lige være med på, at det ikke i sig selv har med kontrakt eller tekst at gøre, det bedømmes ud fra det virkelige
Husk i pris at tage hensyn til evt manglende ferie, sygepenge, atp, ansættelsesbeskyttelse, garantifond, opsigelse osv - så du har alt med - inkl. måske arbejdet med at drive personlig virksomhed og eller- omkostninger hvis du vil i selskabsform (ex lovpligtig arbejdsskadeforsikring for ejer + måske lidt til stiftelse og måske lidt til hjælp med årsrapport om nødvendigt)
god vind med det
John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)