Jeg er i den situation jeg er ansat som projektleder i en dansk virksomhed. Jeg ønsker at gå over i en projektansættelse, hvor jeg er ansat på timebasis, i samme virksomhed. Ideen er så at jeg fakturerer virksomheden for mit arbejde, fremfor at være ansat. Jeg er klar over der kan være en række udfordringer med dette, og det kan blive set som en skjult ansættelse. Så vidt jeg husker fra min tid med jura, så skal man bl.a. være opmærksom på: - Har ens egen virksomhed kun indtægter fra konsulentarbejdet? Mine spørgsmål er så: - Hvilke gråzoner skal jeg være opmærksom på skattemæssigt? - Hvordan undgår man at dette bliver set som en omgåelse, og dermed er en skjult ansættelse? - Kender du en revisor som kan hjælpe med dette område, så jeg gør det 100% lovligt? |
der er ikke en egentlig facitliste - Man kan sige skat er ganske opmærksomme på området. Læs denne her, og gå ind også og læs de mange ekstra links til DFI, advokater, skat selv osv, så er du lidt bedre påklædt. en egentlig fast facitliste er der ikke http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html
Venlig hilsen John H