Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så er vi f.... igång :-)

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Faaborg
Tilmeldt 12. Jan 14
Indlæg ialt: 44
Fra  Sport & Profil Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lige en lille opdatering fra mig (os)

Vi har nu været igang i 1 år. Og det går stadig super godt, over alt forventning vil jeg sige.

Første regnskabsår sluttede med et overskud, ikke så stort men det var der. Og det er vi meget tilfredse med, især fordi vi har brugt rigtig mange af de penge vi har tjent til at købe nye maskiner og inventar for. Så det var meget positivt for os selv. Vi endte med en omsætning på lige omkring 160.000 kr. - dette er vi igen meget tilfredse med da de fleste af vores ordre kom i efteråret. Det er måske ikke så meget for nogle, men for os er det kæmpe stort.

Vi er nu gået ind i et nyt år. Som vi ser meget frem til. Vi er netop rykket ind i vores første rigtige kontor lokaler (Vi startede jo op med at drive det fra et lokale ved en af vores forældre) - nu har vi fået et fedt lokale i et lokalt kontorfællesskab. I huset er der 2 grafikere, en tekstforfatter og en filmmand. Vi har fået et lokale på ca 40m2, som vi har fået indrettet med kontorplads, produktionsmiljø hvor vi laver vores tryk og printer/plotter + mødeområde og showroom der kan bruges når vi får kunder på besøg.

For os er det et KÆMPE skridt at få vores eget rigtige lokale. Hvor vi betaler husleje :-)

Vi har stadig begge to vores alm. fuldtidsjob ved siden af - og driver dette i vores "fritid" - der går nogle timer med det, men det er stadig super sjovt og vildt fedt at se det vokse lige så stille i et tempo hvor vi kan følge med. Vi har en masse nye projekter, nogle er vi allerede gået igang med, andre kommer over de næste par måneder :-)

Det er stolte af det vi har nået og syntes det er "lidt" fedt :-)

Fra Faaborg
Tilmeldt 12. Jan 14
Indlæg ialt: 44
Fra  Sport & Profil Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

der kommer lige en lille update fra mig igen og vores lille "killing". Der er sket meget siden jeg skrev her i maj. Faktisk har vi så meget at lave nu at vi begge har sagt vores job og og starter fuldtid i firmaet fra 1 januar 2016 :-D

De sidste 4 måneder har været mega presset, vi har haft sindsygt travlt med leveringer til vores klubber. Det har været super fedt og vi har lært rigtig meget af det. Men det har også været sindsygt hårdt. Vi har begge kørt med vores fuldtidsjobs ved siden af og så firmaet i "fritiden" - stort set hver dag er vi kørt på vores normale arbejde kl. 7-17 og derefter ned på vores eget kontor for at arbejde til sent på aftenen. Vi snakkede begge om vi ikke ville kunne vokse mere på den måde vi kørte det på end den størrelse vi har nu. Der skulle derfor tages en beslutning, enten at det ville være sådan som det var nu eller vi begge gik ind i det fuldtid. 

Der er blevet regnet på det hele, vi har tænkt... rigtig meget. Og status er nu at vi begge har sagt vores normale jobs op og starter fuld tid i eget firma. Det føles lidt fedt og meget skræmmende, men hold fest hvor jeg glæder mig :-D

Da vi startede lavede vi en plan, så vi havde noget at følge. Vi skrev dengang ned at målet for firmaet efter 3 år skulle være at den ene af os kunne arbejde deltig. Nu starter vi begge op fuldtid efter ca. 2 år. Det er så vildt at en lille tanke/ide vi fik over en juleøl nu gør at vi kan tjene vores egen løn.

Nu starter det virkelig hårde arbejde på at få flere kunder. Indtil nu har vi været heldige at de kunder vi har er kommet til os, vi har ikke prøvet at lave opsøgende salg endnu, så det bliver sjovt at prøve. Vi er mega glade, bange, spændte og nervøse på samme tid. Og så er det bare en vild følelse bare at "hoppe ud i det" og fjerne det "sikkerhedsnet" vi har haft i normalt arbejde. 

/Mads

Fra Odense SØ
Tilmeldt 27. Nov 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads, 

Hold da op en god historie at læse - virkelig stærkt gået, og alt respekt for at i har gjort det på den "rigtige" måde (i mine øjne) altså startet småt, uden lån i banken, og bygget op derfra - det kunne man lære af tror jeg. 

Er sikker på i er noget meget længere om yderligere 2 år! 

Alt held og lykke herfra, og husk endelig at opdatere om hvordan det går i fremtiden, spændende læsning. 

Mvh, 

John

Uniggardin.se

Fra Faaborg
Tilmeldt 12. Jan 14
Indlæg ialt: 44
Fra  Sport & Profil Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John.

Ja ved ikke om det er den "rigtige" måde vi har gjort det på. Vi startede med hver at skyde 6000 kr i firmaet for at kunne købe den første maskine, vi skulle bruge for at kunne levere produkter. Derefter har vi stille og roligt sparet op og købt efterhånden som vi havde pengene og på den måde udvidet "butikken". Vi har ikke lånt penge i banken, men har en buffer i form af en kassekredit på 30.000, som vi kun har prøvet at have i minus få gange.

Vi er i gang med vores 2 regnskabsår nu. Første år havde vi en omsætning på lidt over 150.000 kr og i år er den indvil videre på lidt over 400.000 kr. - Vi har endnu ikke trukket penge ud til os selv, men har investeret det meste i nye maskiner, lokaler og nye projekter vi starter op med i 2016 når vi går ind i det på fuldtid.

Vi har 2-4 års kontrakter med 3 klubber. Og er i forhandlinger med flere håndbold og fodboldklubber. 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)