Hej ! Jeg er ved at arrangere et gratis event, hvor vi forventer et sted mellem 2000-5000 deltagere. Planen er, at vi outsourcer alle opgaver til lokale virksomheder, der så kan komme og sælge grilpølser, øl, solbriller osv. Vi synes selv, at det vil være fair, hvis vi f.eks. modtager en del af overskudet fra disse virksomheder, da det jo er os, der har gjort det muligt for dem at få en god indtjening denne dag. Så spørgsmålet er, hvad er fair? 10 % af omsætningen, 20 %, 50 %? Hvad gør man evt. andre steder? |
Troels:Hej !
Jeg er ved at arrangere et gratis event, hvor vi forventer et sted mellem 2000-5000 deltagere. Planen er, at vi outsourcer alle opgaver til lokale virksomheder, der så kan komme og sælge grilpølser, øl, solbriller osv.
Vi synes selv, at det vil være fair, hvis vi f.eks. modtager en del af overskudet fra disse virksomheder, da det jo er os, der har gjort det muligt for dem at få en god indtjening denne dag. Så spørgsmålet er, hvad er fair? 10 % af omsætningen, 20 %, 50 %?
Hvad gør man evt. andre steder?
Det kommer vel også an på hvad jeres udgifter er? Dog vil jeg ville umiddelbart sige at 20% ville være fair.
Dbh,
/Jakob