Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Éndagsfestival - Hvad er fair at modtage som betaling som arrangør ift. virksomheder som sælger ting til min festival?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Ribe
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !

Jeg er ved at arrangere et gratis event, hvor vi forventer et sted mellem 2000-5000 deltagere. Planen er, at vi outsourcer alle opgaver til lokale virksomheder, der så kan komme og sælge grilpølser, øl, solbriller osv.

Vi synes selv, at det vil være fair, hvis vi f.eks. modtager en del af overskudet fra disse virksomheder, da det jo er os, der har gjort det muligt for dem at få en god indtjening denne dag. Så spørgsmålet er, hvad er fair? 10 % af omsætningen, 20 %, 50 %? 

Hvad gør man evt. andre steder?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:13

Troels:

Hej !

Jeg er ved at arrangere et gratis event, hvor vi forventer et sted mellem 2000-5000 deltagere. Planen er, at vi outsourcer alle opgaver til lokale virksomheder, der så kan komme og sælge grilpølser, øl, solbriller osv.

Vi synes selv, at det vil være fair, hvis vi f.eks. modtager en del af overskudet fra disse virksomheder, da det jo er os, der har gjort det muligt for dem at få en god indtjening denne dag. Så spørgsmålet er, hvad er fair? 10 % af omsætningen, 20 %, 50 %? 

Hvad gør man evt. andre steder?

Det kommer vel også an på hvad jeres udgifter er? Dog vil jeg ville umiddelbart sige at 20% ville være fair.

Dbh,
/Jakob 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg ville nok sætte en fast pris på standen i stedet.

Hvordan vil du kontrollere deres omsætning ?

Avancen er sikkert også meget forskellig alt efter varerne der sælges.

Nej, sæt en fast pris i stedet - så kan du evt. lade nogle boder være dyrere - dem der sælger mad/drikke/slik

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:23

Jesper Laugesen:
Nej, sæt en fast pris i stedet - så kan du evt. lade nogle boder være dyrere - dem der sælger mad/drikke/slik

Enig.
Fast pris - så kan de hver især vurdere, om det kan betale sig for dem at være med.
Og lav gerne forskellige priser på store boder midt i det hele og mikroboder ude i kanten. Så har I bedre chance for at fange mange typer af udstillere.

Hans 

Tilmeldt 3. Jun 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:56
Hvor i verden foregår eventet ?
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)