Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Penge retur fra skat - hjælp til bogføring af beløb.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 07:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg har fået et beløb retur på min firmakonto fra SKAT, dette skal jeg gerne bogføre. Jeg benytter Billys Billing hvilket jeg er ret godt tilfreds med. Dog er jeg i tvivl om jeg skal oprette en separat konto der hedder eksempelvis retur fra SKAT for at bogføre beløbet?. Der er nok en smartere måde at gøre dette på jeg ikke er bekendt med. Jeg ser frem til jeres svar!

Må i alle have en fantastisk dejlig solskinsdag :-)

Med venlig hilsen

Cher Pedersen 

Telesvar

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:20

Hej Cher

Hvis du driver personligt ejet virksomhed, skal du bogføre det på en mellemregningskonto over egenkapitalen, altså kun hvis det er overskydende b-skat, er det moms skal det bogføres på momsafregningskontoen.

DBH Kristian

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 11:00

Du skal vide, hvad du har fået retur, skat, moms, afgifter ol. og så bogføre det ind på den konto, som beløbet vedr.

Det kan også være, at du har indbetalt din moms for tidligt og det så er de penge du har fået udbetalt igen - sådan at du faktisk ikke har fået afregnet moms for sidste periode.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47215
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:20

Hvad slags virksomhed. Hvis personlig virksomhed så skal det som beskrevet når nu det er kommet til din firmakonto, ind på mellemregning - gæld til indehaver og firma bank som modpost - og så flytter du fra firma bank til din egen konto ved at bogføre modsat - fra gæld til indehaver/mellemregning så den går i 0 og igen firmabank som går i 0

I virkeligheden har skatten jo intet med din virksomhed at gøre, så det er bare lidt besvær at den er gået ind på firma bank konto

Er det et selskab (aps) er det en anden sag

vh John H

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)