Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP til leje loven

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til alle og god lærdag aften Smile

Jeg vil lige høre om ikke i lige kan hjælpe mig, jeg sidder og læser den leje kontrakt igennem på det hus som jeg har lejet privat, og opdager til min store skræk at udlejer har med små bogstaver skrevet at leje målet er uopsigeligt fra lejers side i 3 år, og det ved jeg at man IKKE må, ifølge Dansk leje lov til private.

Men jeg kan ikke finde hvor det står i leje loven, kan nogle af Jer ikke lige hjælpe mig ??

Ronnie 

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 21:46

Snakker vi erhverv eller privat?

Tilmeldt 10. May 09
Fra  Ronnie Skrevet kl. 21:48

Birk1986:

Snakker vi erhverv eller privat?

Det er privat

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:57
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

I forbindelse medudlejning til privat, og i forbindelse med tidsbestemt lejemål, f.eks. som i dit tilfælde 3 år.

Har lejer normalt 3 måneds opsigelsesfrist, og du må kunne se i din lejekontrakt, at så har udlejer uopsigelighed i 3 år ( kan ikke opsige i perioden). Altså at lejemålet slutter efter 3 år.

Altså ingen af jer behøver at opsige da det automatisk ophører ved periodens afslutning, de 3 år.

Så længe lejemålet løber, og hver af partner passer deres forpligtelser er lejemålet, at betragte som uopsigelig. Dog kan lejer opsige sit lejemål med 3 måneders frist.

Og det kan udlejer ikke, dog kun hvis lejer mislige holder sit lejemål.

Et sådan lejeforhold laves normalt i de tilfælde at udlejer ønsker på et senere tidspunkt at sælge eller selv leje pågældende bolig 

Tilmeldt 10. May 09
Fra  Ronnie Skrevet kl. 21:59

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

I forbindelse medudlejning til privat, og i forbindelse med tidsbestemt lejemål, f.eks. som i dit tilfælde 3 år.

Har lejer normalt 3 måneds opsigelsesfrist, og du må kunne se i din lejekontrakt, at så har udlejer uopsigelighed i 3 år ( kan ikke opsige i perioden). Altså at lejemålet slutter efter 3 år.

Altså ingen af jer behøver at opsige da det automatisk ophører ved periodens afslutning, de 3 år.

Så længe lejemålet løber, og hver af partner passer deres forpligtelser er lejemålet, at betragte som uopsigelig. Dog kan lejer opsige sit lejemål med 3 måneders frist.

Et sådan lejeforhold laves normalt i de tilfælde at udlejer ønsker på et senere tidspunkt at sælge eller selv leje pågældende bolig 

Det er fordi jeg ønsker at opsige mit lejemål, og jeg ved at man ikke må lave et uopsigeligt leje mål på 3 år til private :( 

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 22:00

Ronnie Pedersen:
Men jeg kan ikke finde hvor det står i leje loven, kan nogle af Jer ikke lige hjælpe mig ??

Hvis det står i paragraf 11 - så er der ikke noget at gøre.

Men står det bogstaveligt talt med små bogstaver, eller har du bare ikke læst indholdet i den paragraf?

Hvis ikke det står i paragraf 11, men er anført andetsteds, så kan du have en sag der lader dig slippe lettere.

Er det en standard lejekontrakt?

Tilmeldt 10. May 09
Fra  Ronnie Skrevet kl. 22:04

det står i pragraf 11 

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 22:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronnie Pedersen:

det står i pragraf 11 

Der er tidligere kommet forskellige afgørelser, men den fra 2010 er den man retter sig efter.

Som nævnt indledningsvis foreligger der nu to domme fra Vestre Landsret, men desværre med hver sit resultat, men den alt overvejende opfattelse blandt såvel praktikere som teoretikere er, at den seneste dom er den ”rigtige”! U2010.323V fastslår, at fremhævelse af bestemmelser, som fraviger lejelovgivningens almindelige regler kan ske ved, at anfører sådanne bestemmelser i § 11, og tillige gøre opmærksom på, at § 11 netop indeholder sådanne bestemmelser. Til gengæld er det ikke en gyldighedsbetingelse, at bestemmelserne er skrevet med en anden skrift type end den øvrige del af lejekontrakten. Det skal dog bemærkes, at Landsretten i præmisserne i U2010.323V anfører, ”at § 11 i alt væsentligt kun indeholder vilkår, der fraviger, der fraviger lejelovgivningen.”Denne præmis må tages til udtryk for, at § 11 alene bør indeholde bestemmelser, som fraviger lejelovgivningens almindelige regler.

Dog kan der, HVIS og kun HVIS, paragraf 11 indeholder mange andre ting som IKKE er en fravigelse af lejeloven, være en mulighed for at kontrakten kan erklæres ugyldig, men det er 50/50. Eller IKKE ugyldig, men opsigelsesvarslet ugyldigt.

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 22:22

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Det er ikke så simpelt Ib, der kan ikke bare aftales hvadsomhelst uden at det er på en typeformular. 

Tilmeldt 10. May 09
Fra  Ronnie Skrevet kl. 22:32

Jeg er helt forvirret nu 

Venlig hilsen.

Ronnie 

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)