Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP til leje loven

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnie Pedersen:

Jeg er helt forvirret nu 

Det skal du ikke være.

1. Hvis der er anvendt den formular der hedder Typeformular 1A - 8. udgave - så er der som udgangspunkt orden i den del.

2. Der står både på første side og under paragraf 11 at der er forhold der kan afvige lejeloven - så hvis du har skrevet under i blinde - så hænger du på den.

DOG som jeg skriver, så kan der være en 50/50% chance for den indgåede aftale om uopsigelighed i 3 år, HVIS og alene HVIS der i paragraf 11 er anført almindelige lovregulerede forhold der hører under lejeloven, og dermed måske med rette kan forvirre en lejer så meget at han/hun ikke er opmærksom på de skærpede betingelser for opsigelse. MEN hvis der kun står det med opsigelsesperioden i paragraf 11, så er der ikke mulighed for at komme ud af lejemålet.

Dog kan du måske slippe afsted med at udleje værelserne i lejemålet og derved reducere et tab eller ligefrem tjene på det. Du er dog stadig ansvarlig overfor udlejer f.s.a. aftalen og dens indhold herunder husleje mm.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:50

Altomargan.dk - Jan:
Det er ikke så simpelt Ib, der kan ikke bare aftales hvadsomhelst uden at det er på en typeformular

Det har du helt ret i.

Derfor anbefaler jurister lejemål i private forhold med tidsbegrænsning på max. 2 år.

Dette af hensyn til udlejer.

Man skal jo huske på at lejeloven er en beskyttelses lovgivning af hensyn til lejer.

En udlejeperiode på 3 år vil normalt blive tilsidesat i boligretten, da det normalt ikke vil kunne udmøntes i udlejers forhold.

Derfor max. 2 år (der har efterhånden dannet sig en kutume).

Med hensyn til § 11, Wink som jeg husker det er denne mere af hensyn til istandsættelse m.m. ved fraflytning og hjælmer ikke noget omkring bo periode m.m.  

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 22:59

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Altomargan.dk - Jan:
Det er ikke så simpelt Ib, der kan ikke bare aftales hvadsomhelst uden at det er på en typeformular

Det har du helt ret i.

Derfor anbefaler jurister lejemål i private forhold med tidsbegrænsning på max. 2 år.

Dette af hensyn til udlejer.

Man skal jo huske på at lejeloven er en beskyttelses lovgivning af hensyn til lejer.

En udlejeperiode på 3 år vil normalt blive tilsidesat i boligretten, da det normalt ikke vil kunne udmøntes i udlejers forhold.

Derfor max. 2 år (der har efterhånden dannet sig en kutume).

Med hensyn til § 11, Wink som jeg husker det er denne mere af hensyn til istandsættelse m.m. ved fraflytning og hjælmer ikke noget omkring bo periode m.m.  

Du er desværre helt galt på den Ib.

De 2 år har noget at gøre med fremleje som lejere har ret til hvis de opfylder visse betingelser. Dog kan der fremlejes for en længere periode hvis ejer eller administrator accepterer dette.

Det er ærgeligt at du skriver som du gør, det forvirrer trådstarter og er ganske enkelt ikke sandt.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 05:35

Ronnie Pedersen:
Jeg er helt forvirret nu 

Wink

Det forstår jeg godt.

Men hvis du læser nedenstående link, hvor en lejer stiller nogenlunde samme spørgsmål som du.

Kan du se familieadvokatens svar, som er de samme som mine konklusioner  

1. http://www.familieadvokaten.dk/breve-700/b700-86.html

I det andet link (det her nedenunder)

1. http://projekter.aau.dk/projekter/files/17590796/pdf_samlet_speciale.pdf

Vil du se at denne afhandling kommer til nogenlunde samme konklusioner, som familieadvokaten og mine egne råd, herunder mine egne erfaringer som udlejer gennem seks år. Med 4 forskellige lejere.

Du har også den mulighed at spørge den lokale advokat vagt eller lejernes landsorganisation (LLo).

Held og lykke med dit projekt.

Det kunne så være rart, hvis du i denne tråd senere kunne fortælle om dine egne erfaringer.

Så have vi også den ”vejledende løsning”.

Jura er jo som bekendt ikke en eksakt videnskab, men består af mange elementer.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 05:40

Altomargan.dk - Jan:
Det er ærgeligt at du skriver som du gør, det forvirrer trådstarter og er ganske enkelt ikke sandt.
Wink Jo det er sandt, ellers ville jeg ikke skrive det.

Så du skal ikke være ærgeligt, læs mine tidligere svar i denne tråd. Og se svar med tilhørende links lige oppe over. Yes

De kommer alle til samme konklusioner.

Og husk jura har flere resultater, ligesom et debatforum kan have Wink 

Ligesom lejeloven, som navnet siger en beskyttelseslovgivning af hensyn til lejer, og ikke udlejer.

I den sammenhæng betragtes ofte lejer som den svage part.

Men i øvrigt betragtes lejeloven, som almindelige aftalemæssige forhold, og følger aftaleloven. 

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 08:49

Altomargan.dk - Jan:
Wink Jo det er sandt, ellers ville jeg ikke skrive det.

Så du skal ikke være ærgeligt, læs mine tidligere svar i denne tråd. Og se svar med tilhørende links lige oppe over. Yes

De kommer alle til samme konklusioner.

Og husk jura har flere resultater, ligesom et debatforum kan have Wink 

Ligesom lejeloven, som navnet siger en beskyttelseslovgivning af hensyn til lejer, og ikke udlejer.

I den sammenhæng betragtes ofte lejer som den svage part.

Men i øvrigt betragtes lejeloven, som almindelige aftalemæssige forhold, og følger aftaleloven. 

Jeg giver op. du råder trådstarter forkert.

De links du sender har ikke noget at gøre med aftalt uopsigelighed, det har med tidsbegrænsninger at gøre.

Jeg forholder mig alene til domsafsigelser og retspraksis.

TIL TRÅDSTARTER: Håber du får løst din udfordring, men lad være med at sætte håbet op for tidligt.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:11

Altomargan.dk - Jan:
Jeg giver op

Ja det er jo ikke første gang med dig.

Men behold du bare din alene " jeg ved bedre".

Jeg tror trådstarter og andre er i stand til at læse svar link m.m. Wink

Og dermed være i stand til at forholde sig til fakta. Yes

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 10:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Altomargan.dk - Jan:
Jeg giver op

Ja det er jo ikke første gang med dig.

Men behold du bare din alene " jeg ved bedre".

Jeg tror trådstarter og andre er i stand til at læse svar link m.m. Wink

Og dermed være i stand til at forholde sig til fakta. Yes

Ib - Jeg ved bedre, og du kan IKKE finde ét sted hvor jeg rådgivet juridisk baseret på min erfaring hvor jeg har taget fejl.

Det kan godt være at det ikke er første gang jeg forlader en tråd, men jeg gør det fordi der bl.a. er amatører som dig der fylder dette forum med gylle. Hvis man kiggede din indlæg igennem, bare de sidste 1000 af dem, så vil man se en rød tråd gennem dit virke her, og det er ikke noget at skrive hjem om.

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 10:22

Og dermed være i stand til at forholde sig til fakta.

Det her er fakta, med mindre du også mener du er klogere end retssystemet!

Som nævnt indledningsvis foreligger der nu to domme fra Vestre Landsret, men desværre med hver sit resultat, men den alt overvejende opfattelse blandt såvel praktikere som teoretikere er, at den seneste dom er den ”rigtige”! U2010.323V fastslår, at fremhævelse af bestemmelser, som fraviger lejelovgivningens almindelige regler kan ske ved, at anfører sådanne bestemmelser i § 11, og tillige gøre opmærksom på, at § 11 netop indeholder sådanne bestemmelser. 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:24

Altomargan.dk - Jan:
Hvis man kiggede din indlæg igennem, bare de sidste 1000 af dem,

Ja og hos dig kan man nøjes med 100 for at konstatere dine  svar til andre, bl.a. så  så sendt som i går.

Mit svar her er også baseret på erfaring igennem 6 år med lejeloven.

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)