Well ser det vel bare lidt som indtjening, når jeg normalt er vant til de 25% går til mig, men så må jeg vel lave en prisstigning.
Hvis jeg som virksomhed køber en ydelse af dig og skal betale moms, så kan jeg afregne det og skal selv betale mindre moms til told og skat. Så det er ikke nogen omkostning for dine b2b-kunder - moms rammer udelukkende konsumenten i enden af værdikæden! Så, hvis du før tog 100 kr for en ydelse og nu tager 125 kr inklusiv moms så er det 100% den samme belastning for dine erhvervskunder! :)
Jeg vil kraftig opfordre dig til at finde en Revisor til at lave dine regnskaber. Det lyder ikke helt som om du selv har 100% styr på den del. Og for din egen skyld vil det være en rigtig god idè at oprette en konto hvor du hele tiden sætter den moms ind på som der kommer ind fra kunderne. Du har jo ikke rigtig nogle udgifter og derfor ikke noget at trække fra i moms. Det er derfor vigtig at have pengene til at betale moms når det kommer dertil.
Nogen der ved hvordan det foregår angående køb af inventar? F.eks. noget af det første jeg gerne vil have fat i er en bærbar pc til at kunne programmere på farten, men kan jeg os bruge den til fritid så?
Jo kun 50% af momsen. Nu er momsen faktisk 25% når man lægger til men 20% når man trækker fra - f.eks pris uden moms 100 kr + moms 25% = 125 kr
Modsat vej - pris med moms 125 kr minus moms 20% = 100 kr
Du så i mit link hvordan det bogføres og du bør skaffe dig et regnskabsprogram som vil hjælpe dig meget når du ike vil ha ekstern hjælp af bogføre eller andet i begyndelsen
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER