Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab og lukning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har i 2013 forsøgt at tjene ekstra ved at starte op med ved bi-beskæftgielse. I november sidste år stoppede jeg dog, da det på ingen måde var rentabelt. Jeg er ved at lave regnskab nu, men jeg har et par ting som giver mig problemer. Mit overordnede spørgsmål er om SKAT vil se min indtjening som hobby virksomhed eller som en virksomhed med indtjening under 50.000 kr.

Omsætningen er omtrent 5000 kr.
Omkostninger er samme størrelse (desvære, pga en masse kørsel)
Varelagerets værdi ca. 6000 kr.

Da varelageret er ukurant (dvs. ubrugeligt og skal kasseres) skal jeg gerne bogføre det som tab.

Må jeg trække det fra som personligt fradrag eller hvad dælen gør jeg. Hvis SKAT synes at det var en hobby virksomhed må jeg vel ikke trække det fra eller hvad ?

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:53

Tør ikke gætte skats svar men argumenter for det var seriøs virksomhed der bare ikke gik

havde du ikke moms reg så tror jeg ikke du får fradrag for tabet men ellers, se til at kørebogen er helt perfekt tydeligt og du bør absolut kunne dokumentere at lageret er kasseret så de ikke kan tro du har givet det til familie og stadigt trukket det fra, helt specielt hvis det er varer som ellers normalt har en værdi.

Vh john hanonover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:33

Hej Aminina

Umiddelbart vil jeg vurdere din bi-beskæftigelse som "hobby-virksomhed" eller "ikke erhvervsmæssig virksomhed", her kan du ikke fradrage dit underskud i anden personlig indkomst. Kontakt evt. SKAT for bindende svar.

DBH

Kristian

www.regnskabspriser.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)