Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giv din støtte til Nørrebro Bryghus her!

Side 2 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

For det første får ufaglærte tjenere 101 kr. i timen og faglærte 125 kr.
Hvis de ikke vil arbejde til den løn, så har de vel ben som kan bære dem over gaden til at et sted der giver dem den løn de mener de er værd..

Dbh Martin

I den artikel du linkede til stod der at timelønnen var 190kr hos de andre beværtninger med 3F overenskomst.

Berlingske:

Krifa-overenskomsten betyder, at de ufaglærte tjenere i Nørrebro Bryghus – målt ud fra andre danske overenskomster – ikke er overvældende godt lønnet. De får 125 kroner i timen, hvor faglærte tjenere andre steder kan få 190 kroner.

Det er da en slat! 

Jeg kan godt forstå 3F er sure - Kristlig Fagforening dumper jo "priserne" på markedet, men om det så er er en særlig heldig taktik de har gang i vil jeg godt stille mig til tvivls overfor. Men hvis vi ser på det lidt historisk så er blokade og strejke jo en fagforenings eneste redskaber så de er nok fastlåst i hvilke muligheder de ellers har da der ingen præcedens er for at handle anderledes - og samtidig er det vel fra deres side såvel en kamp for medlemmernes rettigheder som for fagforeningens overlevelse.

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 21:05

Det er da for åndsvagt det her Indifferent

3.F skulle bare passe deres arbejde, som alle andre... Angry

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:12

Ronnikc:

Martin Thorborg:

For det første får ufaglærte tjenere 101 kr. i timen og faglærte 125 kr.
Hvis de ikke vil arbejde til den løn, så har de vel ben som kan bære dem over gaden til at et sted der giver dem den løn de mener de er værd..

Dbh Martin

I den artikel du linkede til stod der at timelønnen var 190kr hos de andre beværtninger med 3F overenskomst.

Berlingske:

Krifa-overenskomsten betyder, at de ufaglærte tjenere i Nørrebro Bryghus – målt ud fra andre danske overenskomster – ikke er overvældende godt lønnet. De får 125 kroner i timen, hvor faglærte tjenere andre steder kan få 190 kroner.

Det er da en slat! 

Jeg kan godt forstå 3F er sure - Kristlig Fagforening dumper jo "priserne" på markedet, men om det så er er en særlig heldig taktik de har gang i vil jeg godt stille mig til tvivls overfor. Men hvis vi ser på det lidt historisk så er blokade og strejke jo en fagforenings eneste redskaber så de er nok fastlåst i hvilke muligheder de ellers har da der ingen præcedens er for at handle anderledes - og samtidig er det vel fra deres side såvel en kamp for medlemmernes rettigheder som for fagforeningens overlevelse.

Halløj! Big Smile Du har da glemt at vende blade i kalenderen.. Vi skriver 2007 - ikke 1907!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 09:54
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 15:10

Det er fand..... godt at jeg ikke er medlem af 3F - og af nogen fagforening i det hele taget.

Men hvis jeg var medlem af 3F, så ville jeg stille et meget stort spørgsmålstegn ved hvad man egentlig er medlem af. At blokere en legal virksomhed, bare for at nogle forblændede fjolser kan stå og mene at der er mening med deres ellers kedelige liv i stedet for at sidde hjemme ved kaffekanden på kakkelbordet og brokke sig til guldfisken, vil jeg ikke mene hører under noget jeg skulle støtte som medlem Tongue Tied.

/Jesper

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:34

I det mindste kommer der da lidt godt ud af det for bryghuset.. selv her over i det mørke jylland kender vi navnet og jeg tror det er blevet helt trendy at spise der.. Jeg kender mange som har været der, selv om de ikke bor på sjælland - og det skyldes vel ikke mindst medieomtalen.
Så noget godt kommer der vel ud af det.
Men enig.. Kan ikke se hvad 3F skal blande sig for, hvis de ansatte er tilfredse?

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 13:22

D. 20/9 skrev jeg et råt for usødet indlæg i debatten på 3F´s eget debatforum. Dette indlæg har affødt en lang og intens debat på siden. Langt hovedparten er selvfølgelig kritiske overfor 3F.

D.D. Ville jeg så kommenterer nogle af de svar som er skrevet på mit indlæg af 20 sep. men uden held. Mine indlæg bliver ikke lagt op på siden længere.
Er der kommet censur på 3F´s eget debatforum?
Tåler de ikke kritiske røster i egen baghave?

Flere og flere steder ser jeg at folk diskutere hvad de forskellige overenskomster indeholder. Men det er da vel ikke sagens kerne.

Hele debatten omhandler vel 3F´s ret til at lave blokade mod en virksomhed som har en lovlig overenskomst.

Jeg laver sku da ikke blokade mod de virksomheder som ikke handler hos mig, selvom jeg mener de kan få en bedre aftale? Det er da ikke starten på et godt samarbejde ihvertfald. Nej, ordet MAFIA springer i øjnene her!!!!

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:53

Jeg må simpelthen være mindre begavet..... For jeg kan ikke fatte hvordan pokker det overhovedet kan være lovligt for 3F at lave blokade.

Hvis det havde været MediaMouse de havde blokeret, så havde jeg først og fremmest ringet til politiet. Og hvis de så af en eller anden grund så ikke kan hjælpe, så ville jeg ringe til en af vores kunder - den lokale motorcykel-klub - og høre om der ikke er nogle af gutterne som kunne tænke sig nogle nye mærker til de tohjulede mod en lille tjeneste. Det er som sådan heller ikke lovligt, men det kan sådan en blokade heller ikke være.

Det kunne dælemne være sjovt at lave en blokade mod 3F - så kan de jo selv prøve at se hvor sjovt det er. Problemet er nok bare at det er de færreste af os Aminoer som har så mangelfuldt et liv at vi ville gide at stå der og glo i længere tid.

/Jesper

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 14:38

Man kan også undre sig over, at det lige skulle være NB. Hvad med at blokere Dansk Supermarked? Deres lagerpersonale er også underbetalt jf. 3F, da de har overenskomst med et andet forbund, og ikke betaler så meget i løn som man kunne få ved en 3F overenskomst.

Dette ville da også batte meget mere for mange flere medarbejdere hvis man blokerede DS. Så er spørgsmålet bare, tør de det på så tyndt et grundlag? Hvis der blev lavet blokade mod DS af samme årsag som mod NB, mon ikke stærke kræfter i DS og Mærsk, ville forsøge og gøre sin indflydelse gældende i gangene på Christiansborg?

Enig med dig Jesper. Stod de her udenfor ville de blive politianmeldt, og hvis det ikke hjælper, ville de blive "fjernet"

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 21:48

/tager scient pol brillerne på 

Nu skal i jo huske på at hele den danske model (flexicuritymodellen) i høj grad er baseret på deltagelse fra såvel arbejdsgiver som tager og at de værktøjer og muligheder som arbejdsgiver og tager har til rådighed (strejke (tager), blokade (tager), lockout (giver)) jo ikke er helt nymodens, de har eksisteret i over 100 år og er en del af årsagen til det yderst gode samspil der er mellem erhvervslivet og fagforeningerne i DK.

Arbejderne er i høj grad fleksible og omstillingsparate (ja faktisk nogle af de bedste i verden på det punkt) og det er jo klart til arbejdsgivers fordel - at der så på den anden side står fagforeninger, akasser og bistandssystem til at garantere at konsekvenserne ved fejlslagen omstilling ikke er uoverskuelige er jo en del af hele modellen.

Kort og godt handler det jo om at arbejderen har tillid til at hans børn ikke skal på fattighjælp hvis han mister sit job og derfor tør han at skifte arbejde og omstille sig.

Så fagforeningerne er bestemt ikke fandens værk, men ja de må, såvel som arbejdsgiver institutionerne i disse år bestemt overvejer deres fremtidig rolle og hvordan den skal udfyldes. 

Flexicuritymodellen skal vi værne om, den er uden tvivl en af kerneelementerne i den succes som det danske erhvervsliv (og samfund) har haft i de år hvor andre EU lande har haft store problemer. 

Side 2 ud af 6 (55 indlæg)