Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nægter at tilbagebetale penge, trods overskredet tidsfrist

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 62
Fra  Boserup VVS Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa, kræv bindende dato for hvornår varen bliver leveret og bliv ved med at presse for en Fast dato.... derefter i når du har fået denne mail skal du få dem til at acceptere at hvis produktet ikke er færdig til den dato de lige har givet løfte om at den er færdig så skal de aflevere det de har lavet indtil nu og du vil lade en anden færdiggøre det på deres regning. 

det er den måde jeg ville presse dem på. det vigtige er at få et løfte om en dato for aflevering til at starte med og få dem comitted.

Jeg håber mit indlæg giver stof til løsning for dig.

Fra Malaga
Tilmeldt 25. Apr 14
Indlæg ialt: 127
Fra  Green-comet S.L. Yiamor Skrevet kl. 19:22

Hvis du har benyttet paypal til betaling. så kn du få tilbageført beløbet. det eneste du skal gøre er at klage til paypal. inden der er gået 60 dage. så tager de sagen op og det er en god ide at sende de emails med som du har. så går der 4-5 dage og du har pengene igen.  har prøvet det med en udvikler i usa der ikke leverede det aftalte til tiden. og her må man jo sige at 14 dage vil være en rimelig leveringstid. da andre vebshop producenter leverer inden for 1 - 2 uger. og at samtidigt har gjort opmærksom på at du skal have shoppen hurtigt.

du kan også ophæve handelen hvis det købte afviger væsentligt fra det du har bestildt.

og det må man jo sige når de har valgt at ignorere dine farvevalg og ønsker for din side

du kan se køberbeskyttelse reglerne her.

https://www.paypal.com/dk/webapps/mpp/paypal-safety-and-security

Designer tasker solbriller og accessories 
http://www.yiamor.dk  

Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 19:35

Tak for jeres svar.

Marcus: Kan ikke finde ud af om det er én person, eller et firma, for ifølge sælger er det jo næsten et verdensfirma, men jo, du er inde på noget af det rigtige.

Wordpress Support: Tak for dit forslag, og gid at alt var så vel.

Carsten: Der er ingen kontrakt overhovedet. Jeg har rent faktisk intet modtaget, efter mit køb, som bare indikere en process-start.
De 30 dage er normal leverings-frist, hvis ikke andet er aftalt. Ja, jeg nævner dem først da tiden er gået, da jeg faktisk ikke var klar over det, før jeg blev gjort opmærksom på det, og fik det bekræftet via forbrugerombudsmanden.
Men det er for så vidt ligegyldigt nu, for sælger har en anden opfattelse, så lige nu venter jeg blot på at jeg får et eller andet jeg kan bruge.

Glenn: Tvivler stærkt på at det vil hjælpe på noget som helst. Bare de datoer de skulle vende tilbage på, er overskredet 7 gange, så jeg får nok ikke noget ud af at bede om en fast dato.

Pt er status at jeg har bedt om en status for min side...Så denne venter jeg spændt på, og håber på snart at have et eller andet jeg kan kalde en shop...

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 19:48

Aze:
Carsten: Der er ingen kontrakt overhovedet. Jeg har rent faktisk intet modtaget, efter mit køb, som bare indikere en process-start.
De 30 dage er normal leverings-frist, hvis ikke andet er aftalt. Ja, jeg nævner dem først da tiden er gået, da jeg faktisk ikke var klar over det, før jeg blev gjort opmærksom på det, og fik det bekræftet via forbrugerombudsmanden.
Men det er for så vidt ligegyldigt nu, for sælger har en anden opfattelse, så lige nu venter jeg blot på at jeg får et eller andet jeg kan bruge.

Ja. En virksomhed har 30 dage til at levere til en forbruger... Men B2B er det alene hvad der er aftalt der gælder.

Hvis du ingen kontrakt har, hvornår har leverandøren så leveret? - Kan han bare lave en hjemmeside der skriver 'Hello World' - Og så er der leveret en hjemmeside!?!?!

Som jeg ser det, har du sendt 5K til en person, uden overhovedet at have noget modkrav. - Det vil være op ad bakke, hvis ikke deres gode hjerte løber af med dem.

P.S.: Krydser fingere for, at du får en side duk bliver tilfreds med.

Tilmeldt 9. Feb 13
Skrevet kl. 19:53

Yiced: 

Tak for dit forslag.
Det er også prøvet, og jeg har også været i dialog med Paypal...men da der er tale om en digital vare, er det ord mod ord. 
Med andre ord kan sælger benægte at jeg ikke skulle have "modtaget min vare", og det er sjovt nok også tilfældet, så efter at have oprettet en Paypal-tvist, blev den lige så hurtigt afvist af sælger, og så var jeg bare sat tilbage igen.
Jeg tilbød endda at de kunne beholde halvdelen af beløbet, bare for at få sagen afsluttet, men uden held.

Så jeg venter med den smule tålmodighed jeg i forvejen ikke har... 

Tilmeldt 9. Feb 13
Skrevet kl. 19:56

Carsten: Den er købt i mit eget navn, så det er nærmere B2C. Men det er også underordnet, for lige nu er det ikke det, der er problemet...

Jo tak, det håber jeg også meget på.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 20:04

Aze:
Den er købt i mit eget navn, så det er nærmere B2C.

Da det er en shop du har købt (har jeg forstået det rigtigt?) så skal du jo evt. overbevist retten om det. Det tror jeg bliver svært!

Tilmeldt 9. Feb 13
Skrevet kl. 20:21

Carsten: Ja, det ved jeg. Det er også derfor at det er så omfattende at skulle videre med.

Men jeg har netop korresponderet med sælger, og heldigvis fået et ordentligt svar, så vi kan komme videre. 

Så indtil videre ser det fint ud, og jeg håber at sælger kan sætte sig i mit sted...

Update følger...

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 20:22

Aze:

Men jeg har netop korresponderet med sælger, og heldigvis fået et ordentligt svar, så vi kan komme videre. 

Så indtil videre ser det fint ud, og jeg håber at sælger kan sætte sig i mit sted...

Yes

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)