Hej Aminoer. Håber at I kan hjælpe mig, da jeg er ved at være godt irriteret over situationen. Sagen er følgende... d. 17/4, snakker jeg sammen med en udvikler af hjemmesider/webshops, for at blive lidt klogere på deres løsning, inden et evt valg af dem til min opgave. Det skal sige at jeg på daværende tidspunkt allerede HAR en udvikler igang med at lave en shop til mig, men at jeg synes at det går for langsomt, og at kommunikationen er for dårlig. Jeg indleder derfor mig alleførste mail til den "nye" udvikler med: Efter et par dage med lidt mail-udvekslinger, og et par (i min optik) godkendte svar får jeg det første hurtige udkast til et eksempel på en hjemmeside. Det er blot et eksempel på et andet projekt, men jeg føler at responstid, og effektivitet er i orden. d 21/4 vælger jeg jeg så at bestille en hjemmesige hos firmaet, og sender flere grundige mails, med punkt-opsætninger for hvad jeg ønsker mht farver og opbygning. Tilmed smider jeg links, vedhæftede filer, og andet, så man kan se hvor jeg gerne vil han ad. d 27/4 Sender jeg en mail og spørger om de afventer noget fra mig, eller hvad status er. d 29/4 Sender jeg endnu en mail, hvor jeg skriver at jeg savner en form for update, og at jeg egentlig gerne bare vil holdes en smule underrettet om processen, så jeg føler at der ligesom sker noget. d 2/5 som er en fredag, og i min optik er ved at være forbi "i løbet af ugen", har jeg intet modtaget, og da man samtidig har travlt med at hverve nye kunder på diverse sociale medier, og snakke om hvor mange bestillinger man har fået, bliver jeg sgu irriteret. d 4/5 modtager jeg så en mail hvor der står at man har siddet "hele dagen+aftenen igår" og arbejdet på et udkast, men at man ikke er helt tilfreds endnu. Jeg vælger ikke at svare tilbage, og afventer bare. d 8/5 sender jeg så en mail, hvor jeg meget kort spørger hvad status er. d13/5 modtager jeg så en mail, hvor man "er lige ved at ligge sidste hånd på udkastet", og jeg bliver spurgt om jeg har nogle produkt-billeder til shoppen. d 16/5 sender jeg igen igen igen igen en mail, og spørger om man ikke er venlig at komme med en update. d 20/5 modtager jeg så endelig det design, der nu har været undervejs i godt en måned, og surprise... d 22/5 Modtager jeg så et nyt udkast, og det er dog væsentligt mere passende end det første, selvom det langt fra at hvad jeg havde forstillet mig. Jeg spørger derfor ind til nogle specifikke muligheder mht dette, men får intet svar. d 23/5 snakker jeg ved et kunde-besøg tilfældigvis med én der har forstand på det, og han er måbende over at jeg overhovedet vil have sådan et firma ind over. Derefter retter jeg henvendelse til forbrugerombudsmanden, for at høre om mine rettigheder som køber. d 24/5 skriver jeg så til firmaet at jeg ganske enkelt ikke har tiltro til dem, og at jeg ikke føler mig tryg ved at skulle bruge dem fremover, samt at leveringsfristen på de 30 dage er overskreddet. Da firmaet hævder at have mange års erfaring med markedsføring og bl.a. bl.a. havde jeg egentligt håbet på at de ville tage den som en professionel virksomhed, beklage det kedelige forløb, og acceptere min anmodning om at lade handlen gå tilbage. Jeg referer diverse punkter fra den mail jeg har modtaget fra forbrugerombudsmanden, men bliver mødt med: "Vi kan skrive frem og tilbage om det her i umindelige tider - det har jeg hverken tid eller lyst til. Jeg har tilbudt dig vi gør din shop færdig - jeg kan ikke gøre mere end det" Tilmed får jeg at vide at min fortolkning af loven er forkert, og at man ikke kan gøre så meget ved det! Derfor...Hvad gør jeg nu? I min mail fra forbrugerombudsmanden gør de det mig klart at det letteste er at få firmaet til at rette sig efter loven, og efterkomme mit krav. Dertil fik jeg diverse "paragraffer" som jeg kunne fremvise, hvilket er gjort. Men uden held. Håber at der er nogen der kan komme med lidt brugbare inputs. Jeg har med vilje undladt at skrive hvilket firma der er tale om, da jeg stadig håber på en let løsning fra deres side.
|
Kedelig historie men jeg tror nu at uanset du har bestilt i privat navn, så vil de afvise at det er almindeligt forbrugerkøb, og den TROR jeg de vil vinde når det er en "firma" hjemmeside, så det er som minimum et meget langt og grimt forløb, og de har dine penge. Derfor er lykkeligste løsning nok trods alt at se at komme overens og finde en løsning med dem og få noget for pengene - desværre.
Fremover kan betaling i etaper nok tilrådes og måske kun betaling når del etaper kan vises gennemført, men den branche er desværre ganske mystisk
vh John H