Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugernavne der giver seriøsitet

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det komemr til at kaste et lidt useriøst skær over Amino, når anonyme brugere kan registrere sig uden at præsentere sig med navn eller firma. Jeg synes det er fint for en iværksætter som gerne vil lure og lære at man kan melde sig til og læse uden at skrive, men i det øjeblik man deltager i debatten er det ikke fedt at det er muligt at være anonym.

Kunne man eventuelt simpelthen give folk deres navn som brugernavn? Eller lade folk vælge om de ville bruge navn eller med firma som brugernavn.

Det ville hæve niveauet og ganske givet sortere useriøse debattører fra da det kræver lidt mere personlighed at stå ved det man siger :)

Mette

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 10:56

Enig !

Det er dog ikke alle der deltager, som har en registeret virksomhed. I den forbindelse vil forslaget om ens rigtige navn være brugbart.

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 11:11

Uenig

Man sender helt klart et signal, ved at undlade at opgive sit navn eller give sig til kende på anden vis. Men jeg mener helt klart, at det er folks personlige valg. Man må så blot acceptere, at man udsender et mindre seriøst signal og ikke opnår den samme tætte og åbne form for netværk som dem, der har nosser (undskyld sproget) til melde ud hvem de er.

Jeg har for ekspempel mine egne personlige grunde til at undlade at skrive mine personlige oplysninger. Det har så en betydning for det, som jeg får ud af det fællesskab som Amino er - og det er noget som jeg personligt har gjort op med mig selv. Og det mener jeg faktisk, at jeg er i min gode ret til.

Nightfall

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 11:24

Manglende mulighed for anonymitet er det samme som at sige "hold jer væk".

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 11:37

Det er da et godt forslag.. På den ande side, kan der være ting man gerne vil spørge om, fx manglende kapital, hvor man måske ikke har lyst til at ens virksomheds navn skal nævnes..

Jeg må da indrømme, at jeg ind imellem bevidst undgår at skrive indlæg i nogen debatter, af samme grund - da jeg ikke vil have vores navn til at poppe op på google i diskutioner der virker for useriøse.

Jeg skriver altid kun i vores firmanavn,men jeg synes der fint, hvis man har mulighed for, at registrere sig uden navn.. Og så kan vi andre jo bare sortere de indlæg fra, som vi mener er useriøse.

Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 11:49

Jeg delvis enig. Det ville helt sikker hæve nivauet hvis man ikke kunne være anonym medlem af amino, men det ville måske også holde nogle seriøse anonyme aminoer væk.

Jeg har selv valgt at være anonym (lidt i hvertfald) og det er fordi jeg vil kunne debatere åbent og uden forbehold uden at bekymre mig om det har en positiv effekt eller en negativ effekt på min virksomhed. Det kunne helt sikkert gavne min virksomhed hvis jeg havde links til min virksomheds side i signaturen, og det kan da også være jeg vælger at gøre det en gang. Men jeg er i det hele taget en meget privat person (ja det fungere fint selv om jeg er iværksætter) og som anonym skal jeg ikke bruge energi på at tænke over eventuelle konsekvenser mine indlæg har.

Det største problem for mig er at jeg ikke kan slette et indlæg jeg en gang har skrevet for 2 år siden, det er selvfølgelig en fordel for helheden af amino at indlæg bliver der for evig tid, men det kan være en ulæmpe for den amino som står frem - men okay vi er selvfølgelig selv herre over hvad vi skriver og man skal også kunne stå ved det man skriver men situationen og holdningen kan jo ændre sig over nogle år.

Et forslag til amino:

Man kunne evt oprette muligheden for betalende VIP aminoer som får mulighed for at slette og rette egne indlæg. En VIP kunne evt. også få adgang til amino TV, som kunne finianseres på den måde og måske kunne man lave et samarbejde med magasinet iværksætteren om at amino VIPer kunne læse magasinet online til reduceret pris.

Nå men det var lige mine anonyme indput og forslag. Men ellers et godt emne at få taget op. Jeg syntes at der på det seneste er kommet en del useriøse indlæg. Men den slags trolle fildes jo i alle fora.

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 12:05

Men netop det at du ikke kan slette dine indlæg gør vel at du tænker mere over hvad du skriver?
Amino skal blive ved med at være et åbent og konstruktivt forum (synes jeg) og en del af det er, at man står ved det man siger - det er vel sådan at dine personlige holdninger også afspejler sig i forholdet til dine ansatte, din firmapolitik, dine leveringsbetingelser og så videre?

Derfor er der ikke noget odiøst i at give sin mening til kende - hvis man vil debattere anonymt uden konsekvenser, kan det jo i stor udstrækning gøres på forums som Jubii.

Jeg har svært ved at se hvordan en manglende anonymitet holder seriøse debattører væk - det er for mig en selvmodsigelse - er man seriøs, er man ikke anonym - og så står man ved sine holdninger - det er måske en radikal vinkel på debatforums på internettet,  men da det er et virksomheds/iværksætterforum mener jeg det bliver endnu vigtigere med den seriøsitet forummet skal udstråle.

Jubii er useriøst fordi enhver Pellefant kan gå ind og skrive sin ligeud knap så velgennemtænkte mening uden konsekvenser - skal det være muligt her?

Igen - det er helt fint at være anonym - så længe man blot læser - vil man deltage i debatten ønsker jeg at man skal stå ved hvem man er - ikke fordi jeg har tænkt mig at sende trusselbreve eller pudse mine små hunde på folk, men fordi det er tarveligt og ureelt at debattere uden navn.

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 12:15

Jeg har valgt at være anonym.

Jeg er enig i at det _kan_ virke mindre seriøs, men håber at andre vil forholde sig til indholdet i mine indlæg, og ikke et navn. Nogle diskussioner i forhold til e.g. kundepleje, priser, o.a. vil være mindre 'fri' uden anonymitet.

Alle er velkommen til at sende en pm hvis du vil vide hvem jeg er....

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 12:41

Amino er et offentligt publiceret forum. Dvs. når man skriver noget her, så kan hele verden se det - inkl. Google.

Alt, hvad Mette Skagen nogensinde har ytret sig om i Amino, er foreviget til hendes fremtidige samtaler med investorer, kunder, leverandører osv. via Google.

Jeg har ikke ønske om, at gå til et investormøde for at hente 100 mio. kr. i kapital, og så de via mine Amino indlæg får et bedre udgangspunkt for forhandlingerne.

Muligheden for anonymitet sikrer bedre information på Amino - alternativet ville klar være, at en del personer ville undlade at skrive.

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 23:16

Helt enig med Lasse.

Jeg har megen glæde af amino, men ønsker netop ikke at samarbejdspartnere og lign

skal delagtiggøres i mine tanker.

At Mette mener at jeg hermed er useriøs og tarvelig tager jeg helt afslappet,

Og sletter Thorborg min profil pga denne anonyme holdning, er det heller ikke verdens undergang

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)