Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal der være CVR nummer på leverandørfakturaen??

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville jo mene der skulle være skrevet CVR nummer på alle de fakturaer jeg får fra mine leverandører (altså alle mine varekøb), for at jeg kan trække den indgående/indkøbsmomsen - men er det nødvendigt? Eller er det nok den er udstedt til Vildbasser.dk? Det skal hertil også nævnes at mit egentlig virksomhedsnavn, eller det jeg registreret med på CVR er Vildbasser.dk v/xxxxx (altså mit navn), men skal man egentlig bruge hele det eller er det andet nok.

Beklager lige det lidt rodede indlæg og med flere spørgsmål i et.

Mange hilsner Githa

Fra 8900
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 21:05

der skal så cvr nummer på leverandørfakturaen, for at du kan trække moms fra.

du kan godt bruge Vildbasser.dk uden dit eget navn

Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 21:08

Ja det var jo så også min umiddelbare tro... så kan jeg jo begynde at kontakte samtlige af mine leverandører og bede dem lave deres fakturaer om til mig. Bare underligt de ikke sætter mit CVR nummer på når jeg har oplyst det og de handler jo altid med andre virksomheder, de er jo ligesom leverandører af varer til andre butikker. Godt nok ringe...

Men altså det er MIT cvr nummer du mener der skal være på for jeg kan trække momsen? Deres står der jo selvfølgelig...  

Tilmeldt 22. Oct 06
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 22:14

Hej Githa

Dit CVR-nr. skal ikke stå på din købsfaktura fra leverandører her i landet.

Med hensyn til korrekt udskrivning at faktura skal der stå det som dit firma er registreret med. Vildvasse.dk xxxx.

Hilsen

Minna

Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 22:43

Bliver godt forvirret når folk herinde ikke er enige Hmm

Dvs. når mit firma på cvr registret står som Vildbasser.dk v/Githa xxxxxxx så skal det stå sådan på fakturaen fra min leverandør for at jeg må trække momsen?

Det har stort set INGEN gjort af mine leverandører, trods jeg har skrevet det sådan. Nogen forkortet mit mellemnavn til kun forbogstav med punktum bag og så kommer mit efternavn (men det er også lidt langt). Andre skriver bare Vildbasser.dk og så skriver de f.eks. att. mit navn. osv osv.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 10:09

Der behøver ikke at være dit navn og cvr-nummer på en regning, faktisk kan du også trække moms fra en kassebon, hvis det vel og mærke er et køb der er momsfradrag for og firmarelevant.

Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 10:14

Hillswalk:

Der behøver ikke at være dit navn og cvr-nummer på en regning, faktisk kan du også trække moms fra en kassebon, hvis det vel og mærke er et køb der er momsfradrag for og firmarelevant.

Over kr. 750,- skal der da stå ens virksomhedsnavn for at man kan trække momsen - korrekt??

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12892
Skrevet kl. 14:46

Hej

Som sælger skal man altid ifølge loven skrive sit CVR. nr. på fakturaen, dette gælder også selv om det f.eks. er tale om en kassebon!

Der er intet krav om at købers CVR . nr. skal fremgå af fakturaen så længe der er tale om indenlanske salg. Det kan dog være en fordel at at købers CVR nr. fremgår af fakturaen, for så har man et entydigt bevis på hvem køber er og dermed hvem der skylder en penge.

Ved salg indenfor EU skal både køber og sælgers moms nr. (VAT no.) fremgå af købsfakturaen.

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 14:53

Ravn:

Hej

Som sælger skal man altid ifølge loven skrive sit CVR. nr. på fakturaen, dette gælder også selv om det f.eks. er tale om en kassebon!

Der er intet krav om at købers CVR . nr. skal fremgå af fakturaen så længe der er tale om indenlanske salg. Det kan dog være en fordel at at købers CVR nr. fremgår af fakturaen, for så har man et entydigt bevis på hvem køber er og dermed hvem der skylder en penge.

Ved salg indenfor EU skal både køber og sælgers moms nr. (VAT no.) fremgå af købsfakturaen.

Hilsen

Ravn

1. Mit CVR nummer fremgår på samtlige af mine salgsfakturaer - ligesom det fremgår på min webshop.

2. Alle fakturaer jeg har modtaget fra leverandører - såvel danske som udenlanske - har angivet deres eget CVR nummer.

3. Det er meget få leverandørfakturaer hvorpå mit CVR nummer er angivet, men hver gang står der mit virksomhedsnavn. Dvs. der står minimum "Vildbasser.dk" - men skal der egentlig stå "Vildbasser.dk v/Githa xxxxxx" som det er registret på CVR for at jeg kan trække momsen?

4. Hvad sker der ved, at mit CVR nummer ikke er angivet på en leverandørfaktura fra f.eks. Tyskland?

På forhånd tak.

Mange hilsner Githa

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12892
Skrevet kl. 17:08

3) det er ikke nødvendigt at de fulde navn fremgår af fakturaen.

4) Fremgår dit CVR Nr. ikke af  fakturaen, kan det Tyske firma ikke lovligt sælge momsfri til dig.  Har de gjort det vil de komme til at hæfte for   momsen. Du burde måske lige følge op på dit tidligere indlæg om det tyske firma http://www.amino.dk/forums/t/22943.aspx 

Hilsen

Ravn

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)