Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SU/kontanthjælp ved siden af virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 143
Fra  Powercircle ApS Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle :)

Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig med disse spørgsmål.

Jeg skal have et lille barn nu her og går derfor på et års barsel efter sommerferien. Da jeg afslutter min stx her til sommer, har jeg selvfølgelig ikke været med i nogen a-kasse, og står derfor til at ryge på kontanthjælp som barsel. Dog, både af personlige og principielle årsager, har jeg derfor kig på et SU relateret fjernstudie, som jeg kan tage i min barsel, i stedet for kontanthjælpen.

Jeg har dog en plan om at starte min virksomhed op efter sommerferien, og vil derfor hører hvordan og hvorledes dette kan lade sig gøre når man er på kontanthjælp og på SU? Virksomheden skal bare fungere som en ekstra indtjening ved siden af, og jeg regner ikke med at den skal momsregistreres det første år, medmindre at jeg kan se at den vækster. 

Hvad skal jeg være opmærksom på med en ikke-momsregistreret virksomhed? Er der bestemte retningslinjer jeg skal gå efter eller hvordan?

MVH Cecilia Rasmussen.

Fra Odense
Tilmeldt 14. Feb 14
Indlæg ialt: 142
Fra  Cooltights Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan nemt være på SU og have virksomhed ved siden af, du skal bare tænke på at din SU vil gøre brug af hele dit personlige fradrag og du skal derfor betale skat af alle de penge du giver til dig selv som løn fra din virksomhed.

Ved kontanthjælp kunne jeg godt forestille mig at der var nogle helt anderledes krav.

www.cooltights.dk - Produkter som Skins tights, 2XU tights og Stretch tights til alle former for sport!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ring og tal med en SU vejleder + tal med en vejleder på det studie du vil ind i

Man kan ikke kombinere kontant hjælp og SU men SU kan du få og omsætter du under 50.000 kr pr 12 mdr periode kan du gøre det uden problemer i forhold til SU da du mig bekendt vil ligge klart under loftet for hvornår der skæres i SU -. se her om at drive virksomhed uden moms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/kan-jeg-drive-forretning-uden-at-vre.html 

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)